Viruswaanzin/Viruswaarheid

Dank voor jullie advies. Hoewel ik in mijn omgeving geen negatieve dingen ervaar waardeer ik je advies. Mijn probleem is de hele shitload aan de negativiteit in de wereld. Al het nieuws etc. het houd me al veel te lang bezig. Ik sluit niet uit dat dit door de komst van Corona erger is geworden. Nieuws kan niet gepaard gaan met alleen maar postiviteit. Er zit heel veel negativiteit in. De waarschuwingen van mijn omgeving en wat ik zelf ook al langer ervaar ga ik serieus nemen. Er zijn inderdaad in mijn omgeving mensen waar ik invloed op heb gehad en nog steeds heb. Mensen die zeggen dat ze veel van me leren. Leuk om dat te horen. Overigens werkt dat andersom precies hetzelfde. Ik leer ook van hun en daarom is het ook niet verkeerd om dergelijke adviezen ter harte te nemen. Zeker niet als zij constateren aan mij te zien en te merken dat ik onderdoor ga aan al die ellende en onrecht. Het is nu niet bepaald zo dat het zien en het bezig zijn van al deze ellende een positief denkpatroon heeft gevormd. Voor mij lijkt de middenweg compleet verdwenen en ervaar dit ook niet als fijn. Nogmaals, ik weet dat je advies goed bedoeld is en ik waardeer het gebaar. Dit is echter wel een keuze die ik maak op basis van ervaring en die keuze ga ik voorlopig handhaven.

Zoom-meeting van Viruswaarheid, 1-9-2020:

Vanaf 26:50 legt Jeroen Pols uit dat niemand minder dan Els Borst de mogelijkheid tot algemene dwangmaatregelen uit de Wet Publieke Gezondheid heeft gehaald. Is dit de reden waarom ze 6 jaar geleden is vermoord?

Mike

Ik vind trouwens het argument van Morry Krispijn dat de reden waarom jongeren zich niet vertonen bij demo's totaal geen hout snijden. Hij stelt dat wij 'boomers' het verprutst hebben voor de jongeren en wij het dus ook moeten oplossen voor de jongeren.

Allereerst kan ik je verzekeren dat geen enkele jongere dit argument hanteert, zo van: jullie hebben het voor ons verknald, dus zoek het maar uit. Het probleem is juist dat jongeren helemaal geen argumenten hebben omdat ze nihilistisch zijn en Netflixen, fitnessen en chillen belangrijker vinden dan het scherpen van hun geest.

Daarnaast bevordert Morry hiermee een generatiekloof die juist zou moeten worden gedicht. Viruswaarheid voert terecht aan dat deze vrijheidsberoving door de overheid ons ALLEMAAL aangaat en dat er telkens nieuwe bevolkingsgroepen als zondebok worden aangewezen, waaronder de jongeren. Des te meer reden voor jongeren om samen met onze generatie ten strijde te gaan tegen dit regime, lijkt me!

Ja, wij 'boomers' zijn te goed van vertrouwen geweest in de politiek en hebben daardoor verkeerde keuzes gemaakt. Maar mag ik Morry er aan herinneren dat studerende jongeren massaal hebben gestemd tijdens de laatste tweedekamerverkiezing op D66, de zgn. 'onderwijspartij'? Pas als ALLE generaties ontwaken uit hun coma kan er werkelijke verandering plaatsvinden. De jeugd heeft de toekomst, dus laten zij ook hun verantwoordelijkheid nemen en er echt iets van maken, anders hebben we allemaal geen toekomst.

Zijn deze rare gedachtekronkels Morry hem ingefluisterd door zijn omgang met de millennial Anna Zeven? Is zij een soort Yoko Ono? Ik blijf ze kritisch in de gaten houden!

Mike

Een extra argument om jongeren, en mensen die nog afhankelijk zijn van de staat, geen stemrecht te geven.

Het besturen van de samenleving moet worden overgelaten aan wijze senioren (lees : mannen) met verstand.

Zoals ik :) :) :)

En zo is het maar net, bastiaan! Je kunt mensen wier brein nog niet volgroeid is deze verantwoordelijkheid niet geven. Ik ben voor een Raad van Wijze Mannen. Ja, je leest het goed: MANNEN!

Mike

Het probleem is juist dat jongeren helemaal geen argumenten hebben omdat ze nihilistisch zijn en Netflixen, fitnessen en chillen belangrijker vinden dan het scherpen van hun geest.

Je slaat de spijker helemaal op zijn kop!

Jij omschrijft hier precies ook mijn jongste broertje, geboren 1990 en zijn vrouw 1992. Beiden bruikbare idioten, willen graag een vaccin en terug naar normaal. Ze willen hun oude leventje weer terug en geloven niet dat de overheid het slecht met ze voor heeft.
En inderdaad netflix en fitness is hun leven. Echt hopeloze gevallen, die zie ik zeker nog lang niet wakker worden sterker nog misschien wel nooit. En dan durft Morry ons de schuld te geven, nee sorry ben ik het niet mee eens!

Ik heb het vaker gezegd: de redding moet van de 'boomers' komen, de millennials zijn reddeloos verloren.

Mike

Probleem is dat veel van de millenials ook geen deftige leerkrachten meer hebben gekend die hen echt aanspoorden om zelf te leren denken. Hier in Vlaanderen hebben we die lang wel gehad; het katholieke onderwijs is altijd van vrij hoog niveau geweest. Veel scholen waren in handen van de Jezuieten namelijk .. Wat we nu zien is de totale veramerikanisering van het onderwijs, inclusief de multikul, en de totale oppervlakkigheid zonder waarden en normen

het katholieke onderwijs is altijd van vrij hoog niveau geweest.

Hier kan ik over meepraten! Ik heb ook echt streng katholiek onderwijs gehad, met vooral oude MANNELIJKE leraren, echt die van de oude stempel. Wat een vreselijk groot verschil met het huidig onderwijs zoals die van mijn kinderen. Het wordt met elk jaar steeds slechter en slechter.

Het probleem is juist dat jongeren helemaal geen argumenten hebben omdat ze nihilistisch zijn en Netflixen, fitnessen en chillen belangrijker vinden dan het scherpen van hun geest.
Klopt grotendeels, mis alleen nog snapchat en Fuckbook in de opsomming...

Voor een deel hebben de boomers er volgens mij wel aan bijgedragen dat die jongeren zo onverschillig zijn, ze zijn namelijk vaak de ouders ervan en zijn meer bezig met de talentenjacht op tv, like op FB en meer van dat soort onbenulligheden dan een goed gesprek met hun spruiten.
En wat dacht je van jarenlange indoctrinatie door veelal behoorlijk linkse docenten, onze jongste heeft hele discussies gevoerd over waarom ze bij maatschappijleer alleen Lubach te zien kregen en dat dat wel een enorm eenzijdige benadering was.  Gelukkig zijn niet alle jongeren zo ongeïnteresseerd, wij hadden er 6 mee naar Berlijn en die kwamen niet allemaal uit ons gezin, maar zijn wel bij ons thuis besmet geraakt met het zelfstandig denken virus ;-) en vinden het heerlijk om (pittige) gedachtewisselingen te voeren en een eigen mening te vormen.

Moet toch wel even vermelden dat mijn jongste zoon (20) gewoon 2x is meegeweest naar het Malieveld. Met 1 van zn vrienden, en de andere 2 mannen die mee zijn geweest, zijn nauwelijks 30... Hier en daar is er dus nog wel hoop.

De uitzonderingen bevestigen de regel. Zo lang het opvallend is dat er ook jonge mensen aanwezig zijn bij die demo's blijft het een zorgwekkend verschijnsel dat dit segment van de samenleving 'missing in action' is.

Mike

@Mike , probeer jij op de school waar je les geeft de leerlingen nog enigszins te informeren over de politieke situatie en de wereld waar we nu in zitten ? Ik heb laatst een oude zgn zuipschuit aangehouden met ongeveer 40 jongeren van  rond de 20 jaar oud en ze vertelt over de spoedwetgeving , het vaccin , de politiek en Trump ,ze maakten zich er totaal niet druk over gaven ze aan ,maar na een kwartier met ze gesproken te hebben zag ik de meesten toch serieus kijken , gaf ze ook een aantal bronnen van alternatieve media zoals viruswaanzin , en dotcom nieuws , Heb ze een stapeltje andere kranten meegegeven voor hun ouders , één jongen zei mevrouw mijn vader is voor Qanon kent u dat ? Ja zei ik , leuk dat hij dat volgt , doe ik zelf ook !  Toen ging de house muziek weer keihard aan en de bierflessen weer aan de mond , mijn dochtertje en ik zwaaiden en de  hele boot zwaaide netjes terug ... Gaf me een goed gevoel ....

Wat zit er achter de spoedwet? Stevenen we af op een globalisering? Wordt verplichte vaccinatie een feit? Zijn de gevolgen van de lockdown wel te overkomen? Gaat de staat failliet?

Jammer dat het geluid zo slecht/zacht is maar misschien ligt dat wel aan mijn oren ;-)

Ik zag vandaag de winnaar van de Tour de France geintervieuwd worden met een .... slavendoek .. voor zn mond.
Hoezeer ik de TdF ook leuk vind om naar te kijken die was over en uit.

Nu nog wachten dat ze bij een wereld sportevement dat de winnaar verplicht wordt te gaan roken of het toppunt een snuif neemt ...

Insanity has no limits.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.536
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan