Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dan zeker ook vit. C in rauwe geitenyoghurt? . Ik neem nu vaker een "leverdrankje" met vers grapefruitsap, juist ook voor de vit. C die dan vers en puur is.
Mij is aangeraden door orto-arts Vit. C Ester maar daar kan ik niet genoeg over vinden, dus niet aangeschaft. Zou minder diaree klachten geven.

Ingrediënten: Vitamine C (als Ascorbinezuur), Vulmiddelen, Antiklontermiddelen, Citrus Bioflavonoïden, Rozenbottelpoeder, Glansmiddelen.
Klinkt niet echt heel natuurlijk he…

Zou ik hiermee (van de Tuinen) van de een op de andere dag stoppen of moet ik dat rustig afbouwen?

Biebs, het is niet duidelijk of die van De Tuinen een synthetische ascorbinezuur bevat. Wel aardig wat extra stoffen zitten erin.
Volgens mij is afbouwen verstandiger dan ineens stoppen.

Dianthus,
Voor een onderhoudsdosis vitamine C zal acerola poeder goed werken, maar voor therapeutische hoeveelheden (vele grammen) vitamine C is het niet praktisch meer en krijg je wel grote hoeveelheden fructose binnen.

Elders in dit topic werden overigens ook al vragen gesteld over de werkelijke hoeveelheid vitamine C in acerola poeder.

Als ascorbinezuur kanker kan genezen, zoals Mike al schreef, dan zal het niet zo slecht zijn. Er zijn vele studies naar de (positieve) effecten van ascorbinezuur gedaan.

Mark

Biebs, dan moeten ze het nadrukkelijk vermelden, wat ze niet zo snel zullen doen, denk ik. Als er staat dat het verkregen is uit (niet-GMO) mais, is het afkomstig van een natuurlijke bron.

Ik vond trouwens dit bericht in dit topic over het zelf maken van natrium ascorbaat.

Oftewel ascorbinezuur mengen met baking soda om zo een gebufferde vitamine C te maken.

Het proberen waard!

Watisgezond, er staat niet waar het uit verkregen is.. Er staat wel dat er geen soja, gluten, etc en ook geen mais in zit, dus daar zal het niet vandaan komen.
Ik ben het deze dagen aan het afbouwen.

Biebs, dan weet je nog niets inderdaad.

Ik ben het natrium ascorbaat brouwsel aan het proberen nu. Het is in ieder geval niet zuur. Heb het Linus Pauling Institute nog gemaild of dit wel echt een goede methode is om natrium ascorbaat te maken.

Mark

Ik heb een reactie gehad van NutriBiotic dat 80% van de ascorbinezuur uit China komt, maar dat het wel goed gecontroleerd wordt etc. Een klein deel komt uit Europa maar is heel duur (dat is dus van DSM wat ik nu gebruik), dus dat zullen ze wel niet gebruiken dan.

Dit verhaal kwam me nogal bekend voor. Blijkt dat ik hen vorig jaar die vraag ook al had gesteld :lol:

Mark

Maakt niet uit, want ik heb ook al reactie gehad van het Linus Pauling Institute over de zelfgemaakte sodium ascorbate. De methode in het filmpje wat ik eerder noemde, is inderdaad een goede manier om het te maken volgens hun.

Alleen zal als de ascorbinezuur in oplossing is, de kwaliteit achteruit gaan. Zeker als het in aanraking komt met licht, warmte en kraanwater waar metaal-ionen inzitten.
In het filmpje werd ook al gesproken over een halfwaarde tijd van 30 minuten.

Helder. Ik gebruik gefilterd water en bereid voor elke dosis een nieuwe oplossing, dus dat moet goed gaan.

Geen rietjes meer, meer vitamine C, geen last van maag/slokdarm en ik krijg ook nog eens bica binnen (daarom neem ik het niet meer tijdens een maaltijd in omdat het maagzuur neutraliseert).

Een win-win-win-win situatie!

Mark

Ik heb vitamine C ascorbinezuur (Camu Camu) in poedervorm en mijn vraag is kan ik dit door de yoghurt mengen waar ook al o.a. levertraan/boterolie , sole , honing en kaneel in zit?
Ik geef dit de kids na het warme eten.

Voor mij is dit een praktische oplossing.

Ik ook niet, lekker doen zeg ik.

Ik heb vitamine C ascorbinezuur (Camu Camu)

ik heb altijd het idee gehad dat ascorbinezuur synoniem is aan synthetische vit C.

De vraag word ook af en toe wel gesteld hoe je kunt zien of de vit C synthetisch is of niet.

Mijn antwoord zou dus het bovenstaande zijn..
Iemand die het fijne er van weet?

Tekst v d leverancier:

"Camu camu poeder van topkwaliteit

Ons Camu Camu poeder wordt geteeld door boeren in de Amazone. De camu camu bessen worden met de hand geoogst, op het hoogtepunt van het regenseizoen. Het vruchtvlees wordt gevriesdroogd. De gevriesdroogde pulp wordt vervolgens gemalen tot poeder en verpakt voor transport. Zo kan onze Camu camu van optimale kwaliteit tot bij jou komen."

In dit geval is het van de Camu Camu bes en is dan natuurlijk en niet nagemaakt wat synthetisch voor staat.

Corrigeer me als ik het Foot heb.

Ascorbinezuur komt verder vaak van maïs en is dus ook niet synthetisch. Wel ascorbinezuur van niet-GMO maïs kiezen uiteraard.

Mark

Johnny.

Ja dat klopt ja.

Watisgezond, dus ascorbinezuur is niet persé synthetisch?

Persoonlijk heb Ik nog nooit ergens 'natuurlijke ascorbinezuur' op zien staan.

Alleen: vitamine C
Of: ascorbinezuur (E300)

Lijkt onderscheid dus.

Ik heb hier thuis nog verschillende varianten van Vitamine C staan.

- Biologische acerola bes poeder (Ron Fonteine) - 250 gram
- Nutribiotic ascorbic acid - 800 gram
- AOV Ascorbyl palmitaat - 3 x 60 gram

De eerste 2 zijn aangebroken, de Ascorbyl palmitaat niet.

Ik hoor graag als iemand hierin geïnteresseerd is.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan