Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
the naturalists are right about the C-complex being the "real" vitamin C, then Linus Pauling was wrong in his reviews and analyses of more than 60 years of vitamin C science. There is massive scientific support for Linus Pauling's position that ascorbic acid is vitamin C. No scientific basis has been found for the existence of the C-complex or that such a complex can cure scurvy without ascorbic acid present. This assertion is proven every day in hospitals around the world. Comatose patients are kept alive using ascorbic acid only. There are no hospitals keeping patients on a feeding tube alive with a vitamin C-complex.

http://vitamincfoundation.org/NaturalC.htm

dat DSM sinds kort ook een Chinees bedrijf heeft overgenomen en dat je dus de Europese (Schotse) ascorbinezuur moet hebben, ook wel aangeduid met Quali-C.

Welk(e) in Nederland verkrijgbare merk(en) bevatten deze Quali C?

Inderdaad is iHerb een betere en goedkopere oplossing, echter moeilijk soms om als advies aan iemand mee te geven.

Helaas is de quali c niet een goedkopere oplossing dan vitamine C Camu Camu van bijvoorbeeld Royal Green. Ik hoopte dat het in NL ook voor een redelijke prijs door zou breken maar het lijkt niet het geval. Erg jammer.

Bedankt in ieder geval bananenjam :-) ! Helaas kan ik het niet mooier maken dus voor mijn vraagsteller en zal er toch wat geld tegen aan moeten.

Ja Dorothé, Ascorbyl Palmitaat is een goede vorm van vitamine C.

Opvallend vind ik dit citaat:

Van vitamine C is bekend dat het veel effecten heeft op het menselijk lichaam. Effecten die ook belangrijk kunnen zijn voor autistische kinderen:[...]4. Uitscheiding van zware metalen, zoals kwik, lood, cadmium en nikkel worden gestimuleerd.
(bron: https://www.fatsforum.nl/forums/top...naar-betere-gezondheid-voor-haar/#post-81371)

Ik vraag me dan toch bij mezelf af: Zal dit een verklaring zijn voor mijn haat/liefde verhouding met vitamine C? Ik heb het nodig voor energie (voor de bijnieren), echter stimuleert het ook de uitscheiding van o.a. kwik, hetgeen juist weer belastend is voor het lichaam want de uitscheiding kost energie en wellicht is mijn lichaam er niet zo goed in.
Telkens als ik vitamine C ophoog krijg ik overal pijnen en doen mijn nieren en omgeving zeer.

Elke vorm van ontgifting is ook weer een (tijdelijke) vergiftiging van je systeem, om de simpele reden dat de gifstoffen uit je weefsels worden gehaald en via de bloedstroom moeten worden getransporteerd naar de ontgiftings- en uitscheidingsorganen. Zware metalen als kwik en haloiden (fluor, bromide, chloor) kunnen dan voor hartkloppingen, spierklachten en andere ontgifingsrecties zorgen. Iemand die hier heel veel van weet is Mark (100%leven). Zie ook zijn kwiktopic.

Mike

Zo blijf ik dus enigszins rondjes draaien, al heb ik wel het gevoel dat het opwaarts gaat, echter is de hoek van de helling te weinig voor deze mevrouw ongeduld. De ontgiftingsreacties herken ik inderdaad, dus het blijft balans zoeken.
Dank je wederom Mike :-)

Lipsomale vit. C is het vetoplosbaar maken van vit. C door ascorbinezuur te vermengen met soja- of zonnebloemlecithine. Geen goed plan. Gewoon ascorbylpalmitaat kopen of lever eten en rauwe melk drinken.

Mike

Jazeker, maar dat is duur, gezien de grote hoeveelheden die we werkelijk nodig hebben, die ergens tussen de 5 en 10 gram per dag (!) liggen.

Mike

Zoveel? Echt waar?
Ik neem meestal 1 dessert lepeltje per dag van acerola poeder of rozenbottel.
Maar dat is te weinig dan?

Hoe doen jullie dar eigenlijk met in nemen van alle supplementen zoals vit c, levertraan, magnesium etc?
Ik bedoel, nemen jullie dat allemaal tegelijk of zit er zoveel tijd tussen?
Sommige dingen moet je toch ook weer niet samen nemen vanwege dat het elkaar tegen werkt of niet opneembaar is in combi met het ander?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan