Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat dat misschien de oorzaak kan zijn van mijn slapeloze nachten de laatste tijd mike. En wellicht de pijn in mijn voeten. Ik vermoedde het al en had daarom acerola besteld bij Ron Fonteine. Pijn in mijn voeten werd iets minder maar is nog niet helemaal weg. Vooral heel erg aanwezig als ik wakker word.
Ik ga de acerola dus per vandaag nog op hogen en zien wat er dan gebeurd. De levertraan met boterolie had ik de afgelopen weken even weg gelaten omdat ik dacht dat het daar misschien van kwam. En dan ga ik dus ook maar op zoek naar een goedkopere variant. Anders word het idd zoals jij zegt een duur grapje.
Dat is het sowieso al, maar je moet wat voor jezelf over hebben denk ik dan maar.

Nu de afgelopen dagen vitamine c drastisch verhoogd. Neem nu hoge dosis acerola van ongeveer 8 gram per dag. Pijn in knieën en voeten worden steeds minder. Zou het zo kunnen zijn dat ik tekort heb gekregen door langdurige diarree?
Zou mij namelijk niet verbazen.

Verbazend verbluffend hoe snel je het resultaat merkt van vitamine c!

Ja, mooi hè?
De hoeveelheid vitamine C die je nodig hebt is niet constant. Je kan wel de tolerantiegrens opzoeken die je op het moment hebt Je verhoogd de dagelijkse dosis tot je er slappe ontlasting van krijgt. Daar blijf je vervolgens dan onder. De dosis die nodig is om slappe ontlasting te krijgen is dus een maatstaf voor de hoeveelheid die je nodig hebt op een bepaald moment. Dat kan flink oplopen tot tientallen grammen per dag. Er is dan wel het één en ander aan de hand.

Dat is wel een beetje een ding voor mij Gerard.
Ik weeet niet of ik die grens wel op moet zoeken. Ik bedoel of dat in mijn geval verstandig is.
Ik kan namelijk na jaren van dagelijkse diarree klachten meermaals, geen diarree meer zien.
Voor mij is het als ik diarree heb nog steeds heel moeilijk te verklaren waarvan dat komt.
Er zijn devertikels onlangs gevonden die mogelijkerwijs lange tijd tijd ontstoken zijn geweest.
Daarbij is er ook twijfel of er sprake is van cu.
Die twijfel is er bij de arts en tot nog toe heb ik een colonscopie steeds geweigerd.
Is het dan wel zo verstandig de dosering vitamine c nog verder op te hogen? Het gaat namelijk net langzaamaan steeds wat beterder.

Oke, ik nam dus juist al die tijd wel levertraan. Liet deze nu sinds anderhalve week even weg juist omdat ik dacht dat de pijn daardoor kwam. Daar kan het niet aan liggen bij mij. Neemt zij dan ook vitamine c?

Binc,
Een vriendin van mij had al jarenlang last van CU, dat was door middel van medisch onderzoek geconstateerd. Leer er maar mee leven, het gaat niet meer over.
Tja, met oogkleppen op zie je lang niet alle mogelijkheden.
Ik heb haar geadviseerd om dagelijks bio-cumulus 3,7% van Demeter te gebruiken en zo kwam ze van de CU af. Is niet meer teruggekomen. Te simpel om te geloven en toch is het zo. Uiteraard is een bijpassend dieet ook belangrijk, het gaat tenslotte om het herstel van het evenwicht van de micro-organismen in de darmen, ook wel de darmflora.
Is dat evenwicht eenmaal weer goed, dan kan je ook best wat verdragen. Vitamine C gebruikt ze gewoon en heeft er geen last van.
De hoeveelheid die je nodig hebt kan je ook wel een beetje vanaf de andere kant inschatten, daarom hier enkele links:
http://vitamine-supplementen.pilliewillie.nl/voedingssupplementen/vitamine-c.2.php
Met een tabel erbij voor diverse aandoeningen:
http://hetuurvandewaarheid.info/2012/05/22/vitamine-c-redder-in-de-nood/

Er is geen consensus over of natriumascorbaat of ascorbinezuur genomen dient te worden. Ik gebruik zelf ascorbinezuur omdat ik denk dat dit veruit superieur is an natriumascorbaat:
http://zaplog.nl/zaplog/article/wat_we_van_vitamine_c_vooral_moeten_onthouden

Verder nog interessant:
https://www.fonteine.com/linus_pauling.html

En zorg dat je weinig stress hebt.

Wellicht dat het haar helpt?
Geen idee. Ik merk bij mijzelf in razend tempo wel verbetering.
Sinds gister neem ik wel weer de levertraan erbij.
Het zou dus idd goed kunnen zoals Mike zei dat de lage dosering de missend link is bij mij.
Maar goed, anderzijds durf ik er nog niet helemaal zeker van te zijn bij mezelf. Misschien ga ik toch maar doen wat Gerard zei em de dosis nog meer verhogen. Tot op heden nog geen diarree met 8 gram per dag.

Even terugkomend op de vitamine c, hoe zit het dan met koper?
Bij teveel vitamine c loop je toch kans op tekort aan koper?
Net als bij zink? Nu voel ik mezelf echt oke bij een dubbele dosis vitamine c. Ik geb meteen ook stukken minder last van mijn oog welke maar bleef zeuren.
En volgens mij is mijn eerdere bericht van 8 gram niet helemaal goed. Ik heb een klein lepeltje bij de acerolapoeder
Dat is 1 gram. Maar op de pot staat 1 gram is 170 Mg vitamine c.
Ik neem 8 lepeltjes per dag.
Ik heb echt enorm veel energie vandaag en kan mezelf niet herinneren wanneer dat voor het laatst zo is geweest. Heb ik dan soms scheurbuik gehad? Dat kan toch niet meer in deze tijd? Of wel als je zoveel vitaminen verliest door diarree?
Ik wil de dosis aan houden maar waar moet ik dan op letten?
Welke supplementen moeten er dan nog bij?

Ik moet echt hierover allemaal even na gaan denken.
Momenteel is het even teveel.
De darm ontsteking, Lyme, en wellicht scheurbuik?
Dit voelt als wat was er eerst, het kip of het ei. En wat zijn de gevolgen van wat er eerst was?
Ik weet het niet.
Misschien had extra vitamine c alles voorkomen. Misschien had ik eerst die ontsteking en daardoor vitamine c tekort. Dan borellia er nog bij. Fibromyalgie diagnose waar ik nooit in geb geloofd. Ik ben het weer totaal kwijt. Ik geloof je als je zegt dat dat nog bestaat. Mede omdat ik wel degelijk de symptomen ervan herken. Maar dan had ik toch onderhand al onder de aarde moeten liggen? Waar moet ik nu verder schrijven? Hier of in mijn berichten bij stel jezelf even voor?
Ik weet zeker dat de vitamine c een waardevolle bijdrage is aan de jaren lange klachten. Maar anderzijds denk ik ook dat er daarnaast meer is geweest wat problemen heeft opgeleverd.
Stukje bij beetje gaat het echt beter. Maar dat heb ik eerder ervaren en dan ging het weer bergafwaarts.
Ik weet van mijn huisarts dat extra vitamine c geen kwaad kan.
Maar dat was zijn advies voor mijn vriend toen die met een longontsteking ziek op bed lag een jaar geleden. Advies was 10 vitamine c pillen elke dag. In dit geval Esther c dacht ik uit mijn hoofd.

Ik weet niet of ik dit moet melden hier, maar omdat ik hierboven een post las van Gerard over zijn wachtwoord wil ik het toch maar even zeggen.
Ik had vanmorgen een mail in mijn mailbox met het verzoek mijn wachtwoord te wijzigen voor het forum. Dit verzoek heb ik zelf niet gedaan. Misschien is dat de reden dat Gerard problemen had met wachtwoord? Hier een copy paste van de mail.

Iemand heeft verzocht om het wachtwoord van het volgende account opnieuw in te stellen:

https://www.fatsforum.nl/

Gebruikersnaam: Binc

Als dit een vergissing was, kun je deze e-mail negeren en zal er niets gebeuren.

Ga naar dit adres om je wachtwoord opnieuw in te stellen:

Zulke mails kreeg ik dus ook. Vandaar mijn vraag over het ww. Achteraf gezien had ik het wat duidelijker kunnen stellen.
Het probleem is dat gewone, complete links ook niet geaccepteerd worden, wellicht heeft de website ook wat vitamine C nodig, er rommelt toch ergens iets.

Verder over vitamine C:
Het gaat er om dat er geen tekort is. Voldoende vitamine C is niet wat men (zo'n huisarts, of het KNMI, veel verschil levert het je niet op in dit opzicht) vindt dat je nodig hebt, maar wat je lichaam op een bepaald moment daadwerkelijk nodig heeft. Dat kan 2 tot 3 gram per dag zijn als je gezond bent en dat kan oplopen tot een paar honderd gram per dag bij heel zware ontstekingen en verwondingen.
Zelf onderzoeken, vooral voelen wat voor jou werkt, je doet dat al.
Maar het verhaal is niet af bij voldoende vitamine C, de rest moet ook een beetje kloppen. Over het algemeen kan het lichaam heel veel zelf goed regelen en is het niet nodig om met een gammenweger de juiste voeding in de juiste porties op de juiste tijden af te wegen. Er is intuïtie en er is smaak, als je bepaalde stoffen nodig hebt zal je er vaak trek in krijgen. De natuur heeft dat heel mooi geregeld en de mens heeft het heel goed verpest, maar het is niet weg. Geef het maar weer de ruimte, ga voelen wat goed voor je is (veel piekeren is dat bijvoorbeeld niet). Zorg voor 3xR: rust regelmaat een reinheid (Hildegard von Bingen).
De meeste ziektes worden niet veroorzaakt door iets van buitenaf, maar worden uitgenodigd door het organisme om ergens een balans te herstellen. Het verstoren van de balans zorgt dus voor ziektes. Het herstellen van de balans laat ze vaak weer verdwijnen.
Het is nog iets gecompliceerder, wat omgevingsfactoren zijn ook nog eens bepalend voor wat organismes doen, hoe ze zich gedragen, hoe cellen delen, enz. En daar weten we nog heel erg weinig van. Met de groeten aan de huisarts die op miraculeuze wijze allen oplost met een pilletje.

He, dit werkt wel.
Nu een andere die eerst niet werkte:
http://hetuurvandewaarheid.info/2012/05/22/vitamine-c-redder-in-de-nood/

Als ik op de 1e link klik waar vitamine c staat kom ik op de 1e pagina van dit topic. Ik weet niet zeker of dat is wat je wilde plaatsen.

Voor wat betreft je opmerking over het verlangen naar voedsel wat je mist.
Ik heb altijd trek in zure dingen.
Daarnaast drink ik meer melk dan ik ooit heb gedaan. Ook kefir en yoghurt
Voor nu merk ik heel erg veel resultaat met het ophogen van de acerola poeder. Anderzijds vrees ik op den duur voor andere tekorten. Dus wat moet je naast vitamine c er nog bij nemen voor een optimale verhouding?
Levertraan neem ik al.
Mijn gevoel zegt magnesium. Ook dat nam ik voor het ophogen van vitamine c maar had geen resultaat van de magnesium.
Daarnaast denk ik dan aan zink, koper en selenium?

Als het goed is haal je de mineralen uit je voeding. Stress, THE BIG KILLER, is de oorzaak van een verminderde stofopname.
Ik combineer vitamine C, als ascorbinezuur, met Keltisch zeezout. In een bepaalde verhouding smaakt dat niet echt erg zout en niet echt erg zuur. In Keltisch zeezout zitten zo'n beetje alle mineralen.
Trek in zure dingen herken ik wel, ik hoef er niet eens zwanger voor te zijn, maar dat kan dan ook niet als man. Ik heb een mooie rooie kater die ook erg van zuur houdt. Het dier had jaren geleden last van blaasgruis en er was daardoor ook wat bloed in de urine. Intuïtief gaf ik tomatenpuree dat hij graag opat. Probleem opgelost. Het kwam nog een keer terug, weer tomatenpuree, probleem opgelost en nooit meer teruggekomen. Die, echte!, dokter zit ook in jou. Kennis is mooi, er is ook het heilzame weten, dat komt niet uit een boekje.

Ik had opzettelijk deze website als proeflink genomen, dat is het minst verdacht voor de spamkiller. De andere link werd met bericht en al langs elektronische weg naar de schredder verwezen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan