Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hi Gerard,

Dat is dus jaren al een ding bij mij. Door slechte opname in mijn darmen was het bijna onmogelijk om alles uit voeding te halen.
Elke dag 8 keer per dag diarree meerdere malen heeft ervoor gezorgd dat ik van het 1 teveel had en van het ander weer te weinig. Pas sinds een jaar geleden ontdekte ik dat meer vloeibaar voedsel beter ging. Het is nog steeds niet elke dag goed.
Maar de 8 keer diarree op een dag is inmiddels over. Vandaar ook dat ik enigszins een beetje terughoudend ben met veel nemen van het 1 om dan vervolgens ergens anders weer tekorten te krijgen. Ik had bv een hele hoge b6 en een te lage b12 waarvoor ik injecties kreeg. Om maar een voorbeeld te noemen. Keltisch zeezout neem ik absoluut.
De vitamine c die jij omschreef is dat de enige om cu terug te dringen? Wil wel nog even benadrukken dat die diagnose nooit hard gesteld is. Devertikels wel. Als ik bv zacht gekookte eieren nam of roer gebakken eieren in boter kon ik meteen rennen. Zoveel pijn in mijn buik kreeg ik dan.
Geruld gehakt ging ook allemaal niet.
Eieren gaan nu wel goed in combi met een yoghurt smoothie of melk.
Ik neem nu sinds een jaar zoveel mogelijk vloeibaar of heel zachte dingen.

Vraag me af of iemand weer aan het proberen is het forum te hacken of zo?

Het lijkt er inderdaad op dat actieve forumleden met cruciale info de mond worden gesnoerd.

Bijgaand nog interessante info :
http://vita-info.nl/2009/01/vitamine-c-verhaal/

In het boek Calcium en Broze Botten wordt er gepleit voor het inzetten van volwaardige vitamine om de reden dat dit beter door het lichaam wordt opgenomen. Is combinatie van vers sinaasappelsap met hierin geweekte opgeloste rozenbottels en eventueel verse frambozen.

Vivianne, dat was juist het punt.
Sinaasappelsap kon ik ook niet verdragen. Ook heftige krampen en pijn in buik in combi met diarree. NOS steeds kan ik dat niet goed hebben. Ik had ook gelezen dat op het moment dat die devertikels ontsteken je daarmee uit moet kijken. Vooral als er ook nog pulp in zou zitten.
Ik denk dat ik wel met zekerheid kan stellen dat ik veel te lang vitamine c tekort heb gehad.
Ik nam vanaf vorig jaar rozenbottel poeder in mijn smoothie. Maar blijkbaar niet hoog genoeg gedoseerd. 1 klein schepje dagelijks. En frambozen of blauwe bessen erbij.
Mijn linker oog welke eerder dit jaar ontstoken raakte bleef zeuren. En nu is het in ee paar dagen tijd weg. Ook geen last meer van droge ogen.

Ik herken gewoon echt de symptomen van scheurbuik.
Reumatische pijnen.
Spier pijnen. Heel vaak voorhoofd of bij holte ontsteking.
Loop neus om niks.
Pijn in mijn heup/rug is nu nog minder dan dat het al was.
Ik heb gister heel veel dingen getild. Zware dozen etc zonder dat ik nu rug of heup pijn heb.
Dat was tot zeer recent een ander verhaal.

Of er iemand bewust bezig is de boel te saboteren valt nog te bezien, het kan ook een bot zijn die uit is op je wachtwoord. Ikzelf heb gisteren een mail ontvangen waarin staat dat er een nieuw wachtwoord is aangevraagd. Nu snap ik ook waarom Gerard dit schreef. Ook Jp meldt dit. A.u.b. NIET reageren op deze mail, ieders wachtwoord doet het gewoon, dit is 'phishing'!

Mike

Ik heb ook zo,n mail gekregen en weggeklikt. Mijn zoon heeft gisteren naar mijn computer gekeken en ik dacht dat het daardoor kwam. Niet dus. Mijn eigen wachtwoord doet het gewoon.

Binc, interessant de boodschap over meer vit. C. Ik kon extra vit C eerst niet verdragen maar probeer het nu ook op te hogen.
Ik heb al heel lang last van droge ogen - ga er straks iets over schrijven in het andere topic -
En steeds overal pijntjes.
Met pijntjes bedoel ik: ik loop ergens en opeens schiet er een sterke pijnscheut door mijn voet, zowel soms links of soms rechts. Gelukkig na een tijdje is het weer weg. Ik heb een versleten rugwervel en daar heb ik ook veel meer last van dan vroeger.
Nog erger: Ik werkte jaren achter een computer en kreeg destijds hevige jeuk/pijn op een plek rechts achter op mijn rug/schouder, net naast mijn BH-sluiting.
Nu jaren later is die plek nog steeds actief en is weer hevig aan het jeuken. Ik heb al massages gehad maar niets helpt. Die jeuk wordt erger als ik bv groenten sta schoon te maken of afwassen.
Dus ik ga mijn vit C (ester) maar ophogen, wie weet of dat helpt.
grote hoeveelheden zal wel lastig zijn in verband met diaree (die gelukkig nog maar heel weinig voorkomt).

Ik herken ook wel wat van de klachten die jij omschrijft liesje.
Zelfs tot pijn in mijn grote teen. Is echt geen grapje.
Tussen schouder bladen ook idd.
Maar nu elke dag worden de pijnen minder. En daar ben ik ontzettend blij mee!!
Waarom ik dan wel acerolapoeder in hoge dosis kan verdragen en een glas verse jus niet begrijp ik dan weer niet.

Binc jouw diaree-klachten zijn anders dan de mijne.
Als voorbeeld. Ik had zelf soep gemaakt met goede ingredienten. Maar er zat wel paprika en een blikje tomatenpuree in. Dit heb ik al jaren niet gegeten maar ik kreeg visite, zodoende.
Tegenwoordig denk ik niet meer iedere dag aan diaree omdat het zo goed gaat.
Maar jawel hoor, diaree waarschijnlijk van de soep. Gelukkig was ik thuis.
Kun jij diaree inhouden Binc, hoe doe je dat als je onderweg bent?

Met moeite kon ik het ophouden. Maar niet altijd.
Met name in de ochtend was het bal. Ik kon wel enigszins inschatten hoe mijn dag zou verlopen afhankelijk van mijn diarree aanvallen in de ochtend.
Als ik aan voelde dat het niet goed zou gaan ging ik de deur niet uit. Melde me ziek op me werk.
Ik heb nu eigenlijk geen problemen als ik onderweg ben.
Om de reden dat die darm nu rust heeft. Wel denk ik dat door langdurige problemen mijn dikke darm een flinke optater heeft gehad en dat ik simpelweg niet kan verwachten dat zoiets wat jaren geduurd heeft zomaar opgelost is of over is. Daar zal denk ik nog behoorlijke tijd overheen gaan. Dat vergt geduld.
En naast geduld ook de bereiding van voedsel op de juiste manier.
Ik heb nu het gevoel dat ik weer begin te leven.
En dat is wel eens anders geweest.
De dingen die jij noemt eet ik niet. Zijn nachtschades en wil ik zoveel mogelijk vermijden. Jij ook denk ik als ik dat zo lees.

Nachtschades eet ik niet. Dit was uitzondering en zo zie je maar weer dat ik het voor mezelf ook echt niet moet nemen.
Ik ben jarig geweest en de kinderen moeten nog koffie komen drinken. dus wil ik soep maken. Volgende keer wordt het kippensoep.

Waarom ik dan wel acerolapoeder in hoge dosis kan verdragen en een glas verse jus niet begrijp ik dan weer niet.

Zeer waarschijnlijk omdat een glas sinaasappelsap veel suikers bevat en een bepaalde werking heeft op de lever. Zoek maar eens op citrusvruchten op deze pagina.

M.b.t. de zogenaamd "versleten" gewrichten is deze pagina interessant: Link
Het is geen slijtage maar verkalking.

ik kreeg ook zo'n mail met het advies nieuw wachtwoord in te stellen. 3 stuks.
Ook verwijderd. En ik kan gewoon inloggen.

Kippensoep iplv koffie voor de kinderen liesje? ??

Sorry moest even lachen om hoe het er staat geschreven.
Kinderen komen op de koffie en je maakt kippensoep?

Ja Binc ik zie het. Ik acht je snugger genoeg om te begrijpen wat ik bedoel. Eerst een zelfgemaakte appeltaart met koffie en later nog een kopje soep.
Appeltaart past misschien niet in dit topic maar als ik het zelf maak zitten er in ieder geval biologische appels in, echte eieren en bijna geen suiker.

Ik snapte het liesje. Absoluut.
Maar het werkte ineens op mijn lach spieren ??

Ik heb gisteren de proef op de som genomen en gedaan wat Gerard zei.
Dus verdeeld over de dag vitamine c genomen.
Ik kwam op 18 gram verdeeld over de dag.
Nog steeds geen hinder van.
Ik begin inmiddels wel resultaat te merken van het gebruik van magnesium.
Dat was eerder niet zo.
Is het dan de bedoeling om dit nog verder op te hogen?

Heksje, ik had je berichtje gemist. Ik zie het nu pas. Sorry, was niet de bedoeling je te negeren.

Over het algemeen neem ik eigenlijk geen nachtschades.
Ik heb al heel erg lang geen sinaasappel meer genomen omdat ik direct hevige pijnlijke krampen kreeg en dan ook echt 3 keer achter elkaar diarree kreeg.
Ik vermoed dat dat destijds ook te maken had met een actieve ontsteking van die dikke darm.
Voor wat betreft die verkalking, bedoel je daar de osteopenie mee die ik heb?
Bedoel je daar ook mee dat gedoe in mijn rug met heiligbeen? Dat is toch geen verkalking?
Ik voel vanaf dat ik met hoge dosis acerola ben gestart nauwelijks nog wat van mijn rug/heup. Ik dacht de ogen van mijn vriend van de week uit zijn hoofd rolden.
Ik had heel erg veel dozen getild en opgeruimd. Eerder kreunde ik al als ik vanuit zithouding omhoog kwam. hahaha hij kon niet geloven dat ik dat allemaal had opgeruimd :-)

Hoi Binc, niets aan de hand hoor :-) Mijn bericht is er helaas later tussen gezet. Ik kon het steeds niet plaatsen (zie deze link.)

Wat betreft de link mbt slijtage van gewrichten doelde ik op het bericht van Liesje waarin geschreven werd over een "versleten rugwervel".

Mogelijk was je rugpijn een uiting van lage energiestand van je bijnieren welke je nu opheft door vitamine C te nemen. Rugpijn hoeft namelijk niets met tillen e.d. te maken te hebben maar is vaak een teken dat je bijnieren behoorlijk uitgeput raken c.q. zijn.

Oh oké, nu begrijp ik het waarom ik het niet had gezien :-)

Ik heb ook veel minder last van mijn lies.
Maar het rare is dat als jij zegt dat het mogelijk met mijn bijnieren te maken heeft, waarom ik mij dan nog steeds af vraag waarom de Adrenal mijn klachten alleen maar erger maakte?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan