Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Het gaat mij idd om de kosten.
Pot is zo goed als leeg.
Overigens zijn niet alle klachten weg. Maar wel minder.
Ik heb geprobeerd iets minder van de acerola te nemen maar dan komt het toch net even iets erger terug. Bij minder krijg ik wel weer klachten bij mijn heup waar de voorloper van botontkalking uit de dexa scan kwam. Als ik daarvan dan al pijn heb zeg maar.
Dus kan dan geen kwaad om hoger te doseren denk ik?
Urine blijft wel sterk ruiken.
Ontlasting heeft verschillende kleuren.

Ik heb gister avond kwark gegeten met 2 kleine schepjes vitC-ester i.p.v. 1 klein schepje.
Vandaag om 1 uur toch weer diaree. Dat is heel jammer want ik wilde graag mijn vit C ophogen. Ik heb ontstekingen in mijn body en vit C zou heel goed voor me zijn. Je zou denken dat de inteligentie van het lichaam de vit C zou accepteren.
Ik zit dus nu te bedenken hoe ik kan ophogen zonder problemen.
Weet het even niet.

Gisteren zat ik mijn diaree-problemen te bespreken met iemand waar ik een Esteck check had gedaan en toevallig had ik de avond daarvoor ook weer diaree.
Ik had in de ochtend vers grapefruitsap genomen (dat heb ik in 7 jaar niet gedaan) en smiddags nog eigengemaakte soep waar de laatste paprika inzat en s,avonds zat ik weer op de WC zoals vanouds.
De laatste tijd ging het zo goed met die enzymen maar ik moet dus echt veel dingen weglaten en niet denken dat mijn problemen zijn opgelost.
Volgende week heb ik een afspraak voor touch for health. Eens kijken wat dat oplevert.

Iemand bekend met deze?
Staat alleen helaas niet bij of het GMO vrij is.

supernatureproducts.nl/product/vitamine-c-1000-g/

Ik probeerde net een bericht hier te plaatsen met een link erbij.
Geen idee of dat aan de link ligt maar het bericht word om welke reden dan ook niet geplaatst.
Probeer het nu nog een keer maar dan alleen met de naam van het product, met de vraag of iemand er bekend mee is?

Iemand bekend met deze?
Staat alleen helaas niet bij of het GMO vrij is.

www.supernatureproducts.nl

Ik probeerde net een bericht hier te plaatsen met een link erbij.
Geen idee of dat aan de link ligt maar het bericht word om welke reden dan ook niet geplaatst.
Probeer het nu nog een keer maar dan alleen met de naam van het product, met de vraag of iemand er bekend mee is?

Ascorbinezuur van Super Nature Products
Staat alleen niet bij of deze GMO vrij is.

Weet iemand toevallig of bij inname van vitamine c je meer trek krijgt?
Ik ervaar inmiddels sinds een paar dagen steeds meer honger gevoel. Zeg maar gerust vreet kick of zo.
Lijkt wel onverzadigbaar.
Heb vooral heel erg veel behoefte aan melk en karnemelk.
Hiervan heb ik vrijdag 8 liter gewone melk gehaald en 2 karnemelk. Op een restje karnemelk na was het gister eigenlijk al allemaal op.
Ben inmiddels wel wat meer koolhydraten toe gaan voegen.
Iemand een verklaring?

De beste verklaring die ik kan bedenken is dat je inderdaad wat meer koolhydraten nodig hebt, omdat het kouder wordt.

Mike

Klinkt wel logisch eigenlijk.
Misschien start ik morgen wel met gierstepap als ontbijt en dan zien of die trek wat minder is over de rest van de dag.
Kan pas morgenmiddag weer melk halen dus die pap word dan zaterdag. Weet alleen niet of het zo verstandig is om al koolhydraten te eten als ontbijt? Dacht van niet?

Honing, dat zijn goede koolhydraten, krijg je ook nog andere heel prima stoffen binnen. Ik ben net begonnen aan een proef met bijenpollen.

Binc: Ascorbinezuur is ene stuk goedkoper dan acerolapoeder. Ik gebruik het zelf en zit nu rond de 15 gram per dag.
Het kan ook zijn dat je door de vitamine C actiever bent, dan krijg je ook meer honger. Bot-ontkalking kan heel goed samenhangen met onder andere een vitamine C gebrek. Er staat hier op het forum wel meer info over.

Ik gebruik nu sinds enige dagen ascorbylpalmitaat en het lijkt er op dat het sterk ontgiftend werkt, ik voel me even niet zo lekker, het is een wat grieperig gevoel. Ik ga er wel nog even mee door om te zien wat het doet.

Gerard,

Ik denk dat ik wel lang een tekort heb gehad. Ik voel mezelf inmiddels wel actiever idd, en eet mezelf een slag in de rondte.
Wil ook kijken hoe ver ik kom met de ascorbine zuur in combinatie met de palmitaat.
Beide had ik vandaag besteld maar ze kunnen pas dinsdag uiterlijk woensdag leveren dus heb de bestelling afgezegd. Ik wilde het voor het weekend in huis hebben aangezien de acerola nu echt bijna op is. Als het zo lang duurt kan ik net zo goed bij iherb bestellen.

Zijn bijenpollen zoet van smaak?
Ik weet niet goed hoe ik honing naar binnen krijg, behalve een klein beetje in de gember kaneel thee. Misschien in een beetje warme melk, maar dat drink ik merendeel koud.
Met gierst is toch ook niks mis mee hoop ik?
Heb vanavond wat basmati rijst bij mijn lamsvlees en rode kool.
Ik dacht dat die koolhydraten gewoon met mate kunnen?

Vervelend dat je je niet lekker voelt. Er schijnt ook wat te heersen. Ik werd vanmorgen ook niezend en snotterig wakker, maar dat was ook snel weer over en verder geen last meer van gehad vandaag.
Ook sinds de ophoging van vit c geen 1 enkele keer diarree gehad.

ik heb rozenbottels van de Hondsroos op Vlieland geplukt,wil eigenlijk een natuurlijke vorm van vit.C.
Las dat er eigenlijk een nachtvorst overheen had gemoeten....zal ik ze eerst in de vriezer leggen?
maar wat kan ik er daarna mee? Heb ook zak rozenbottels van Jacob Hooy,die doe ik in mijn thee,maar of ze vit.C afgeven? Ik bewaar ze daarna en zijn nu gedroogd,zou zo graag zelf rozenbottelpoeder maken,ik heb een electrische koffiemolen,maar ze zijn zo HARD dat je je ze zo niet kunt malen.
Kan ik ze eerst koken om zachter te maken en als ze droog zijn malen of bespaar ik me de moeite omdat er dan geen vit.C meer in zit??

Babbe

Ik heb inmiddels de palmitaat in huis. Maar welke dosering kan ik het beste mee beginnen? Ook elk uur 1 gram? Of minder?

Ik vraag mij nog steeds af hoe onze voorouders in het verleden voordat er vitamine C in wat voor vorm dan ook op de markt kwam aan de 5000 tot 10000 mg/dag door voeding zouden kunnen komen. Anno nu eet ik geen fruit, weinig groenten en gebruik meestal 1 gram acerolabespoeder of ascorbinezuur per dag. Dat is dan zo'n 170 of 1000 mg. Eerlijk gezegd merk ik geen enkel verschil wanneer ik eens een paar dagen oversla of eens een paar scheppen meer neem per dag.

Zover ik begrepen heb kregen zij dat binnen door lever en ander orgaanvlees.
En die mensen hadden vast minder verplichtingen dan wij hebben.

Binc, als ik het goed begrijp vindt je honing niet lekker? Pollen kunnen erg van smaak verschillen, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die ze echt lekker vinden. Ik hou (wel) van honing en heb de pollen daarin opgelost (dat duurt weken, maar uiteindelijk heb je een mengsel van honing met opgeloste pollen.
Ascorbylpalmitaat: één tot vijf keer per dag een Halve theelepel.
Ik doe het door yoghurt.

Ik vind honing niet vies maar het moet er zeker niet te dik bovenop liggen zeg maar. Klein beetje in mijn gember thee is prima. Daarnaast gebruik ik het in bv rode kool. Maar verder niet echt eigenlijk.

Heb de vit c nu door kwark gedaan en dat gaat redelijk oke.
In melk ging het echt niet.
Ik heb dus wel eerst de wateroplisbare genomen en vlak erna de vetoplosbare. Dat is wat je eerder schreef toch?
Merk nog niet veel. Gebruik 2 schepjes per keer. Nu alleen vanmorgen nog genomen.

Ik snoep zelf graag van de honing, heb er potten van in huis. Ook gemengd met zelf gemalen gember (met de staafmixer) en ik heb ook een pot staan met bijenpollen in honing opgelost, levert veel Q10. Ik maar snoepen van al dat lekkers, moet onderhand een beetje op m'n gewicht gaan letten.

Combi gember en honing vind ik ook oke.
Maar zo eten is niet voor mij weg gelegd. Zo ben ik nog steeds zoekende naar een recept voor stamppot zonder die zoete winter groenten. Pastinaak en knolselderij vind ik ook niet echt lekker.

Maar even een updat over de vitamine c. Ik heb nog steeds geen diarree of buikpijn gehad.
De Ascorbyl krijg ik morgen binnen. Ik gebruik nu alleen de vetoplosbare. Ik merk er minder van dan met de acerola. Als ik die nam had ik toch meer energie.
Wel sinds ik de vetoplosbare gebruik krijg ik ineens pukkels op me kop. ?

Bij stress heb je hogere dosis nodig toch?
Er zit een stress volle periode aan te komen namelijk.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan