Dat in een hokje plaatsen en een stempel op je hoofd drukken doen de reguliere artsen wel.
Ik miste het bericht van mark waarvan ik denk dat onze berichten elkaar hebben gekruist.
Het zou idd goed kunnen dat borium ook een rol speelt.
Voor nu wil ik even af wachten wat er verder gebeurd bij langdurig gebruik van vitamine c.
Voor wat betreft de melk ga ik het nog maar eens zeggen. Ik heb een jaar of 8 geleden de gepasteuriseerde variant geskipt.
Ik nam toen alleen yoghurt en kwark vol vette variant. Toen kreeg ik daar wel klachten van.
Recentelijk (augustus dit jaar) ben ik mezelf weer gaan leren melk te drinken. Klachten heb ik niet. Het beperkt zich niet alleen tot gewone melk maar ook karnemelk en kefir. Ik drink inmiddels 7 liter melk in 7 dagen. Een liter per dag dus.
Naast de yoghurt en kefir. Daarnaast botten bouillons. Ik ben nu zo een jaar bezig met vloeibaar eten.
Rauwe melk zit boordevol enzymen.
Misschien heb ik dat nu wel nodig.
Als ik geen diarree krijg en geen buikpijn van de melk of andere klachten zie ik geen reden om dit weg te laten.
Met hoge dosis vitamine c verdwijnen langzaam aan de pijnen in mijn rug, knieën, voeten.
Dat is toch positief.
Ik ben geen voorstander van alkes maar in supplementen nemen als het ook met voeding lukt.
Tuurlijk zal ik wel wat nodig hebben aan supplementen. Daarom neem ik nog steeds de probiotica die mark eerder heeft genoemd. De Prescript assist in dit geval.
Levertraan vit c en glutamine.
Daar wil ik het even bij houden naast de voeding.
Voor wat betreft het supplement waar jij het over hebt liesje, ik vind dat daar best een hoge dosering aan zoetstoffen in zitten, en om die reden zou ik het zelf niet snel nemen. Andere reden is dat er zoveel in zit dat ik dan niet kan plaatsen wie nu welk werk doet.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet eigenwijs gaan zijn, maar ik ga ook geen problemen maken op het moment dat ik ervaar dat het goed gaat. Op zo een moment wil ik even niks xtra aan supplementen toe voegen omdat mij dat onnodig lijkt.
Wel zit ik nog steeds met het percentage aan koolhydraten.
En dan wel de vraag, is het verstandig om nu wel of niet granen toe te voegen? Zo ja, dan moet ik zakken in vetten anders krijg ik het niet naar binnen.
Anderzijds verdenk ik de zetmelen van de diarree. En dan kom ik toch weer terug bij gaps waarbij in eerste instantie helemaal geen zetmeel word geconsumeerd.
Dan is rauwe melk toch een goeie bron van koolhydraten?
En even voor de duidelijkheid, dit topic gaat over vit c. Misschien is het niet de bedoeling dat ik mijn berichten hier plaats maar in mijn eigen topic? Hoewel ik wel het idee heb dat mijn klachten wel degelijk in relatie zijn met vitamine c.
Als het niet oke is om hier te plaatsen hoor ik het graag Mike.