Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Welke klachten kreeg je van Adrenal en welke vorm nam je?

Het kan zijn dat mensen meer klachten krijgen hiervan omdat ze meer energie krijgen, daardoor weer meer gaan doen, wat weer meer energie kost. Zo draaien ze dan rondjes waarbij je steeds weer een tekort houdt. Je loopt immers achter de feiten aan als je de nieuwe energie gelijk weer opmaakt.
Verder is het wel van belang om naar het totaalplaatje te kijken natuurlijk. Bijvoorbeeld is het ook belangrijk om nog wel genoeg koolhydraten te nemen, stress te verminderen, genoeg dierlijke vetten te nemen (Ossewit is een hele goede hierin want dat is immers vet van de bijnieren van runderen).

Dat neem ik allemaal wel. Ik heb niervet om in te bakken etc.
Ik kreeg veel meer pijn in mijn spieren en ook in het gebied waarvan ik nu aan geef minder last te hebben.
Eerste dagen voelde ik mij goed. daarna kon ik nauwelijks nog slapen.
Ik had geen last van dat ik niet geslapen had. Ik ging dagen gewoon door en dan weer niet slapen. Toen ben ik gestopt na een week denk ik.
Ik nam die van Nutricology.

Overigens is koolhydraten af en toe wel een dingetje bij mij.
Ik eet momenteel erg weinig omdat ik eigenlijk genoeg heb aan mijn ontbijt van yoghurt met bessen, kokosolie of room erbij. En zacht gekookt ei. 1 of 2.
Soms hoef ik dan ook geen avondeten.
Tussendoor drink ik dan melk of kefir en botten bouillon.

Nutricology heeft volgens mij de Adrenal en de Adrenal Cortex. Daar zit een groot verschil in, en niet alleen qua prijs. De 'gewone' Adrenal zit adrenaline in. Dit kan je dus niet goed vallen en opjagen. Als je alsmaar door gaat vanwege de hoge adrenaline dan is het logisch dat je uiteindelijk toch instort. Het niet kunnen slapen kan dus wel eens geweest zijn van de verhoogde adrenaline. Dat je dan meer pijnen krijgt komt omdat de bijnieren eigenlijk steeds meer uitgeput raken terwijl jij door bleef rennen op de adrenaline.
Niet kunnen slapen is vaak ook een teken van uitgeputte bijnieren. Raar maar waar, als je uitgeput raakt kan je ook niet slapen.
Daar komt bij dat je wellicht ook nog eens teveel Adrenal genomen hebt.

Misschien is het een idee om dit weer eens wat rustiger op te pakken en dan te beginnen met de Adrenal Cortex.

Over het verschil tussen beide vormen van Adrenal is wel heel wat te lezen op dit forum. Zoek maar eens met google hierop :-)

Bij het plaatsen van bovenstaande zag ik je vervolgbericht. Ik vind het niet verstandig om laag in de koolhydraten te zitten en zo te lezen zit jij enorm laag. Dit werkt ook weer uitputtend.

Ik eet wel groente, gaar gekookt.
En soms wat gierst. Maar koolhydraten uit granen eet ik echt heel weinig. Een keer een quinoa cracker of zo. Moet ik de eieren dan vervangen voor koolhydraten? Ik vrees dat ik dan weer aan de diarree ga door die darm ontsteking.

De hoeveelheid koolhydraten is afhankelijk van je behoefte, wat samenhangt met wat je zoal doet op een dag en in welke mate je stress hebt. Dat is dus aanvoelen. Veelal kunnen mensen heel goed in het begin zonder koolhydraten of uit met weinig koolhydraten echter loopt dit ook maar al te vaak spaak. Het is uitzoeken voor jou welke koolhydraten je het beste passen en hoeveel daarvan. Zo neem ik graag honing, maar vallen rijst en andere granen zoals quinoa niet goed bij mij.

Er is heel in het begin van mijn rugklachten ooit een foto genomen, misschien wel 25 jaar geleden. Ik moest toen iets slikken (weet niet meer wat) maar heb dat nooit gedaan. Ik weet wel dat ik toen al sceptisch was over reguliere middelen. Recent heb ik weer een foto laten maken en dan noemen ze het een versleten rugwervel o.i.d. Ik zal de juiste tenaamstelling eens opzoeken in mijn papieren.
Wel interessant dat het dan misschien verkalking is.
Ik kwam op de website terecht van PillieWillie, vraag me af wie pilliewillie is. Is dat betrouwbare info? Kan ik ervan opaan dat hun artikelen op waarheid berusten.
Magnesium durf ik niet in te nemen maar smeer wel trouw mijn benen in.
De nachtschades laat ik sinds 2009 al staan. Maar als er verkalking is kun je dat dan weer oplossen met extra vit C.

Er schiet me nog iets te binnen. Oudere mensen hebben vaak poreuze botten.
En ik behoor tot die doelgroep. (78)

Een tekort aan borium kan ook leiden tot verkalking.

http://cheflynda.com/2015/03/the-inexpensive-arthritis-osteoporosis-cure/

Mark

Het is niet zo dat ik helemaal nooit koolhydraten eet.
Ik eet wel basmati rijst of gierst. Maar niet dagelijks.
Honing gebruik ik ook wel eens maar zelden. Omdat ik niet van zoetigheid houd.
Alleen in mijn thee met gember en Citroen. Wel drink ik koffie. Heel klein bodempje en de rest warme melk.
Verder eet ik geen koolhydraten.
Dat jij erover begint heksje vind ik wel grappig omdat dit nu juist een vraag was waarmee ik in mijn hoofs zat en op het forum aan het zoeken was waar ik deze vraag kwijt zou kunnen. Mijn vraag over koolhydraten is dan ook, word hier bedoeld uit groente of granen? Ik ben overigens geen beginner. Ik ben al met Weston price bezig vanaf 2007. Alleen toen Wist ik nog niet van het bestaan van gaps en de darm ontsteking. Maar het ging al vrij snel mis doordat ik steeds diarree kreeg en buik pijn.
En in rauwe melk zitten toch ook koolhydraten? Ik weet gewoon niet of ik te weinig neem. Van granen afkomstig dan bedoel ik.
Peulvruchten eet ik overigens ook niet omdat ook dat niet goed valt.
Al die zetmeel dingen krijg ik last van. Wat zijn dan nog de opties?

Binc kan het zijn dat rauwe melk niet goed valt, dat je misschien beter geitenmelk kunt nemen.

Ik zie niet in waarom het niet goed valt? Ik heb er geen last van. Geen buikpijn, diaree of misselijk. Waarom denk je dat?
Ik merk wel problemen als ik zetmeel eet. Misschien wet ik dat in 1 keer teveel en kan mijn lijf dat niet verwerken.
Maar heel eerlijk gezegd, merk ik nu geen geen darm problemen.
En merk ik met de vitamine c wel resultaat in het afnemen van lichamelijke pijnen zoals heup en rug. Ik kan mezelf zo voorstellen dat ik mogelijk langdurig tekort heb gehad aan oa vitamine c juist door langdurige diarree. Toen die devertikels middels de ct scan boven water kwamen ben ik ook gaan lezen daarover uiteraard. Vaak word dan ook een vloeibaar dieet geadviseerd en in sommige gevallen zonder vezels vanuit de reguliere hoek. Omdat ik dus nooit wist wat er aan de hand was at ik ook niet vloeibaar. Omdat ik destijds in de veronderstelling was dat wapf voor mij dus niet werkte ging ik maar weer andere wegen bewandelen oa bij de natuur diëtiste.
Advies was ontzuren. Havermout, groente, vlees vis en soepen. En vezels. En ook dat ging niet goed. Toen ging ik paleo doen. Wapf heeft mij echter nooit los gelaten en uiteindelijk ging ik er weer in verdiepen en kwam bij gaps. Wat ik mezelf wel kan voorstellen is wat heksje zegt over de bijnieren. Ik heb nog steeds de speeksel test die ik in huis heb niet gedaan. Voordat ik cortex ga nemen lijkt het mij verstandig eerst toch maar die test te gaan doen. Ik heb idd de variant met adrenal in huis.

Den melk neem ik trouwens pas sinds recent. Ik heb jaren geen melk gedronken. Ik nam yoghurt en kwark. Sinds de melk merk ik ook verbeteringen.

Binc je past met je darmklachten niet in een hokje. Dus moet je veel (of alles) zelf uitzoeken. Ik pas ook in geen enkel hokje.
Melk kan meer klachten geven dan alleen de darmen, terwijl mensen met een koemelk allergie zoals ik (a2 melk/caseine) wel geitenmelk/yoghurt verdragen.
Hoewel ik geen grote hoeveelheden aandurf. Ik vind yoghurt/kwark beter i.v.m. de darmbacterien die er in zitten.
Google nog eens op Mucoperm. Daar zitten veel goede dingen in. 1 tot 3 zakjes per keer. Ik doe een half zakje door de kwark, het lijkt mijn ontl. dikker te maken en dat moet ook, tot nu toe is het steeds te dun naar mijn zin.

Dat in een hokje plaatsen en een stempel op je hoofd drukken doen de reguliere artsen wel.
Ik miste het bericht van mark waarvan ik denk dat onze berichten elkaar hebben gekruist.
Het zou idd goed kunnen dat borium ook een rol speelt.
Voor nu wil ik even af wachten wat er verder gebeurd bij langdurig gebruik van vitamine c.
Voor wat betreft de melk ga ik het nog maar eens zeggen. Ik heb een jaar of 8 geleden de gepasteuriseerde variant geskipt.
Ik nam toen alleen yoghurt en kwark vol vette variant. Toen kreeg ik daar wel klachten van.
Recentelijk (augustus dit jaar) ben ik mezelf weer gaan leren melk te drinken. Klachten heb ik niet. Het beperkt zich niet alleen tot gewone melk maar ook karnemelk en kefir. Ik drink inmiddels 7 liter melk in 7 dagen. Een liter per dag dus.
Naast de yoghurt en kefir. Daarnaast botten bouillons. Ik ben nu zo een jaar bezig met vloeibaar eten.
Rauwe melk zit boordevol enzymen.
Misschien heb ik dat nu wel nodig.
Als ik geen diarree krijg en geen buikpijn van de melk of andere klachten zie ik geen reden om dit weg te laten.
Met hoge dosis vitamine c verdwijnen langzaam aan de pijnen in mijn rug, knieën, voeten.
Dat is toch positief.

Ik ben geen voorstander van alkes maar in supplementen nemen als het ook met voeding lukt.
Tuurlijk zal ik wel wat nodig hebben aan supplementen. Daarom neem ik nog steeds de probiotica die mark eerder heeft genoemd. De Prescript assist in dit geval.
Levertraan vit c en glutamine.
Daar wil ik het even bij houden naast de voeding.

Voor wat betreft het supplement waar jij het over hebt liesje, ik vind dat daar best een hoge dosering aan zoetstoffen in zitten, en om die reden zou ik het zelf niet snel nemen. Andere reden is dat er zoveel in zit dat ik dan niet kan plaatsen wie nu welk werk doet.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet eigenwijs gaan zijn, maar ik ga ook geen problemen maken op het moment dat ik ervaar dat het goed gaat. Op zo een moment wil ik even niks xtra aan supplementen toe voegen omdat mij dat onnodig lijkt.

Wel zit ik nog steeds met het percentage aan koolhydraten.
En dan wel de vraag, is het verstandig om nu wel of niet granen toe te voegen? Zo ja, dan moet ik zakken in vetten anders krijg ik het niet naar binnen.
Anderzijds verdenk ik de zetmelen van de diarree. En dan kom ik toch weer terug bij gaps waarbij in eerste instantie helemaal geen zetmeel word geconsumeerd.
Dan is rauwe melk toch een goeie bron van koolhydraten?

En even voor de duidelijkheid, dit topic gaat over vit c. Misschien is het niet de bedoeling dat ik mijn berichten hier plaats maar in mijn eigen topic? Hoewel ik wel het idee heb dat mijn klachten wel degelijk in relatie zijn met vitamine c.
Als het niet oke is om hier te plaatsen hoor ik het graag Mike.

Binc,
Ik denk dat de vitamine C jouw geholpen heeft om o.a. ontstekingen in de darmen te genezen. Het advies voor de Demeter Bio-Cumulus 3,7% yoghurt blijft gewoon staan.
Wellicht kan je ook nog baat hebben bij vetoplosbare vitamine C. Als supplement heet dat ascorbylpalmitaat. Ik denk dat bijnieren ook vetoplosbare vitamine C bevatten, maar hoe kom je aan bijnieren. Als je de vetoplosbare variant gaat gebruiken,zorg dan dat je voldoende gewone (wateroplosbare) vitamine C neemt voor de vetoplosbare. Anders wordt de vetoplosbare snel omgezet in wateroplosbare. Beide vormen werken ook als gelator, alleen de vetoplosbare kan de bloed-hersenbarrière passeren. Je kan er dus wel bepaalde effecten van verwachten als je een kwikbelasting hebt. (Daar gaat een ander topic over, in geval dat nog niet gezien had).

Hoi Gerard,

Je schreef:

Je kan er dus wel bepaalde effecten van verwachten als je een kwikbelasting hebt.

Dit idee had ik al nadat ik beide vormen vitamine C neem en aan het verhogen ben. Is het nu zaak gewoon door te gaan of juist niet? Kortom, is het een vorm van detox of is het schadelijk.

Het is detox. Dat kan schadelijk zijn als er niet of slecht afgevoerd wordt. Als je niet detoxed, is het ook schadelijk, maar dan op ene andere manier. Ik zou gaan detoxen en daarvoor het onderwerp "Kwikontgifting: m’n route naar gezondheid" lezen:
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/kwikontgifting-mn-trip-naar-gezondheid-watisgezond/

Gerard, bedoel je dsn dat ik de yoghurt van demeter iplv de rauwmelkse variant moet nemen?
En ook iplv rauwe melk, kefir en kwark? Want eigenlijk wil ik nu niet van de melk af.

Ik weet niet of de vitamine c die ontsteking geneest. Het zou idd wel heel goed mogelijk zijn.
Er gebeuren in korte tijd wel veel positieve dingen in mijn lijf. Ik heb er absoluut baat bij en wil denk ik ook de vetoplosbare variant gaan proberen.

Ik zou de rauwe melk blijven gebruiken als je dat goed verdraagt. De ontlasting is dan goed van substantie en ruikt niet bijzonder onaangenaam. Die yoghurt ka je er gewoon naast gebruiken, het gaat bij die yoghurt vooral om de specifieke bacterieculturen die er in zitten. Je kan met een beetje van die yoghurt ook weer nieuwe yoghurt maken door de rauwe melk ermee te enten en dan op ongeveer 38 graden te laten fermenteren (in glas).

Vitamine C is het middel om ontstekingen te laten genezen.

Hi Gerard

Ik merk elke dag weer nieuw resultaat. Ik weet niet of je mijn voorstel topic toevallig hebt gelezen, maar alle klachten worden met de dag minder.
Pijn in mijn voeten voel ik nu nog oppervlakkig als ik wakker word. Knieën pijn is ook weg!
De reden dat ik melk wil is dat ik er goed de dag mee door kan komen zonder trek. Toch vraag ik mij of of die diagnose van devertikels het enige probleem is mijn darmen is. Ik vermoed van niet. Omdat men stelt dat je met een vloeibaar dieet met een paar dagen weer vanaf bent
De klachten werden wel wat minder maar optimaal was het niet.
Voor wat betreft de yoghurt van demeter, in kefir zitten toch ook goeie bacteriën? Of is dat net weer even anders? Voor mij is wel onverklaarbaar waarom ik als ik kefir drink dan wel diarree krijg. Op het forum hier lees ik toch telkens om beter kefir iplv melk te nemen. Maar vaak moest ik dan toch echt rennen. Vandaag is mijn boodschappen dag en wil nu in combi met de vitamine c toch weer proberen om kefir te nemen. Ik had het vorige week bewust even niet gekocht en dus weg gelaten. Iemand een verklaring waarom ik van kefir meer problemen ervaar dan van de rauwe melk? Het is namelijk nogal tegenstrijdig.
Achteraf gezien had ik dus de dosis vitamine c flink moeten verhogen blijkbaar om van die ontsteking af te komen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan