Ik heb even je voorstel topic gelezen zodat ik kan zeggen: "ja hoor, dat heb ik gelezen". ;-)
Mooi dat het zoveel beter met je gaat! Dat is voor anderen ook fijn om te lezen denk ik.
Lekker zo doorgaan met de vitamine C. Als je 18 gram per dag zonder problemen kan gebruiken, dan is er heel wat ontstoken in je lijf, dat verklaart die pijnklachten. Gewoon zo doorgaan en als de pijnklachten minder worden kan je weer slappe ontlasting krijgen, dan de vitamine C verminderen. Je moet dit zelf proefondervindelijk uitvinden en steeds over een aantal dagen kijken wat het verschil is.
Ik denk dat de pijn rond het middenrif kan komen door het "vasthouden", het gespannen zijn bij stress. Dat kan je zelf van jongs af aan hebben, het is dan een gewoonte geworden om zo met nare dingen om te gaan, je zet het vast in je lijf, bijvoorbeeld omdat je als kind niet mocht schreeuwen, zeuren, klagen, ik noem maar wat. Kan het zijn dat dit bij jou meespeelt?
Kefir is weer een andere cultuur dan in b.v. yoghurt zit. Blijkbaar is de cultuur van kefir nu niet de juiste om evenwicht te brengen (of orde in de chaos) Hou je maar aan wat goed gaat, eerst maar eens herstellen en als je weer goed in je vel zit, dan kan je aan ontgiften gaan denken als je daar aanleiding toe hebt. Bij o.a. estafette en de natuurwinkel hebben ze ook volle yoghurt in flessen van de weerribben. De cultuur die daarin zit is prima om zelf yoghurt en zure room mee te maken. Ik krijg er heel mooie dikke yoghurt mee. Ik doe wel iets extra room bij de volle melk om aan de veilig kant te blijven met de verhouding tussen vetten en eiwitten.
Eet smakelijk en met hapjes!