Caveman, dat is een geruststelling (dat het eerst erger wordt). Ik ga gewoon zo door, vlees steeds beetje ophogen qua hoeveelheid. Is het slikken van zo'n probiotica capsule misschien ook een idee? Ik ben ook zuurkool en creme fraiche gaan eten en zet mijn groentes een etmaal in water met azijn voordat ik ze kook of bak (experimentje...weet niet of dat wat doet).
Over candida. Dat vind ik verwarrend. Kan het niet zijn dat ik nu juist candida krijg? Ik las ergens dat je dat juist van vet kan eten kan krijgen:
Quote:
Wanneer er te veel vet in het bloed aanwezig is, wordt de insuline geremd in haar functie om suiker uit de bloedstroom te verwijderen. Candida is altijd aanwezig in het bloed: het neemt toe in hoeveelheid wanneer er een teveel aan suiker in het bloed is en zorgt ervoor dat het bloedsuiker terug worden gebracht naar een ongevaarlijk niveau. Wanneer de werking van insuline, dat suiker naar de cellen transporteert, niet wordt geremd door een teveel aan vet in het dieet, dan neemt de hoeveelheid candida in het bloed automatisch af. Als de hoeveelheid vet in het bloed chronisch te hoog blijft door een slecht dieet, dan zal de suiker in het bloed blijven, terwijl de candida-kolonies worden gevoed in plaats van de lichaamscellen. Omdat de lichaamscellen nu te weinig brandstof krijgen, en dus geen energie meer kunnen metaboliseren wordt je moe. De oplossing hiervoor is niet het eten van minder fruitsuikers maar juist het eten van minder vet: wanneer het vet niveau in het lichaam daalt kan insuline weer haar werk doen zodat het bloedsuiker niveau daalt. De hoeveelheid candida zal ook afnemen wanneer er niet langer te veel suiker in de bloedstroom aanwezig is.