vlees beginnen te eten nadat je het compleet ontwend bent

Weston Price heeft onderzoek gedaan. Het lijkt me dat hij in deze periode ook zijn eigen voedingspatroon is gaan veranderen. Daarvoor at hij denk ik als de meerderheid van de mensen. Vele malen beter als dat we nu "normaal" eten, vele maken slechter als de natuurvolkeren.

 
@Lindsie:

Vegans, you stupid, shortsighted, brain shriveled amoeba, yooz...you're toast. :) Now watch the video and the next time you catch wind of a vegan whining "sustainability sustainability sustainability," just have yourself and laf and cure their ignorance.

http://freetheanimal.com/2013/03/sustainability-sushmainability-grassfed.html

Door soja hebben er minder dieren een goed leven dan door mijn melk en vlees.

 
Lindsie,
Quote:
In Zuid Korea worden dagelijks miljoenen honden levend gekookt. Ik heb die fotos gezien, het lijden van die dieren in onbeschrijflijk.



Wat heeft dit te maken met het vlees dat ik bv eet? Deze koeien lopen hun hele leven heerlijk buiten en worden humaan geslacht.(in de natuur zelf is dat wel anders trouwens)

Quote:
Een jarige hartchirurg komt uit zo'n geloofsgemeenschap. Ik heb het intervieuw met hem gezien, hij is een lange man van 2 meter, mager , loopt kaarsrecht opereert nog steeds (ze willen hem niet laten gaan omdat hij als enige nooit fouten maakt) en heeft zijn hele leven veganistisch het bleu zone 'dieet' dus geleefd



Hele leven veganistisch eten en twee meter lang? Dat is op zich al een prestatie...

Quote:
De oermensen waar Weston Price+ naar refereert werden niet ouder dan 40, waren geestelijk onderontwikkeld



Hoe kom je in godsnaam op die leeftijd? En waar haal je het vandaan dat die mensen geestelijk onderontwikkeld waren?

Quote:
Ik keek er wel van op, dat het, dichtgeslibte halsvaten en en slag - aderen reversable is met een gezonde veganistische leefwijze.



Hij liet zijn patienten stoppen met roken, ze kregen stress reductie, aten geen suikers, transvetten, gluten en andere rommel en een vegan dieet.

En dan zeggen dat het 100 % komt door het dieet? Belachelijk. Plus dat deze mensen hun dieet nog wel (zolang dat kan) aanvullen met dierlijk vet en vlees nl hun eigen vet en vlees

Quote:
Weston Price is zelf overleden op 64 jarige leeftijd aan een ....hartaanval. Dat maakt zijn ideen toch wel discutabel en zorgelijk.



De leeftijd is sowieso al niet waar en dat maakt jou eerlijkheid toch wel discutabel..

Ik neem aan dat je veganistisch eet? Hoelang doe je dat al? Of zit je nog in de veganistische "wittebroodsweken"?

 
Mijn topic over de 'Blue Zones' is verwijderd, censuur.... Interessant. Het zou al een keer behandeld zijn... Het past niet bij jullie ideeen en WP die zelf overleden is op 64 jarige leeftijd aan een hartaanval volgens Mike Donkers. Heel sneu! Ik begrijp dat je als belangstellende voor de veganistische leefwijze hier eigenlijk bent als een zwaan tussen de kwakende eendjes.

De 'Blue zones' zijn verspreid over de hele wereld, te zien op een wereldkaart waar ze, de 'Blue zones' uiteraard blauw zijn gekleurd. Van Mormoonse gemeenschappen, die uit geloofsovertuiging niet wilen doden, tot kleine gebieden in Japan. De oermensen waar Weston Price aan refereert werden niet ouder dan 40. Dat herhaal ik omdat het essentieel is. De enige mensen die op een vitale manier 110 worden en nog in bomen klimmem (bron: filmpje van Ivo Niehe) zijn de mensen die veganistisch leven.

Het intervieuw met de 94 jarige nog steeds opererende hartchirurg (ze laten hem niet gaan omdat hij als enige geen fouten makat, toeval natuurlijk..) is de moeite waard te bekijken.

Dr Dean Ornsisch heeft ZELF onderzoek gedaan. Nadat hij bij mensen een stent had geplaatst kwamen ze toch weer na een paar jaar met dichtgeslibte aderen. Hij is toen begonnen met voorschrijven van een veganistisch dieet (iets heel anders dan de vegetarische leefwijze. En wat bleek: met een veganistische voeding was het mogelijk om de aders weer schoner te krijgen, wijder, geen plaque meer. Voormalig president Clinton heeft er zijn leven mee gered, door veganistisch te gaan leven.

Hij deed dat niet uit mededogen met de dieren, de koeien, de lammetjes, de paarden, de varkens en alle dieren die worden opgegeten door vlees eters. Maar voor zichzelf, zijn gezondheid.

Ik leef niet veganistisch maar ben zeer geinteresseerd net zoals in Ayurvedische voeding en de raw food beweging. Ik eet geen dode dieren, ben dus vegetarier, ik geloof niet dat je je kunt voeden met kadavers noch lichamelijk noch spiritueel. En uit compassie, mededogen me de dieren, ik wil ze niet laten lijden en dan opeten.

Wel alles biologisch. Opgegroeid in de Flevo weet ik als geen ander hoe zwaar er 2 keer per jaar het graan, de groenten wordt bespoten. Zo'n 10 keer gaat er sproeivliegtuigje over hetzelfde rijtje aardappels. De piloten, vrouwen en mannen zwaar bemaskerd met hun zuurstofmaskers.

Biologische karnemelk dat ik af en toe gebruik is natuurlijk veel diervriendelijker en gezonder (geen anti biotica, medicijnen, groeihormonen etc) maar ook daar .... de kalfjes die meteen na de geboorte weg worden gehaald bij de moeder. Een totaal oversture Koe die tegen het hek staat te rammen (want ze staat in een weiland want ze woont wel op een biologisch bedrijf) en een zeer angstig verward kalfje in de schuur waggelend op haar of zijn pootjes. Het kalfje moet meteen weg want anders geeft de Koe geen melk meer aan de melker. Ze wil haar melk aleen aan haar kind, het kalfje geven.

Dit is een soort van besloten beweging, merk ik daar mijn topic is verwijderd.

 
Ik ben echt geen vastgeroestte WAPF-aanhanger. Ik ben net als velen hier een zoeker en sta ook open voor andere zienswijzen. Wel kan ik het erg waarderen als claims worden onderbouwd met deugdelijke links en verwijzingen. Anders weten we niet waar we het over hebben.

 
Lindsie, volgens mij lees je niet echt hier en post je alleen maar jouw denkwijze.

Die Japanners waar jij het o.a. over hebt (uit Okinawa-blue zone) eten wel vlees ook al heeft meneer Buttner dat niet laten zien, logisch hij is zelf een vegetarier.

Er is hier een aantal weken geleden al over de blue zones gesproken en jij opent weer (3e blue zone topic) een nieuw topic.

Wie probeer je hier te overtuigen, dat gaat je niet lukken, de meeste mensen hier die eten zoals we hier op dit forum doen, voelen zich steeds beter, gezonder door deze leefstijl.

Met vegetarisch eten kan je prima ontgiften en op het eerste oog lijkt het danook dat het fantastisch is. Je kan je er echter niet mee voeden op termijn. (tijdsduur afhankelijk waar je op dit moment bent met je (on)gezondheid.

Niemand wil jou hier negeren maar juist ondersteunen, als je dat niet wil vanwege jouw leefstijl prima maar niet met modder gooien graag.

Toevoeging: oh ja en kalfjes worden direct bij de moeder weggehaald omdat het veel moeilijker is als je daar langer mee wacht.

 
Enkele argumenten tegen vegetarisme waar Lindsie ongetwijfeld niet van onder de indruk zal zijn, maar die iedereen dit leest wel kan gebruiken om andere vegetariers/veganisten/raw foodists met hun hoofd uit de wolken te trekken en weer met beide benen terug op de aarde te zetten:

- Wat bereik je als je dierenleed wil voorkomen en hier mensenleed tegenover zet? Je kunt leed niet met leed verhelpen of voorkomen, je voedt dan dezelfde energie. Planten zijn simpelweg niet voedzaam genoeg en dus loop je onherroepelijk voedseltekorten op. Waarom spreekt Lindsie niet over de vele, vele vegetariers/veganisten/raw foodists die om de haverklap griep hebben of verkouden zijn en die evengoed overlijden aan kanker, hart- en vaatziekte, diabetes en andere ziektes/aandoeningen/kwalen? Wat is de logica achter jezelf leed toebrengen zodat dieren niet hoeven te lijden? Daarnaast staan we hier op dit forum minimaal dierenleed voor. Disinfo hierover is afkomstig van de veganistische dwaas en fraudeur Colin T. Campbell die openlijk verkondigt dat de WAPF niets meer is dan een frontorganisatie voor de bio-industrie:



- Je kunt je niet onttrekken aan de heilige, natuurlijke cyclus van leven en dood. Opdat jij kunt leven moet er iets sterven, al is het maar de planten die je eet. En wat sterft er nog meer dankzij plantenteelt? Insecten, kleine dieren als muizen en zelfs piepklein bodemleven. Tellen die niet mee omdat het geen schattige, wollige diertjes zijn met ronde oogjes die je zo lief aankijken? Het hele argument tegen vleesconsumptie betreft uitsluitend zoogdieren, daaom heeft menige vegetarier er minder moeite mee om wel vis te eten. En uiteindelijk sterft de toplaag door akkerbouw, waardoor er hele stukken aarden afsterven en woestijnen worden. Het Midden-Oosten was ooit de 'fertile crescent' (vruchtbare sikkel), maar is na 10.000 jaar intensieve teelt van plantaardige monoculturen veranderd in woestijngrond. Allan Savory beschrijft in zijn verhelderende TED-presentatie waarom grote kuddes grazende dieren zowel de redding zijn voor de aarde als een uitstekende voedingsbron:

http://www.ted.com/talks/allan_savo...rld_s_deserts_and_reverse_climate_change.html

- Planten zijn zelf ook vleeseters. Wat denk je dat er gebeurt met dode wormen en ander bodemleven? Juist ja, de plantenworteks zuigen deze gretig in zich op. Er is letterlijk geen organisme op deze planeet dat een gratis hapje dierlijke vetten en eiwitten laat liggen, ook planten en zogenaamde planteneters niet!

In haar openhartige en inzichtelijke boek The Vegetarian haalt Leirre Keith een veelzeggend voorbeeld aan van een appelboom die in de nabijheid van graven op een kerkhof groeide. Men kwam erachter dat de wortels van deze boom tot in de graven reikten en de vorm van menselijke skeletten aan hadden genomen, terwijl er geen spoor meer van de oorspronkelijke botten over was. De conclusie is onontkomelijk: de boom at de mensen op!

- De spiritualiteit van de 'geestelijk onderontwikkelde' natuurvolkeren richtte zich voornamelijk op de voortplanting en vruchtbaarheid, oftewel: men richtte zich op wat men NALAAT, men besteedde de grootst mogelijke zorg aan de volgende generatie(s) en Indianen dachten zelfs 7 generaties vooruit. Men leefde dus niet voor zichzelf, maar voor het NAGESLACHT en was daarmee gevend/dienend ingesteld i.p.v. nemend/zelfzuchtig. Of, zoals in het boek van Price staat beschreven:

Quote:
De cultuur en de beschaving van de blanke zijn materieel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “Hoeveel eigendom heb ik voor mezelf vergaard?”

De cultuur van de roodhuid is spiritueel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “In hoeverre ben ik dienstbaar geweest voor mijn volk?”

De beschaving van de blanke is een mislukt experiment. Zij valt zichtbaar om ons heen uiteen. Zij heeft op alle fronten gefaald. Wie afgaat op resultaten, kan deze stelling onmogelijk weerspreken.

— Ernest Thompson Seton


Is dit niet de ultieme spiritualiteit? Niet slecht voor een stelletje 'geestelijk onontwikkelden' (aardig racistische statement, nietwaar, waarom niet gelijk spreken over 'wilden', 'primitievelingen' of 'zwartjes'?). Om vruchtbaarheid en voortplanting te bevorderen voedde men de LAGERE CHAKRA'S. Wie dit niet ziet of wil zien is...nou ja, geestelijk onderontwikkeld. En de hersenen van vegetariers/veganisten/raw foodists stoppen alsmaar meer met 'firing and wiring'.

- Colin Campbell, Dean Ornish, Dan Buettner en nog een aantal van deze verdwaasde idioten doen aan selectieve 'wetenschap' (cherry picking) en schuwen daarbij fraude niet. Zo houdt men in dergelijke kringen ook de cholesterol- en global warming-mythes hardnekkig in stand. Beide zijn nooit onomstotelijk aangetoond en zijn dus (foutieve) AANNAMES en geen wetenschap! Zonder deze aannames dondert een groot deel van de argumentatie van plantenetende dwazen als een (vegetarische) pudding in elkaar.

Mike

 
Lindsie, is het eigenlijk wel ethisch om zogenaamde 'beschavingsethiek' boven het schikken naar onze omnivore fysiologie te stellen? Alleen de mens is arrogant genoeg om van zijn natuur af te wijken.

DE MENS IS EEN OMNIVOOR. Veganisten willen dit natuurlijke gegeven maar niet accepteren.

 
Interessant is trouwens ook het volgende argument: vlees zou te zwaar verteerbaar voor ons zijn, en dan zouden wij veel langer moeten slapen, kijk maar naar tijgers etc, slapen ook veel meer dan mensen, dus daarom zijn wij geen diereneter maar een planteneter. Dit argument hoorde ik laatst van een voedingsdeskundige toen ik begon over het WAPF dieet en dat ik daar tevreden over was. Ik heb maar gezegd dat ik me er toch fijn bij voelde en erachter stond. Een paar minuten later bedacht ik mij ineens dat ik ooit een keer in een psychologieblad (ging over slapen die editie) had gelezen dat de mens vroeger veel langer sliep dan tegenwoordig! en helemaal ook niet 8 uur achter elkaar, maar steeds zo'n 3/4 uur, even lopen of draaien en weer verder sliep! toen dacht ik: 'pling' :):) Daar viel nog een kwartje bij!

 
Mooi stuk Mike

Sinds ik biologisch eet,lang geleden, loop ik me vaak te verdedigen, waarom ik dan wel vlees/vis eet.

Zeker in de begintijd van de biowinkels

Maar ze willen niet luisteren, alleen drammen.

Komen met de meest knullige argumenten.

Met Bijbelse losstaande teksten, terwijl het nergens in de Bijbel staat.

Ik ben gelukkig nooit vegetarier geweest en word het nooit ook.

 
Die vergelijking alleen gooien op het voedsel lijkt me wat erg kort door de bocht. Er zijn natuurlijk meer factoren, maar goed, dan kom je in een oneindige discussie waarschijnlijk. Mijn ervaring is dat mensen met tegenovergestelde.strijdige overtuigingen elkaar niet kunnen overtuigen. Ik stop er geen moeite meer in. Als iemand niet wil, dan wil iemand niet. En bovendien heb ik al meer dan eens mijn ongelijk moeten toegeven. Wie zonder zonden is werpe de eerste steen...

 
@Lindsie

Je bent dus geen veganist want je gebruikt melkproducten (misschien ook eieren)?

Vraagje: heb je je ooit afgevraagd wat boeren moeten doen met die lieve mannelijke kalfjes ?

En om eieren te kunnen blijven produceren moeten er af en toe nieuwe hennen worden uitgebroed. Helaas komen uit niet alle uitgebroede eieren hennen, maar ook hanen....

 
Niet overal worden de kalfjes meteen gescheiden van de koe.

Bij 1 van de 2 boerderijen waar ik vaak kom weet ik zeker dat de kalveren lang bij de moeder mogen blijven en dat proef je, lekker dat hun vlees later is.

En ja ik eet ze dood, levend passen ze niet op mijn bord.

 
Ik vraag me wel eens af of vegetarisme/veganisme niet ontstaan is door vervreemding van de natuur. Zo bezien is er weinig verschil tussen mensen die geen dode dieren willen eten en mensen die niet willen zien dat ze dode dieren eten en dus steevast kiezen voor gefileerd vlees of gefileerde vis. Ik zie graag een vissenkop op mijn bord en het vlees van de botten peuzelen, daar geniet ik van. Zo zie ik tenminste dat er een dier voor mij gestorven is en dit helpt me om dankbaar te zijn en te beseffen dat ik deelneem aan de kringloop van het leven. Eens zal mijn lichaam aan de beurt zijn om de magen van andere wezens te vullen zodat ook zij kunnen overleven. Ook dat vind ik een prachtig idee, ontroerend zelfs.

 
Zeer goede post, Dennis! Doet me denken aan deze woorden van Lierre Keith:

Quote:
Er bestaat een wederzijdse relatie tussen dier en plant: een van roofdier en prooi, todat de prooi het roofdier wordt. Het zijn slechts onze pogingen om ons uit deze cyclus te onttrekken die ervoor zorgen dat deze vernietigd wordt.


Quote:
Elke poging om onszelf emotioneel, fysiek, spiritueel te verwijderen van de levensprocessen van deze planeet zal uitmonden in een cultuur gebaseerd op onwetendheid, ontkenningsgedrag en, gezien ons vermogen om te vernietigen, dominantie. We zouden dankbaar kunnen zijn in plaats van wreed, bescheiden in plaats van te denken dat we overal recht op hebben. We zouden kunnen accepteren dat elke vorm van leven ons respect verdient en dat we elkaar allemaal aflossen.


Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan