vlees beginnen te eten nadat je het compleet ontwend bent

Is nauwelijks transpireren een teken van een trage schildklier? Ik kan me nog goed herinneren dat ik een aantal jaar terug met gemak 10 km kon hardlopen en zelfs met warm weer weinig transpireerde.

Als je je beter inleest op dit forum dan kom je wel geregeld dingen tegen die totaal tegen al je overtuigingen tot nu toe (die je je hebt laten aanpraten door 'de wetenschap') in gaan ja. Ik was overigens laatst nog bij een natuurarts en toen begon ik over dat ik nu weer meer vlees at nadat ik een tijdje veganistisch had gegeten en toen kreeg ik als respons dat ik dat maar moest laten, want dan was toch wel zeer belastend voor mijn lichaam. Ik heb geantwoord dat ik me er goed bij voel en erachter sta.

 
Klavertje,

Ik heb je net een mailtje gestuurd.

Als je deze ook niet hebt ontvangen moet je misschien in de spam filter kijken.

Edit: Kreeg net een mail terug van een dame die vroeg wat dit was en waar dit op slaat.. :?

Verkeerde mail adres blijkbaar.

Je kunt beter even je juiste mail adres naar Lia of Mike sturen.

 
Quote:
Is nauwelijks transpireren een teken van een trage schildklier?



Het kan een teken zijn van een trage schildklier. Meestal wordt er niet zo op gelet en zijn er veel meer in het oog springende symptomen. Maar het kan ook een andere oorzaak hebben.

Ik heb er hier nog wel wat over gevonden, meestal wordt het inderdaad niet (meer?) genoemd als indicatie voor schildklierproblemen:

http://www.valtaf.nl/artikel/7626/week-van-de-schildklier/

Quote:
dat ik nu weer meer vlees at nadat ik een tijdje veganistisch had gegeten en toen kreeg ik als respons dat ik dat maar moest laten, want dan was toch wel zeer belastend voor mijn lichaam.


Jaja, vlees 'rot in je lichaam' :roll: :lol:

 
hahahaha, nee hoor maar ik dacht eraan door je opmerking daarvoor.

Frits vd Blom had ook een verhaal over rottend vlees, vandaar.

En ik meen me te herinneren dat iemand hier zei vorige week of langer geleden dat ie naar Kerk-Avezaath ging.

 
Dat vlees rot in je lichaam, is dat niet een fabeltje? Mijn WAPF-ontlasting ruikt een stuk frisser dan mijn 'normale' ontlasting.

 
dat ging over, dat je eigen vlees gaat rotten, bv een zwart wordende teen, als je een verregaande vorm van diabetes hebt bv.

Dus het ging hier niet over het vlees dat je eet in bovengenoemd onderwerp (diabetes)

 
Quote:
Dat vlees rot in je lichaam, is dat niet een fabeltje?



Ja dat is een fabeltje, vandaar ook de :roll: die ik erbij zette

 
Klavertje,

Ik heb Mike al een mailtje gedaan.

Maar het kan zijn dat hij er nu niet is dus zal wel morgen of zo worden voordat je het hebt.

 
Het topic startte met "hoe ga ik weer vlees eten", daar haak ik op in. Bij elke maaltijd een flinke schep gefermenteerde groenten, of een gefermenteerde drank erbij. Dat hielp bij mij.

Beginnen met kleine porties, van licht verteerbaar naar moeilijker verteerbaar opbouwen (vis-kip-rund) en goed naar je lichaam luisteren.

En hoe het precies werkt weet ik niet, maar ik bleek overgevoelig te zijn voor zuivel en ei. Door die twee uit mijn dieet te schrappen kon ik ineens vlees eten, sliep ik 's nachts weer, had ik veel meer energie enz.

Ondertussen ben ik kefir aan het introduceren en het lijkt erop dat het nu goed gaat. Ik trek zelf (a la Gaps) de conclusie dat het vet uit het vlees mijn darmen geheeld heeft.

 
Pike en klavertje4,

Het klopt dat het niet klopt. Er was nog een klavertje4 die niet actief is geworden op het forum. Ik heb haar terug gemaild over dit misverstand.

Heb jullie zojuist de mail adressen weer doorgegeven.

Lia

 
Zelf eet ik géén dode dieren, kadavers meer. Uit compassie, en Mededogen voor de dieren. Ze hebben een zelfde zenwustelsel als wij. Voelen dezelfde pijn als wij zouden voelen als we levend aan één poot/ been zouden worden opgehangen aan een band die gaat draaien als er 1000 zo angen om dan één voor één levend de keel doorgesneden te worden om daar na langzaam gillend te sterven. Het slachtproces is gruwelijk en zeer wreed. In Zuid Korea worden dagelijks miljoenen honden levend gekookt. Ik heb die fotos gezien, het lijden van die dieren in onbeschrijflijk.

De 'Blue zones' zijn kleine afgezonderde gemeenschappen, gebieden over de héle wereld. B.v ook in India, Japan, Italie, Amerika.Daar zijn het de kleine afgezonderde gemeenschappen zoals de Mormonen die niet doden uit geloofsovertuiging. Zij baseren zich op het Genesis dieet. Genesis 1 vers 28 staat 'en de geschapen Mensch zal zich voeden met de gewassen, bonen, granen, groentes, kruiden'. Een jarige hartchirurg komt uit zo'n geloofsgemeenschap. Ik heb het intervieuw met hem gezien, hij is een lange man van 2 meter, mager , loopt kaarsrecht opereert nog steeds (ze willen hem niet laten gaan omdat hij als enige nooit fouten maakt) en heeft zijn hele leven veganistisch het bleu zone 'dieet' dus geleefd.

De oermensen waar Weston Price+ naar refereert werden niet ouder dan 40, waren geestelijk onderontwikkeld en natuurlijk krijg je geen kanker of alzheimer, geen hartkwalen, herseninfarcten als je niet ouder dan 40 wordt.



Gister het intervieuw met Dr Dean Ornsich gezien; hartchirurg die zijn patienten een veganistisch dieet voorschrijft omdat dat - en dat in zijn conclusie na onderzoek, dichtgeslibte vaten kan opschonen. Het zijn géén dikke mensen met hart/hersen infarcten door dichtgeslibte aderen. Het ergste is dat het géén dikke mensen zijn die hersen infarcten of hartinfarten krijgen. Dichtgeslibte aderen heeft niets te maken met dik zijn.

Ik keek er wel van op, dat het, dichtgeslibte halsvaten en en slag - aderen reversable is met een gezonde veganistische leefwijze.

Weston Price is zelf overleden op 64 jarige leeftijd aan een ....hartaanval. Dat maakt zijn ideen toch wel discutabel en zorgelijk.

 
Weston Price leefde van 1870 tot 1948, dus hoe je aan die leeftijd komt en verder post je nu je bericht dubbel

Je hebt mededogen met dieren, ik ook, daarom eet ik vlees van goed verzorgde dieren.

Waarom heb je geen mededogen met planten dan? Denk je dat planten gevoelloos zijn?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan