Zelf eet ik géén dode dieren, kadavers meer. Uit compassie, en Mededogen voor de dieren. Ze hebben een zelfde zenwustelsel als wij. Voelen dezelfde pijn als wij zouden voelen als we levend aan één poot/ been zouden worden opgehangen aan een band die gaat draaien als er 1000 zo angen om dan één voor één levend de keel doorgesneden te worden om daar na langzaam gillend te sterven. Het slachtproces is gruwelijk en zeer wreed. In Zuid Korea worden dagelijks miljoenen honden levend gekookt. Ik heb die fotos gezien, het lijden van die dieren in onbeschrijflijk.
De 'Blue zones' zijn kleine afgezonderde gemeenschappen, gebieden over de héle wereld. B.v ook in India, Japan, Italie, Amerika.Daar zijn het de kleine afgezonderde gemeenschappen zoals de Mormonen die niet doden uit geloofsovertuiging. Zij baseren zich op het Genesis dieet. Genesis 1 vers 28 staat 'en de geschapen Mensch zal zich voeden met de gewassen, bonen, granen, groentes, kruiden'. Een jarige hartchirurg komt uit zo'n geloofsgemeenschap. Ik heb het intervieuw met hem gezien, hij is een lange man van 2 meter, mager , loopt kaarsrecht opereert nog steeds (ze willen hem niet laten gaan omdat hij als enige nooit fouten maakt) en heeft zijn hele leven veganistisch het bleu zone 'dieet' dus geleefd.
De oermensen waar Weston Price+ naar refereert werden niet ouder dan 40, waren geestelijk onderontwikkeld en natuurlijk krijg je geen kanker of alzheimer, geen hartkwalen, herseninfarcten als je niet ouder dan 40 wordt.
Gister het intervieuw met Dr Dean Ornsich gezien; hartchirurg die zijn patienten een veganistisch dieet voorschrijft omdat dat - en dat in zijn conclusie na onderzoek, dichtgeslibte vaten kan opschonen. Het zijn géén dikke mensen met hart/hersen infarcten door dichtgeslibte aderen. Het ergste is dat het géén dikke mensen zijn die hersen infarcten of hartinfarten krijgen. Dichtgeslibte aderen heeft niets te maken met dik zijn.
Ik keek er wel van op, dat het, dichtgeslibte halsvaten en en slag - aderen reversable is met een gezonde veganistische leefwijze.
Weston Price is zelf overleden op 64 jarige leeftijd aan een ....hartaanval. Dat maakt zijn ideen toch wel discutabel en zorgelijk.