Voedingsadviezen uit de geschiedenis

Ik vind het zonde om het niet te nemen, dat merg en vet bevat juist al het goede.

WoW dit boek gezondheid en verjonging is fantastisch!!

(Op het "haat-aan-vlees" gedeelte na :P)

Fijn, dat je het zo een goed boek vind.

Ik heb gisteren hersenen van de koe gegeten. Mijn vriend had het klaargemaakt. Heerlijk.
Ja, en laatst zwezerik, dat was helemaal geweldig.

Nu willen we nog andere organen proberen, zoals hart, long, darmen etc. Lever kennen we natuurlijk al. Wat ik niet ga proberen is oog. Dat kan ik niet.

De vader van mijn vriend was vroeger zelfstandig slager, maar dan van orgaanvlees. Dus mijn vriend kent al de smaken en zijn moeder weet hoe alles klaargemaakt moet worden.

MMMMMmmm, lekker en gezond.
Dorothé

Zeg dat wel.
Ja, en ik ben nu compleet WAPF en hij doet zo goed als mogelijk mee. Hij is bij ons de geweldige kok.
Ik weet nu ook waarom ik zo bijgekomen ben....de koolhydraten en het vele vet. Hij kookte typisch Italiaans, maar nu hebben wij dat veranderd.
Vet maakt niet vet, maar met Koolhydraten erbij wel.
Het gewicht vliegt er nu van af.

Dorothé
:-)

Even een vraagje over bottenbouillon: ik wil weer nieuwe maken en al gebruikte botten, die we in de vriezer hebben gedaan, weer gebruiken. Nu heb ik ook nog 2 mooie schenkels liggen en vroeg me af, of ik die erbij kan doen?

Thineke

Even een vraagje over bottenbouillon: ik wil weer nieuwe maken en al gebruikte botten, die we in de vriezer hebben gedaan, weer gebruiken. Nu heb ik ook nog 2 mooie schenkels liggen en vroeg me af, of ik die erbij kan doen?

Natuurlijk waarom niet?

Godsgeschenk, ik ben net zoals heel veel Nederlanders op gegroeid met het eten van darmen (is namelijk vel van worstjes) en jij waarschijnlijk ook. Je hoeft dus niet verder te zoeken. Kijk je wel uit dat je niet te laag in koolhydraten zit. Je moet wel wat binnen krijgen. Ad kreeg bijvoorbeeld er obstipatie van. Ik vind dat je heel erg goed bezig bent en ben blij voor je dat je je nu zo veel beter voelt en afvalt, maar helemaal niks is ook niet goed.

Dank je KKLZ,

Ik krijg wel koolhydraten van de groente binnen en een theelepeltje honing in de kefir.

Ik hoop dat dat genoeg is.

Dorothé

Pas hier mee op! Je gaat van te veel naar te weinig kh. Dat kan tijdelijk gezondheidswinst opleveren, maar op de langere termijn werkt het tegen je!

Mike

Hoe moet ik het dan doen. Elke dag toch iets van rijst, of brood?
Ik vind dit erg moeilijk zo, ik voel niet dat ik iets mis.
Dorothé

Oooh ik herken het zo....
Eerst ging ik als een speer op heel weinig koolhydraten, heerlijk...Maar na 2 a 3 weken was het boem.... mijn bijnieren trokken het niet en ik crashte.

Tegenwoordig voeg ik aan de hoofdmaaltijd standaard iets van rijst of zoete-aardappel met sperziebonen, rode kool, worteltjes, bietjes, courgette, rode uien toe of lekker veel gebakken gewone ui.
En heel soms zelf gebakken speltbrood.

Koolhydraat-arme groente zijn de licht gekleurde koolsoorten zoals bloemkool, groene kool zuurkool, Chinese kool, spitskool spruitjes prei, komkommer, broccoli, selderij. Deze combineer ik dus altijd met de koolhydraat rijke.

Lekker als toetje een kiwi of sinaasappel of....tadaaaa als het feest is; gebakken (goudrenet) appel met kaneel, slagroom! en je hebt je koolydraatjes.

Ik werd moe, oneindig moe , spierpijn en spierverkrampingen, super chagrijnig, koud, beverig, ik voelde me doodziek alsof ik de een zware griep had.
Eigenlijk kwam het erop neer dat ik alle symptomen van bijnieruitputting in een klap terugkreeg.

Pfff, wat erg. Nee, dat wil ik niet hebben. Ik doe dit nu ongeveer 5 weken, met de detox meegerekend, en ik voel me top, heb het aangenaam warm, iedereen rondom mij heeft de griep, ik voel niets.....

Goh, ik hoop dat ik dan niet ga crashen. Ik ga dan maar wat koolhydraten invoegen. Jammer, want dan zal ik wel weer bijkomen.

Ik mis het ook niet. Mijn vriend wel, en die at soms pizza extra of maakte voor zichzelf een dessert met suiker. Ik was al blij dat ik dat niet nodig had.
Jammer dat ik dit nu toch maar moet gaan veranderen. Ik wil ja iets goeds doen en niet verkeerd.

Dorothé

Dorothe,

Op zich is dit voedingspatroon in jouw geval in deze fase niet zo ongezond. Je eet nl. ketogeen, hetgeen betekent dat je vet als energiebron gebruikt i.p.v. suiker. De reden waarom jij hier 5 weken lang ongestraft mee wegkomt en je vriend niet heeft te maken met jullie formaat, oftewel: vetreserves. Jij hebt meer vet te verbranden dan hij (ik heb hem 1 keer gezien en hij past twee keer in jouw lichaam!). Dit is ook de reden waarom de kilo's er bij jou afvliegen, deze worden verbrand. Ik zou je willen aanraden om op dezelfde weg voort te gaan, met de belofte dat je ONMIDDELIJK kh gaat toevoegen bij het minste of geringste energieverlies, zodra dit zich aandient. Tot die tijd hier lekker mee doorgaan en alle overtollige vet verbranden, de volgende keer dat ik je zie ken ik je waarschijnlijk niet meer terug!

Mike

Dank je Mike.
En als ik me dan niet meer zo goed voel, dan zal ik het advies van Femke opvolgen.
Weet je, ik mis best wel mandarijntjes of in de zomer meloen.
Dat is dan, indien nodig, een goed alternatief. Klopt dat?

Zal ik dan koolhydraten in de vorm van fruit nemen, of liever een beetje (100gram) basmatirijst?

Of misschien eens een beetje zeer donkere chocolade ( met kokossuiker)???? :-)

Dorothé

Jouw koolhydraat/suikerbehoefte zit nog wel tussen je oren. Succes Dorothe, je kan het!Als ik jou was zou ik de koolhydraten uit basmatirijst halen niet uit fruit (fructose). Zo te horen gaat het verbranden van vet uitstekend bij je.

Joost

Witte basmatirijst, quinoa, gierst, boekweit, amaranth, zoete aardappelen. Dat zijn allemaal prima kh-bronnen.

Mike

Dank je, Joost.

Weet je wat ik niet begrijp, Mike. Er zijn hele natuurvolkeren die ook zo leven, zonder koolhydraten, en daar gaat dat wel gewoon. Hoe kan dat? Waarom kunnen wij niet zo een leefpatroon zoals de traditionele volkeren hebben?

Enne, is rijst daadwerkelijk het beste voor mij en hoeveel (voor het geval dat)?
Is dat dan in de droge ongekookte vorm 100 gram?
En geen pasta, geen aardappelen, geen fruit, geen chocolade en desserts???? Ik heb er gen problemen mee het te laten staan.
Helaas ben ik een mens van alles of niets. Vandaar dat dit nu even roet in het eten strooit. Maar goed, als ik weet hoe en wat (op bovenstaande vragen) kan ik dat wel weer inbouwen.

Dorothé

Hoi Mike, dank je, had zich gekruist. Wel heb ik nog de vraag hoe de traditionele volkeren dat dan konden.
En hoeveel KH.
Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan