Voedingsadviezen uit de geschiedenis

Prima beargumenteerd, vooral deze passage:

Traditional preparation of pork involved salt-curing followed by smoking to preserve it, or marinating fresh pork in an acidic medium, usually vinegar, prior to cooking. Yet today some people simply cook fresh pork without giving any particular attention to traditional methods of preparation.

Mike

hoi Alethea, gatver! er is heus wel wat van waar dat vlees van herbivoren voor de gezondheid voordelen heeft. Godsdiensten prediken verder wel ook dingen die zeker niet goed voor ons zijn of verkeerd geinterpreteerd worden van wat oorspronkelijk bedoeld werd (las ik ook gisteren weer:): http://tinyurl.com/htfwmw2

Godsdiensten prediken verder wel ook dingen die zeker niet goed voor ons zijn of verkeerd geinterpreteerd worden van wat oorspronkelijk bedoeld werd (las ik ook gisteren weer:):

Lees de bijbel zelf maar eens dan kan je zelf zien dat er ondubbelzinnig wordt opgeroepen door god om mensen af te maken. Hetzelfde staat ook in de koran.
Leuke poging om de bijbel en koran er wat beter uit te laten komen maar laten we wel even realistisch blijven.

Campagne om het eten van (varkens)vlees te ontmoedigen, of bevestiging van wat in de meeste religies al sinds mensenheugenis verkondigd wordt

Dat met die cola op dat rauwe varkensvlees heb ik ook eens gedaan, geen worm, made of wat dan ook gezien.
En een filmpje laten zien met parasieten en wormen in het menselijk lijf en daar dan aan verbinden dat dit "gebeurd" als je varkensvlees eet is misleidend.
Die wormen en parasieten zitten ook in vis, vlees en zelfs groenten.

Lees de bijbel zelf maar eens dan kan je zelf zien dat er ondubbelzinnig wordt opgeroepen door god om mensen af te maken. Hetzelfde staat ook in de koran.
Leuke poging om de bijbel en koran er wat beter uit te laten komen maar laten we wel even realistisch blijven.

hoi Pike In vooral het oude testament staan zeker veel dingen die het daglicht niet verdragen. Vaak worden dingen in ¨heilige¨ teksten symbolisch bedoeld en daar gaat de tekst van Pauline Laumans over, maar die worden dan weer iets te letterlijk opgevat.

Wie zegt dat het symbolisch bedoeld wordt?
Heb je het oude testament wel eens gelezen?
Als ik tegen iemand zeg; "ga daar en daar heen en vermoord iedereen die je daar tegenkomt"
Kan ik dan later zeggen dat dat symbolisch bedoeld is? Woorden hebben natuurlijk een bepaalde betekenis he?

Wie zegt dat het symbolisch bedoeld wordt?
Heb je het oude testament wel eens gelezen?
Als ik tegen iemand zeg; “ga daar en daar heen en vermoord iedereen die je daar tegenkomt”
Kan ik dan later zeggen dat dat symbolisch bedoeld is? Woorden hebben natuurlijk een bepaalde betekenis he?

hallo Pike, opgewonden standje, ik wil best ruzie met je, maar dan moet ik het eerst wel ergens oneens over zijn met je.
Als jij mij vertelt waarover wij het oneens zijn, dan kunnen we verder.
Ik heb niet gezegd dat de duiding ¨onrein vlees¨ symbolisch bedoeld werd.
Of ik het oude testament wel eens gelezen heb: ja ik heb het oude testament wel eens gelezen.
Ik zeg daarom ook: dat er dingen in het oude testament dingen staan die het daglicht niet verdragen: ook niet in symbolische zin.
Daarnaast worden veel dingen in elke heilige teksten ook symbolisch bedoeld.
Veel dingen die wij doen of zeggen hebben per definitie ook altijd een symbolische laag ouwe taaie.

Wat ik bedoel is dat zo'n Pauline Laumans wel leuk kan bedenken dat het onthoofden van mensen symbolisch is bedoeld in de koran net zoals dat in de bijbel volgens haar blijkbaar symbolisch is bedoeld maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.
Dit is gewoon goed praten wat niet goed is, van haar, alleen omdat het zogenaamde 'heilige boeken' zijn. En die verklaring die zij er aangeeft in het geval van de onthoofding vind ik zo ver gezocht. Ik stel gewoon vast dat er in al die heilige boeken opgeroepen wordt tot het vermoorden van niet gelovigen.
Maar als jij of anderen dat net als haar willen zien als symbolisch bedoeld dan even goede vrienden hoor.
Ik geloof er in ieder geval niets van.

Ik stel gewoon vast dat er in al die heilige boeken opgeroepen wordt tot het vermoorden van niet gelovigen.

hoi Pike, ja prima. Ik geloof je. Aan de andere kant: bijv. een droom over dat je zelf of iemand anders dood gaat. Dat gaat in feite vaak helemaal niet over de echte dood vaak, maar over dat je iets in/uit je leven achter je wil laten.

Ik stel gewoon vast dat er in al die heilige boeken opgeroepen wordt tot het vermoorden van niet gelovigen.

Hoeveel boeken ken je, en hoeveel heb je er bestudeerd?

Al die heilige boeken? Welke allemaal dan?
Wat staat er dan allemaal in die boeken?

Alleen de bijbel al, waar staat nou dat alle ongelovigen moeten sterven? Is dat de reden dat ze moeten sterven? Puur en alleen omdat iemand niet geloofd?
Wat is de bijbel? Wat beschrijft het? Waarom is dit geschreven? Wat was het doel van dat boek? Wat kunnen we ermee? en ervan leren?

Het is zeker interessant om te kijken wat diverse religies zeggen over eten, wellicht dat we kunnen citeren wat deze boeken zeggen (er werd een mooi begin gemaakt in de eerste posts), en dan niet alleen losse zaken citeren omdat het ons mooi uitkomt, maar juist ook kijkend naar de context van een enkel verhaal en van de bijbel als geheel.

Ik moet nu even weg, maar ik zal later proberen een begin ermee te maken.

Groeten
Paterk

Ik neem paranoten voor de selenium. Nu zet ik die 24 uur in gefilterd koud water. Ik las dat het in warm gefilterd water moet zijn, met keltisch zeezout erin. Mijn filter geeft alleen koud water.
Ik heb ze nu vanmorgen in koud gefilterd water met keltisch zeezout gezet.

Doe ik het verkeerd?
Dorothé

Dan stel ik deze vraag even opnieuw:
Knolgewassen:
bv.:
Gember
Selderij
Koolraap
Pastinaak
schorseneer

Hebben deze antinutriënten?

En als ik rauwe melk en rauwmelkse kefir drink, daar zit dierlijke vit.C in en ik neem groenten, heb ik dan een gebrek aan de Vit.C. Ik vraag dit omdat ik geen fruit neem. Moet ik dan tabletten nemen?

Dorothé

Als je warm water wilt doe je je gefilterde water even in de ketel/pan, voila warm water. Ik denk dat 24 uur in koud water op kamertemperatuur ook al helpt. Welk filter gebruik je nu?

Over de anti-nutrienten: http://www.ahealthylife.nl/hoe-om-te-gaan-met-anti-nutrienten/

Ik zou er niet al te moeilijk over doen. In aardbeien zitten goitrogenen, ga ik ze daarom niet meer eten? Nee, en ik ga ze ook niet koken, gewoon, omdat ik aardbeien lekker vind, rauwe broccoli en rauwe boerenkool vind ik niet lekker rauw dus die kook ik. Gewoon je groenten koken en fermenteren, niet teveel en te vaak rauwe groenten eten, dan zit je wel goed. Voeding is je vriend, niet de vijand.

Vit c zit inderdaad ook in je melk, zelf eet ik wel fruit en neem desondanks vaak extra vit C in natuurlijke vorm (acerola/rozenbottel) soms liposomale vit C, zeker als ik verkouden ben of ziek. Of het moet? Dat mag je zelf beslissen, ik lees erover en vorm er een mening over op basis van welke ik besluit wel of niet mee te doen en soms verandert die mening ook nog :-)
Om de verwarring compleet te maken:
https://melchiormeijer.wordpress.com/artikelen-4/extra-vitamine-c-ja-of-nee/

Dank je Tanja.
Ik neem een doodgewone Brita filter. Misschien neem ik ooit wel eens een serieuzere.
Je verhaal is zeer duidelijk.
Ik wil het te precies weten en omzetten, merk ik.
Dorothé

@Godsgeschenk, als je nog steeds twijfels hebt over de fytinezuur, zou ik gewoon een paar dagen de noten laten weken.
Ik doe dit zelfs c.a 3 dagen, en ververs 1x pd het water en voeg weer een kneep citroensap toe..

Ik begrijp je wel, je wil alles wat je eet gewoon goed doen.. je doet zo je best, en wil dat niet teniet doen door 'minder gezond' voedsel tot je te nemen.

Exact. Ik had nu echter dus gelezen om de noten te laten weken in water en K.zeezout. Nou, dat heb ik dus nu gedaan.

Dorothé

Het kan inderdaad in kzz, maar ook in wei of in een zuurtje (citroen/appelazijn etc), is maar net wat je zelf het beste bevalt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan