Voedingsadviezen uit de geschiedenis

Hier staat in de volgende tabel de indeling van rijst (de fout hierboven is ontstaan door een verwisseling van Duits-Nederlands) in gekookte rijst en ongekookte rijst. Dat is wel een verschil.

http://www.apotheker.or.at/internet...147a5c5c0e79c4cfc1256ab800324622?OpenDocument

1 BE= 12 gr KH = 15 gr ongekookte rijst.
Wij mogen 100 gr, dus dat zou inhouden 6,66 keer deze hoeveelheid, dus 6,66 BE = 79,92 gr. KH.
Men zegt ook nog in een ander artikel:
In einer kh-armen Ernährung sollten nicht mehr als 6 BE am Tag verzehrt werden, um den Blutzucker im Lot zu halten.
Dus dit is inderdaad een kh=arme voeding. Ik vind dat toch best wel heel veel hoor.
Dorothé

Dorothe, met mijn vrouw en dochtertje gaat het heel goed. Jammer genoeg wordt ze wel steeds kieskeuriger wat eten betreft. Leuk dat je het vraagt :).

Ik zou niet zoveel honing of fruit eten, deze bevatten snelle suikers en fructose. En zeker geen 100 gram honing, dat lijkt me wel heel zoet. 1 a 2 theelepeltjes per dag lijkt me prima. Is ook een. Kwestie van uitproberen, luister naar je lichaam.

Joost

Hoi Joost,
Fijn dat het goed met je vrouw en dochtertje gaat.

Nee, hahaha, dat was ik ook niet van plan. Bah, zoveel honing. Nee, dat krijg ik niet weg. Het was alleen maar een berekening.
Als ik er weer mee begin (nu nog niet), houd ik me aan het advies van Mike. Zal wel hoofdzakelijk dan basmatirijst worden.
Dorothé

Ik eet gewoonlijk tussen de 15 en 50 gram kh per dag, ligt er maar net aan. En soms heb ik kh-hoge dag, dan kom rond de 200 gram uit. Voor mij maakt het niet uit, ik lijk op allebei goed te functioneren. Gewoon proberen.

Joost

Dus 1 glas melk heeft 1 BE, dus 6 glazen melk of kefir hebben dus de maximale hoeveelheid van 6,66 BE = 79,92 gr. KH.

Ik drink 2 glazen rauwe melk en een glas kefir, dus zit ik al op de helft.

Kijk, dat heb ik bij mijn berekeningen niet meegeteld. Dus ik ben niet zonder kh.
Dorothé

Ja inderdaad kan het met zuivel ook hard gaan. Komt wel goed met jou, niet teveel zorgen maken ;).

Joost

Je bent hartstikke goed bezig joh!

Ik eet ook regelmatig wat pure chocola hoor. Die van Vivani vind ik het lekkerst en bevat 85% cocao, cacaoboter en ruwe rietsuiker, verder niks.
Ik drink ongeveer een halve liter kefir per dag.

Devotion ik ben 1.70 lang en woog eerst 85 kilo en nu rond de 70 ;-)
En ik beweeg ook nog eens weinig omdat ik grotendeels rolstoel gebonden ben.
Wat dus bewijst dat je niet hoeft te sporten om af te kunnen vallen :-)

Zeer goed Femke.

Ik heb ook geen beweging, heb niet zoveel zin. Shame on me.
Soms sla ik wel eens wat bushaltes over en loop dus. Dat doe ik graag.

Mike, die chocolade ken ik ook. Lekker.

Dorothé

Chocola = opwekkend + oxaalzuur

Koffie = opwekkend + oxaalzuur

Ik zie de verschillen niet en toch wordt het ene wel 'goedgekeurd' op het forum en het andere niet.

Theobromine in chocola is een milde vorm van de veel agressievere caffeine in koffie. Daarnaast bevat chocola o.a. magnesium en vit. C. Een beetje oxaalzuur kan het probleem niet zijn.

Mike

Wow dat het zo hard ging met zuivel wist ik niet! En ik mezelf de laatste 3 dagen maar verplichten om extra kh te eten in de vorm van rijst 3x pd. Lekker weer vergeten dus, beviel me toch al niet echt!

Hoi Devotion,

Ik weet echter niet of Mike dezelfde mening heeft, hoor.
Ik heb gewoon de info hier neer gezet.
Mike klopte mijn info zo?

Dorothé

Heksje ik neem de chocola soms als toetje na de hoofdmaaltijd en dan heb ik geen last van de opwekkende stoffen.

Neem ik het echter overdag als tussendoortje dan wil mijn hartslag wel eens in een hogere versnelling schieten. Dat vind ik niet prettig dus daarom neem ik het verder nooit. Koffie idem dito maar dat drink ik nog maar zelden. (2 x per jaar of zo)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan