@ Maarten
Jouw constatatie met betrekking tot het pancreasenzymen is terecht. Wat de beweegreden van Hans is geweest om deze voor de maaltijd te laten innemen zal ik bij het volgende consult checken. In de bijsluiter staat nl. vermeld dat de arts gegronde argumenten kan hebben om hiervan af te wijken.
Persoonlijk zijn wij zelf goed te spreken over het werk van Hans. Hij is een integrale arts die goed onderlegd is op zowel het vlak van de homeopathie, de natuurgeneeskunde en de orthomoleculaire geneeskunde die alles in zijn samenhang bekijkt.
Zelf hadden wij meerdere artsen geraadpleegd die niet naar het totaalplaatje keken waardoor de klachten van ons zoontje in gradatie toenamen. Men ging ervan uit dat er bij ons zoontje niets gevonden zou worden.
De hypothese van het maagzuur bleek niet op te gaan wat door meerdere onderzoeken bevestigd werd. Tevens vermoedde ik een B12 tekort bij ons zoontje en zijn we met alle onderzoeksverslagen en uitkomsten van de eerder gedane onderzoeken uiteindelijk naar Hans getrokken die hem onderzocht.
Hij heeft ons goed opgevangen en me verder op weg geholpen om hem op school passend te kunnen laten begeleiden. De theorie van de reflexen van Margaret Mulder en Sally Goddard is volgens mij bij hem nog niet bekend en wij zullen hem op dit vlak dan ook bijpraten.
Met betrekking tot een ongeremde Mororeflex meldt Margaret Mulder in haar boekje het volgende :
Een ongeremde Mororeflex heeft veel raakvlakken met het totale functioneren en de ontwikkeling van het lichaam.
Er is een wisselwerking met het in paniek raken van het lichaam door zuurstofgebrek waardoor de adrenaline niet goed afgevoerd kan worden maar op een veilige plek in het weefsel dient opgeslagen te worden en als een soort gif gaat werken. De bijnieren raken hierdoor op termijn uitgeput om de reden dat ze te pas en ten onpas tot het maken en afgeven van stresshormonen worden aangezet.
Samengevat is er dus aan de ene kant door de Moro-reflex een overproductie van adrenaline waar het lichaam niet goed kan mee omgaan terwijl er aan de andere kant door de uitputting van de bijnieren te weinig adrenaline aanwezig is.
Het komt erop neer dat het immuunsysteem en het hele hormonale systeem onder de invloed van een onverwerkte Moro te lijden hebben.
Onder invloed van de Mororeflex kun je voedingstekorten oplopen waardoor de spijsvertering bemoeilijkt wordt. Ook je suikerhuishouding wordt ontregeld, wat weer de werking van de hersenen kan belemmeren. Bij het overprikkelen van de hersenen kan het evenwicht tussen de hormonen en neurotransmitters verstoord worden. Van zodra een kind volwassen geworden is, kan hij / zij pas op dat moment te maken krijgen met klachten aan hart, maag, milt, galblaas, lever, darmen en longen om de reden dat deze overbelast raken.
Ik ga voorlopig afsluiten met een interessante link voor je
http://www.de-poort.be/cgi-bin/Pagina.pl?id=103