voorstellen / insulineresistentie? schildklier?: Hans L

het (b)lijkt dat ik gluten-gevoelig of intolerant ben
zou dat de oorzaak kunnen zijn van al deze narigheid , of alleen een van de mede oorzaken
heb verschillende zaken geprobeerd , zoals havermout en puur roggebrood etc , maar dat geeft meteen een minder stabiel gevoel in het lichaam zeg maar
hoewel ik maar een paar glutenovergevoeligheidskenmerken heb , zoals opgeblazen buik en vermoeidheid
iemand hier ervaring mee ???????
 
Hans L,

het (b)lijkt dat ik gluten-gevoelig of intolerant ben

snel schrappen die gluten, dat kan je een hoop narigheid schelen ja.
Hoeveel voordeel het je geven gaat zie je vanzelf wel.
 
begin zelfs te twijfelen of ik dit niet heb

http://exendo.be/exorfinen-en-hun-bijwerkingen/

maar ja , eerst stap voor stap elimineren en dan zien wat ere over blijft
het is wel raar
ik voel alleen suikerdips , maar meet ze niet echt
ook gewicht en bloeddruk zijn goed , dus heel zwaar syndroom X is het niet
wel suikerbuikje , en dat deugt niet , en wil ook niet weg
ik voel s'morgens wel of ik geen suiker heb
beverig en wat down en zo , en vaak voor het avondeten , hoewel met het naar huis toe fietsen om 16:00 uur de energie al niet zo ineens meer in stort , dus er veranderen zeker wel zaken
 
Als je niet tegen gluten kan, zou ik de rogge en haver laten staan. Haver kan alleen als het uit een speciale glutenvrije keten komt, anders is het altijd 'besmet' met gluten.
Voor je suikerdips zou ik je koolhydraten goed verdelen over de dag en zorgen voor voldoende vetten.
 
ja , dat doe ik ook
het vreemde is dat ik geen suikerdips meet met de glucosmeter
maar voel het heel duidelijk
 
Ze zeggen dan wel meten-is-weten, maar ik denk dat je op je gevoel moet vertrouwen en moet stoppen met meten. Luister naar je lichaam, niet naar een apparaat.
 
Als je prediabetisch bent moet je wel afentoe met een apparaatje meten hoor, want dat kun je niet op gevoel meten, meeste mensen (bijna allemaal) voelen nauwelijks wat in die fase.
 
ik meet heel veel met een apparaatje
en dan blijkt dat de suikerwaarden nooit te laag zijn
laagste is een keertje 4.7 geweest eind van de middag
heb wel gezien dat die apparaatjes niet zo heel naukeurig zijn
als ik ze met elkaar vergelijk of dezelfde maar dan 4 x meten kan het tot 1.2 afwijken ...............

ik meet dus nooit lager dan 4.7 , maar voel wel heeeeeel erg die dip
 
Je gaat uit van een scenario waarbij er een glucosepiek heeft plaatsgevonden, gevolgd door een insulinereactie met daarna een suikerdip. Als uit metingen echter blijkt dat je bloedsuiker stabiel is, moet je denken aan een ander scenario: hyperinsulinemie. Hierbij is sprake van insulineresistentie op celniveau, waardoor er teveel vrije insuline in de bloedstroom circuleert. Dit kan een zeer weeig, slap gevoel geven.

Mike
 
dat denk ik ook Mike
zoals ik het nu zie heb ik wel suikers genoeg in het bloed , maar het komt de cellen niet binnen
omdat ik nu erg weinig KH neem en al helemaal geen snelle KH , zou het op termijn moeten beteren denk ik
kunnen suikerspiegels beinvloed worden door gluten ?????
 
vakantie gehad , en daardoor mee KH gegeten dan normaal. en meer rust en beweging
ik heb wel heel strikt gelet op geen gluten binnen te krijgen
nu kom ik terug en is mijn buikomvang geslonken , mijn gewicht gedaald en mijn bloedsuiker lijkt veel beter
kan dit komen ( naast de ontspanning en beweging natuurlijk ) door het weglaten van gluten

kunnen gluten suikerwisselingen veroorzaken ?
 
ALLERGY TESTING

If the blood sugar level becomes again too high after introducing the foods of the basic diet, or when introducing additional foods, test the blood sugar level before and after each new meal composition. If the rise in the sugar level remains within normal limits, the same ingredients do not normally need to be tested again. However, if there is an unusual rise, test the ingredients of that meal individually, especially any new additions.

Furthermore, try to take your pulse before each test meal and about 30 and 60 minutes after the meal. If the pulse rises much higher than after eating apples only or after a safe meal, an allergy must be suspected even if the blood sugar level does not show an unusual rise. Usually that means that the pulse rises by more than 10 per cent.

If either blood sugar or pulse shows an unusual rise, avoid the food to which this may be attributed for several weeks before testing it again. However, a certain food may not cause a problem if used in small amounts or only once a week, while frequent exposure to larger quantities or combined with other stresses may upset the sugar level. You may discover such pattern from a well-kept diary.

Make a column each for the time, the tested food or ingredient or the composition of the meal, the blood sugar and pulse before and after the meal, and finally any unusual reactions; also keep a record of any blood sugar lowering medication. Even nutritional supplements may react and need to be tested. For further information on allergy testing see http://www.health-science-spirit.com/HF1-4.html . http://www.health-science-spirit.com/diabetestreatment.html
 
Dank je wel Lievergezond

ik heb in het verleden wel heel uitgebreid bezig geweest met pols-testen
maar daar vond ik niets mee

dit lijkt wel heel erg overeen te komen met wat ik konstateer

het weglaten van de gluten heeft sowieso al een betere vertering en stoelgang tot gevolg
benieuwd of de vermoeidheid ook weg gaat hier mee ........
 
hoi Hans, misschien heb je ook wat aan de handreikingen van deze pagina: http://www.health-science-spirit.com/diabetestreatment.html

Ik ben nu zelf aan het experimenteren met proberen elk uur van de dag een glas water met citroensap (10 staat tot 1 als het gaat om de hoeveelheid) met een halve theelepel spirulina door de dag heen: 10 keer per dag ongeveer.
Drink het allemaal wel door een rietje om je tandglazuur te sparen.
Echt wel op letten op dat laatste.

Mij helpt het wel in elk geval om mijn suikerspiegel rustig te houden, zodat de rest van mijn spijsvertering het niet te moeilijk krijgt.
Er staan nog meer interessante tips op die pagina die mij in elk geval van dienst zijn nu al.
 
@Hans
Wat betreft afvallen, mooi dat het bij jou nu goed gaat.
In de loop der jaren viel ik nooit af, was al blij dat ik redelijk constant bleef, echter, ooit 14 dagen Thyrax geslikt (is regulier voor schildklier) en gelijk ging mijn gewicht omlaag.
Nu slik sinds 2009 schildkliercaps. thyroid (is niet regulier) en val ik niet van af, integendeel, ik eet vrij weinig en de neiging is toch eerder omhoog dan omlaag.
Wel heb ik een slechte vertering.aangetoond in ontlasting, heb ik nog nooit echt iets aan gedaan.
 
@Lievergezond, hierboven een heel verhaal over diabetestreatment. Even een snelle blik geworpen voor iemand anders bedoeld. Als ik zou willen printen zijn het 11 bladzijden. Zag ik het goed dat ze diabetes type 1 niet alleen behandelen maar ook terugdraaien? .
 
Zag ik het goed dat ze diabetes type 1 niet alleen behandelen maar ook terugdraaien?

hoi liesje, ja dat zag jij goed. De betacellen van diabetes I patienten zijn in principe onder bepaalde gunstige omstandigheden weer aan de praat te krijgen. Vooral in het beginstadium is dat mogelijk, lukt het niet, dan op zijn minst kun je zorgen dat de autoimmuuntoestand niet doorzet en dat de persoon in kwestie niet te veel afhankelijk is van insuline bijspuiten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan