voorstellen / insulineresistentie? schildklier?: Hans L

afvallen is wel belangrijk schijnbaar , ook vooral de buikomvang
mijn buikomvang is nu van 106 al 102 cm
en mijn gewicht is van 82 nu 78 kg
gaat niet snel , maar als dit zo door gaat klaag ik niet :-)
nu vooral kijken of de vermoeidheid ook mindert , dan zal de hoge insulinespiegel misschien ook meevallen ?????
 
hoewel de suikerspiegels stabiel blijven , blijft er toch een behoorlijk zware vermoeidheid , er betert wel wat , maar toch niet genoeg
zou de trage ontgiftingsfase 1 van de lever , die ik klaarblijkelijk heb , hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik dit verhelpen ?
 
Is het niet gewoon de hitte die je parten speelt? Je zou een elektrolytentekort kunnen hebben en nu teveel mineralen uitzweten.

Mike
 
Volgens mij komen we nu ergens. Ga meerdere glazen per dag water met sole van Keltisch zeezout drinken. Het kan ook helpen om enkele korreltjes KZZ op of onder de tong te laten smelten als je energieverlies ervaart. Een goed 'sportdrankje' is water met honing en KZZ. Naar smaak kun je daar evt. verse munt aan toevoegen, doet mijn vriendin altijd.

Mike
 
Mijn arts vertelde onlangs dat de lever- en nierenergie niet in orde zijn. Is op te lossen met acupunctuur of eventueel zelf oefeningen doen met yoga. Dit zou vermoeidheid tot gevolg kunnen hebben.
Wat betreft de nieren, ik drink volgens mij genoeg maar zie dat ik gedurende de dag veel grote plassen doe, alsof het lichaam zelf het niet opneemt maar direkt naar de blaas stuurt.
Ook in de ochtend merk ik daar iets van. Er gaat 1,5 liter water mijn darmen in maar komt er soms of helemaal NIET meer uit of naar mijn idee veel te weinig. Aangezien ik er verder geen last van heb door middel van diaree maak ik me er geen zorgen over. Wel plas ik dan extra in de ochtend.
Ik heb zelf nog niet extra gezocht op Google naar dit probleem, zal ik vanavond eens doen. Eerste indruk is dat er wel iets te vinden is hierover.
 
@Liesje
Ik drink ook behoorlijk veel en plas dus ook heel veel
Daardoor zou het goed kunnen dat ik op deze manier te veel voedingsstoffen kwijt raak
 
Met name dus elektrolyten! Ben jij ook zo iemand die 2-3 liter water per dag drinkt en vervolgens om de haverklap naar de WC loopt om dat water via de urine te lozen?

De WAPF is geen voorstander van veelvuldige consumptie van water. Het verdunt je maagzuur en je verliest er kostbare mineralen en enzymen door. In plaats daarvan kun je beter rauwe melk en/of beestenbottenbouillons consumeren en ervoor zorgen dat je voedsel niet te droog is (denk aan stoofschotels en soepen).

Ik denk dat ik weet wat er mis met je energiehuishouding is: uitdroging en verlies van elektrolyten door overmatige waterconsumptie.

Mike
 
Zou heel goed kunnen. Ik drink inderdaad veel.
Is honing niet tricky voor de bloedsuikerspiegel ? Of kan een klein beetje in het drinken geen kwaad?
 
Een klein beetje kan geen kwaad inderdaad. Glucose en elektrolyten zijn belangrijke leveranciers van directe energie.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan