Voorstellen: Olivier/Moondust - verbeteren spijsvertering en energieniveau

Ik heb dezelfde ervaring. Ik heb 36 jaar zonder WAPF, leverreinigingen, supplementen, etc. gedaan. Een paar extra maandjes maakt dan ook niet veel uit zou je denken. Zoals je zegt, gewoon rustig aan dingen beetje bij beetje veranderen. En....vooral ervaren hoe ik erop reageer. Dat lijkt me nog het belangrijkste. Maar wat stimulatie om door te gaan en vol te houden is van tijd tot tijd misschien wel nodig. Dit forum biedt daar een geweldige kans voor. :-)

 
En weet je Moondust, misschien kun je ook eens kijken naar het gebruik van je mobieltje, Herman heeft iets geschreven bij electrostress.

Straling heeft ons ook behoorlijk naar beneden gehaald.

Bijnier, stress, maar ook electrostress is onze ervaring.

Net nog de levertraan binnengekregen. Ben benieuwd en met 10 druppels H202 begint nu de neus te snotteren.

 
De laatste dagen eet ik bijna alleen maar eiwitten en vetten. Beestenbottensoep, dikke klonten roomboter over de groente, veel vlees van grasgevoerde biologische koeien, 's ochtends een smoothie met rauw eigeel, zuur fruit en een hele hoop ingredienten die aangeraden worden in diverse recepten.

De effecten

Naar de wc gaan is moeilijker, moet soms behoorlijk drukken, maar er komen dan mooie keutels uit die niet stinken. Voorheen moest ik tenminste eenmaal per dag poepen en was het vaak een smeuige derrie die vies rook. Wellicht dat ik wat te snel naar WAPF ben gegaan en de koolhydraten niet langzaam genoeg heb afgebouwd, maar ik ervaar het poepen niet als vervelend of pijnlijk.

Wel heel lastig is op visite zijn bij anderen voor verjaardagen enzo. Ik mag bijna niets eten. Hooguit wat stukjes kaas en worst. Maar het is voornamelijk het sociale aspect dat me dan parten speelt. Ik heb helemaal geen behoefte aan een stuk taart, al ben ik na een autorit van 3,5 uur op de verjaardag van mijn oom wel voor de bijl gegaan voor een stuk appeltaart van mijn tante. Veel betere appeltaart bestaat niet. Voor de rest niet gezondigd. Maar goed, fijn te merken dat ik niet hoef te vechten tegen de koolhydraten. Er is geen drang ernaar.

Verder heb ik nog steeds mijn dipjes rond het middaguur, het avondeten en rond 20:00 a 21:00. Het slapen is door visite en bezoek aan anderen tijdens de paasdagen een beetje de mist ingegaan. Ik probeer het nu weer op te pakken. vandaag 23:00, morgen 22:30, overmorgen 22:00.

Ook heb ik het gevoel dat ik veel mondgeur heb. Zelfs na het tanden- en tongpoetsen voelt het al snel vies. Witbeslagen tong. Ik heb ooit weleens gelezen dat dat normaal is bij de overgang van suikerverbranding naar vetverbranding, maar dat het van tijdelijke aard is. Iemand hierover iets bekend? Ik hoop wel dat dit verbetert. misschien H2O2 en appelazijn inademen tijdens verstuiving.

Tot slot, hoe erg zijn noten nu eigenlijk. Ja fytinezuur, ik ken het verhaal, maar de oermens at het toch ook?

 
De WAPF-voeding bevalt tot op heden goed. Ik ga nu eens per 3 dagen naar de wc, dat is wel wat anders dan tenminste dagelijks. Waar het aanvankelijk nog flink drukken was valt dat momenteel wel mee. Voelt niet verstopt. Doorgaans is het mooi stevige ontlasting die niet vies ruikt. Wel behoorlijk donkergroen door de spirulina/chlorella in de smoothie.

De smoothie elke ochtend bevalt overigens goed. Verzadigd tot de middag, weinig oprispingen, rustige buik. Wel voel ik de galblaas erg goed zitten de afgelopen tijd. Niet pijnlijk, maar het is net of deze sterk opgezwollen is. Of is het de alvleesklier? De plek is in het midden van de rechter helft van mijn lichaam ongeveer 10cm onder de ribben.

De H2O2 35% kan ik goed verdragen, inname lukt goed al gruwel ik wel van de geur. neus dicht en alles opdrinken en dan vlug een glas normaal kraanwater erachteraan. Ik heb een tijdje op 25 druppels gezeten, maar ben vanwege het uitblijven van een reactie gaan ophogen en zit nu op 34 druppels. Behalve een heftige boost voor de speekselklieren en een snotterneusje voor korte tijd ervaar ik geen effecten.

Voor de bijnieren slik ik Nutricology Adrenal pillen van 100mg 3 maal daags (300mg per dag in totaal). Merkte geen effect, daarom opgehoogd tot de dubbele hoeveelheid (600mg per dag in totaal). Anders dan een wat verhoogde libido merk ik nog niets.

Ik begin steeds meer te vermoeden dat de voeding een minder grote rol heeft bij de gezondheid dan ik altijd heb aangenomen. Van alle hulpmiddeltjes zoals H2O2, adrenal, appelazijn, etc. merk ik vrij weinig. Of ik mijn galblaas voel of niet lijkt weinig te maken te hebben met mijn voeding. Zou het zo kunnen zijn dat het lichaam het (tot op zekere hoogte) allemaal zelf wel regelt en dat emotionele blokkades juist zorgen voor de problemen. Dus eigenlijk zou alles erop gericht moeten zijn het lichaam zo min mogelijk te verstoren. Maar hoe? :-)

 
Of is het zo dat je emotionele blokkades verhinderen dat al die goede voedingsstoffen binnen komen, omdat de cellen muurvast op slot blijven zitten?

Mike

 
Jij zoekt het in het hoofd, maar je moet het probleem niet willen oplossen op het zelfde niveau als waar het zich manifesteert (Albert Einstein). Je moet erkennen dat we primitiever zijn dan we denken en dat problemen veelal op lichamelijk niveau ontstaan. In dit geval denk ik meteen aan de bijnieren en dus aan ondersteuning van deze hormoonklieren. Je hebt geen idee hoezeer hormonen ons denken en handelen bepalen!

Mike

 
Dat is grappig dat je dat zegt. Ik heb namelijk een enorme afkeer van dat primitieve, al bewonder ik wel alles dat eenvoud uitstraalt. Ik maak mezelf wijs dat je veel moeite en energie moet steken om alles volledig uit te balanceren. Alleen perfectie is goed genoeg. Frustrerend natuurlijk omdat die 'perfectie' nooit wordt bereikt. Nou ja, daar ben ik me dan in ieder geval al van bewust.

Voor de bijnieren slik ik nu dus 600mg Adrenal (3 x daags 2 pillen van 100mg). Is het nog zinvol om dit op te hogen of schiet dat waarschijnljik zijn doel voorbij? Wat merk je aan de werkzaamheid van de adrenal? Voorts heb ik het rusten nog wat verder doorgezet. Mijn geliefde tennis heb ik afgezegd voor dit seizoen. Dat was ook wel een opluchting. Geen stress meer om op tijd te zijn en te presteren. Nachtrust is wisselend, maar de afgelopen week heb ik nachten van 10 uur slaap gehad. Da's wel veel voor mijn doen. Ook 's nachts geregeld wakker.

Overigens, koude handen heb ik aanmerkelijk minder vaak. Ik fiets soms met dit koude voorjaarsweer zelfs zonder handschoenen en merk dat niet eens totdat ik thuiskom en mijn handschoenen zie liggen. Net fietstochtje langs wat winkels gemaakt (bica gekocht oa) en nu met warmgloeiende handen aan het typen. Hoopvol!

 
Quote:
Dat is grappig dat je dat zegt. Ik heb namelijk een enorme afkeer van dat primitieve, al bewonder ik wel alles dat eenvoud uitstraalt. Ik maak mezelf wijs dat je veel moeite en energie moet steken om alles volledig uit te balanceren. Alleen perfectie is goed genoeg. Frustrerend natuurlijk omdat die 'perfectie' nooit wordt bereikt. Nou ja, daar ben ik me dan in ieder geval al van bewust.


Perfectionisme en controledrang horen bij bijnieruitputting. Je zit ook erg in je hoofd en je perfectionisme gaat zover dat je niet je primitieve oer-zijn wilt erkennen, je hebt dus een soort 'superman-syndroom': de stoffelijke, materiele zaken gelden voor anderen, niet voor jou, jij bent gemaakt uit Kryptonite. Je kunt met de Adrenal naar 3 x per dag gaan, maar dat is toch echt wel de max.

Mike

 
Ik ga onderzoeken of je gelijk hebt Mike. Het perfectionisme is zeer blokkerend in mijn leven, in alle opzichten. Al moet ik zeggen dat het vroeger veel erger was. Van beide ouders geëerfd.

Mike, wat bedoel je met de Adrenal naar 3 x per dag gaan? Ik neem al 3 x 200mg per dag momenteel. Bedoel je dat ik max naar 3 x 300mg kan gaan? Welke effecten van de Adrenal kan ik op letten? Veranderingen in gedrag?

 
Ik had niet goed gelezen. Ik dacht dat je 2 pillen per dag slikte, maar je slikt er al 3 per dag. Ik zou niet hoger gaan als ik jou was, dus nu kan alleen geduld, geloof en vertrouwen jou helpen. Precies de 3 dingen waar mensen met zwakke bijnieren totaal geen boodschap aan hebben!

Mike

 
Nou ja, je herkent je iig in Mike zijn uitspraken dan kun je er iets mee doen toch, er gloort hoop aan de horizon. :lol:

Lia

 
Zeker, en dat is ook absoluut bemoedigend, maar ik realiseer me ook steeds meer dat het een lange weg terug is. Het is niet een kwestie van een paar weekjes goed uitrusten en vanalles en nog wat erbij slikken. Ik probeer dus steeds meer van de reis te gaan genieten en niet zo bezig te zijn met een einddoel.

 
Ik wil nogmaals laten weten dat mijn ontlasting sinds 100% WAPF tot op heden erg goed is. Het verstopte gevoel van de eerste 1-2 weken is weg en de ontlasting is mooi stevig en stinkt niet. En dat had ik niet verwacht, want ik heb altijd geleerd dat je van vlees eten gaat winden en stinken. Niets blijkt minder waar ervaar ik nu zelf.

Tevens is mijn kouwelijkheid ook voor een deel verdwenen, maar juich nog niet te vroeg. Voorheen was mijn kouwelijkheid ook weleens weg voor een aantal weken om vervolgens in alle hevigheid weer terug te keren. Hoe dan ook, ik voel me gevulder, voldaner en warmer met WAPF.

Wat me wel enige zorgen baart is mijn galblaas. Ik voel die sinds WAPF bijna de hele dag door goed zitten. Niet pijnlijk, maar meer opgezet, alsof er een balletje zit daar. Dit heb ik al enkele jaren, maar door WAPF voel ik um beter zitten. Ik vrees toch dat het tijd wordt voor een aantal galblaas- en leverreinigingen te gaan doen om te zien of die verlichting brengen.

Tot slot, nu ik het sporten heb gestaakt en veel vrije tijd voor mezelf heb gecreëerd voel ik pas echt hoe moe ik ben. Mike had het al gezegd. 8-9 uur slapen is te weinig. In het weekend slaap ik ongeveer 10 uur nu, maar het geewuen begint alweer rond het middaguur. De volgende stap is ook middagtukjes te gaan doen.

 
Quote:
mijn ontlasting sinds 100% WAPF tot op heden erg goed is. Het verstopte gevoel van de eerste 1-2 weken is weg en de ontlasting is mooi stevig en stinkt niet. En dat had ik niet verwacht, want ik heb altijd geleerd dat je van vlees eten gaat winden en stinken. Niets blijkt minder waar ervaar ik nu zelf.



Ik had letterlijk precies hetzelde. Na jaren echt verschrikkelijke ontlasing op het zo gezonde 'hoog vezel veel volle granen en groente plus fruit weinig tot geen vlees' dieet.

Fijn voor je dat het zo goed gaat Moondust!

Zo'n reiniging is denk ik een goed idee al heb ik daar zelf geen ervaring mee.

 
Op de site van Lia las ik het volgende:
Quote:
Adrenal van Nutricology vind ik persoonlijk beter. Begin met 1 per dag, 's ochtends bij de maaltijd, een week aankijken en dan evt. een week lang 2 per dag, maar een max. van 3 per dag.



Maar over welke capsules van Adrenal hebben we het dan? Ik heb capsules van 100mg, 250mg en 300mg voorbij zien komen, alhoewel ik meen dat de inhoud van elkaar verschilde. Ik heb zelf de capsules van 100mg. Mag ik dan max 3 x daags een capsule nemen of is 3 daags 2 capsules (zoals ik nu doe) of zelfs nog meer ook ok? Ik wil voorkomen dat ik overdoseer en daardoor mijn lichaam tegenwerk.

 
Ik denk dat dat over de 300mg gaat, aangezien we beiden op zoek zij geweest naar die hoeveelheid toen die niet meer verkrijgbaar bleek.

Ik neem op dit moment een totaal van 900 mg per dag. Dus nu 9 capsules van 100 mg voorheen waren dat er drie van 300.

 
Ah ok, dan ga ik ook naar 3 x 3 capsules per dag. Ik heb overigens nog niet bewust de effecten van de adrenal ervaren. Jij wel?

 
Ik wilde overigens ook wat kopen om mijn lever te ondersteunen. Ik dacht aan mariadistel, maar later kwam ik AOV 1007 tegen. In deze capsules zit:

Mariadistel (Silybum marianum)-extract (80% Silymarin) 200 mg

Choline bitartraat 500 mg

Fosfatidyl choline 100 mg

Inositol 200 mg

Biotine 50 mcg

Lipase enzymen 100 mg

Alfa-Liponzuur 100 mg

Is dat te prefereren boven alleen mariadistel?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.153
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan