Ik had je vraag wel gelezen voor het slapengaan, maar wilde de tijd nemen om hierop te antwoorden.
Het begint voor mijndomein eerst te ontdekken wat ik nou eigenlijk voel. Waar zit het, welk orgaan is het. Ik heb maanden met pijn rond gelopen, maar wist niet waar t vandaan kwam en wat t was. Na een echo bleken het galstenen te zijn, maar ik had verschillende pijnen. Dat ben ik voor mezelf gaan uitzoeken. Wat voel ik wanneer waar. Of een heleboel klachten bij elkaar opgeteld geeft soms ook aan waar de basis ligt van de problemen.
En dat doe ik nog steeds, wat voel ik, wanneer en waar? Heel veel plaatjes kijken op internet, lezen, googelen en hier vragen stellen. Ergens kom ik dan tot een conclusie en dan ga ik bekijken wat ik er aan kan gaan doen. Ik ben niet van 10 dingen tegelijk. Ik weet dat mijn basis vermis en dat ik daar minimaal aan moet voldoen. Doe ik dat niet, dan slaat alles op tilt. Gelukkig al erg snel, dus kan ik snel corrigeren.
En dat is soms keuzes maken. Ga ik voor de alvleesklier of ga ik het hele lichaam voorzien van zuurstof? Ga ik een ontgiftingskuur doen via jodium of ga ik een minimale hoeveelheid innemen?
Het zijn weloverwogen keuzes die ik keer op keer maak waardoor ik ook bij mezelf kan voelen of het werkt en effect heeft. Ik heb liever een week extra last en neem een weloverwogen beslissing dan dat ik maar ga bestellen, uitproberen en wel zie of t helpt.
Mijn voordeel is, ieder "ding" dat ik heb gedaan geeft binnen een hele korte tijd resultaat. Aan de andere kant, ik probeer ook de voor zo goed mogelijke oplossing te vinden waardoor ik dus ook het beste te pakken heb. En daarnaast "programmeer" ik mijn lichaam alvast door mijn zoektocht naar gezondheid en de juiste middelen en weet het wat ik verwacht. Maar geef ik mijn lichaam ook de kans om gezond te worden door de tijd te nemen.
Ik hoop dat t een beetje duidelijk verhaal is geworden!