No one said it'd be easy. Ik ben dit weekend even wat kortaf met vrouwen, komt wel weer goed. Ik gebruikte al de term 'weke oestrogenen'. Voordat ik daar weer op afgerekend wordt, hier zit een kern van waarheid in:
Bij vrouwen is het enige deel van de anatomie dat verantwoordelijk is voor testosteronaanmaak de bijnieren. Ik moet helaas constateren dat er meer vrouwen rondlopen met verzwakte bijnieren dan mannen. En daarmee maakt menige vrouw dus te weinig testosteron aan. Het is testosteron dat je 'ballen' geeft, waardoor je assertief wordt en met beide benen stevig op de grond blijft staan. Als dit belangrijke hormoon ontbreekt, gaan de oestrogenen overheersen en ben je allesbehalve assertief en sta je allesbehalve stevig. Weke oestrogenen dus.
Als je dan ook nog tot overmaat van ramp MEER OESTROGENEN gaat slikken, dan is het hek van de hormonale dam! Oestrogeen is een BOUWHORMOON. Een overmaat aan oestrogenen leidt tot allerlei ongewenste groeisels, zoals cysten, vleesbomen en gezwellen. Foute boel dus! Progesteron kan helpen de oestrogenen af te remmen, maar zeer zeker ook bijnierondersteuning.
Ik boks de hele tijd tegen die weke oestrogenen op. Hierdoor komen vrouwen in een slachtofferrol te zitten en vallen ze ten prooi aan onzekerheden over hun uiterlijk, wat anderen van hen vinden en anderssoortig slachtoffergedrag. In mijn
ebook over bijnieruitputting schrijf ik over 'hooggevoeligheid':
Quote:
Hooggevoelige mensen hebben moeite om bij zichzelf te blijven. Ze pikken gauw sfeertjes op van anderen en laten zich domineren en manipuleren, vaak onbewust. Net als bij hyperactiviteit en autisme wordt dit door spirillusionisten nog wel eens gezien als een teken van hogere spirituele ontwikkeling. Opnieuw zie je dat stress wordt verheven tot het hoogste goed.
Steek je energie dus niet in het verdedigen van je zwakheden, maar maak jezelf sterker!
Mike