@IkLustVet
Quote:
Dit klinkt als atkins, waarbij je lichaam dwingt tot een vetverbranding met alle gevolgen vandien. Heb het vroeger ook wel eens gedaan (om af te vallen), je zit dan binnen twee weken met donkerpaarse ketosticks en een heel onwelriekende adem. Zelf eet ik nu zeker 100gram maar vaak meer kh omdat ik anders te mager word. Ik hoop dat als mijn lichaam gezonder wordt door de betere voeding ik vanzelf minder kh kan gaan eten en toch op gewicht kan blijven. Maar om zo weinig kh te eten om in de vetverbranding te komen dat is je lichaam forceren ipv het uit te nodigen om een betere brandstof te gaan gebruiken. JE lichaam zijn voorkeursbrandstof af pakken om het te dwingen een andere brandstof te gaan gebruiken dat kan toch niet gezond zijn? En wat is een crash? ik heb geen last gehad van weinig energie, maar wel van te veel afvallen.
Laten we even twee dingen uit elkaar houden.
Afvallen en vetverbranding.
Als je niet wilt afvallen, zoals jij stelt, zie ik niet in waarom je dan persé in de vetverbranding zou willen zitten. Dan eet je gewoon lekker zoveel KH als waar jij je lekker en vitaal bij voelt.
Als je wel wilt afvallen op een gezonder manier (of op gewicht wilt blijven terwijl je veel vet eet juist t.b.v. van je gezondheid), dan moet je zorgen dat je in de vetverbranding komt. De methodiek van dr. Atkins propageert dat inderdaad ook. Er is veel desinformatie over de methodiek van Atkins (en alle andere methodieken die zijn gebaseerd op koolhydraatarm en vetrijk) en deze komt uiteraard uit de hoek van de anti-vetlobby.
Zoals dr. Atkins dus inderdaad ook aangeeft zul je flink laag in de koolhydraten moeten om in de vetverbranding te komen. Wat is daar zo erg aan? Natuurlijk is het even wennen en als je slappe benen krijgt (crash?) dan is het een kwestie van Kalium supplementeren.
Vertel mij dan eens wat er zo ongezond is aan laag in de KH zitten? Ik heb het al vaker geschreven, hier wordt steeds verwezen naar het mogelijk kunnen crashen bij een lage inname van KH, maar ik heb al vele mensen begeleid, waaronder diabetespatiënten, iemand die geen galblaas meer heeft, oud en jong en zelfs een kankerpatiënt, en nog nooit is er iemand tussen geweest die het niet heeft aangekund.
Waarom zouden WAPF'ers allemaal anders dan de mensen die bij mij terecht zijn gekomen?
Uitzonderingen op de regel zijn er natuurlijk altijd, misschien behoor jij daar bij. Dat weet je zelf het beste, maar nu stel je jezelf als norm waarmee je de dames die graag op gewicht willen blijven of zelfs willen afvallen op het verkeerde been zet.
En, ja IkLustVet, als je flink afvalt en lichaamsvet verbrand, dan kan het zo zijn dat je een stinkende adem krijgt en ook dat er andere ontgiftingsverschijnselen optreden. Is dat dan een reden om het te laten jezelf te bevrijden van die loden last?
Meer water drinken en meer vet eten (waardoor je minder snel lichaamsvet verbrand) en regelmatig je tanden en je tong poetsen en je bepaald zelf hoe erg het allemaal is.
En als je gewoon wel in de vetverbranding zit, maar de calorische inname van vet niet minder is dan die je op een dag verbruikt, dan val je niet af dan heb je al die bijverschijnselen niet.