vragen over vetverbranding

Laigueglia, ik dronk een maand alleen melk, ongeveer 2,5 a 3 liter. De buik verdween al in de derde week, nadat ook mijn ontlasting regelmatig begon te lopen. Ik kon 3 keer per dag naar de wc.

 
Petje af, ik wilde na 5 dagen alweer vast voedsel. Nu moet ik wel voor mijn gezin koken, dus "de kat wordt wel op het spek gebonden", in mijn geval.

Maar misschien waren jouw omstandigheden ook niet optimaal en het dan toch vol houden.

Misschien probeer ik nog eens in de vakantie.

 
Quote:
eigenlijk heb ik geen geduld [:oops:]

hahaha, ongeduldig? je hebt toch niet toevallig last van bijnieruitputting [:roll:]


dat weet ik bijna zeker.

 
Laigueglia, dan las je gewoon een paar keer per maand zo'n melk kuur in.

De kunst is ook je spijsvertering te sterken en je schildklier en bijnieren.

Je kunt ook soms licht vasten om de spijsvertering een break te geven, om sterker terug te komen. Bijvoorbeeld pas om 12.00 beginnen met eten. De tijd ervoor water drinken met sole, appelazijn of citroen etc.. Of de milde reiningingskuur doen van eigeel, olijfolie en citroensap van te voren.

 
@Tanja,

Bedankt voor de link. Als ik dit zo lees dan worden er idd heel wat meer vervelende klachten gerapporteerd dan alleen ' zware benen'. Het valt mij wel op dat het in combinatie met GAPS-dieet wordt vermeld. Ik ken GAPS niet en zal me er eens in verdiepen.

Ik blijf het maar gek vinden dat in mijn omgeving deze verschijnselen zich nooit voordoen. Echt nog nooit!

En ik heb er ook nog nooit elders over gelezen. Ik denk dat ik nu wel duidelijk heb gemaakt wat mijn ervaring is en de weerstand op dit forum tegen koolhydraatarm zal ook niemand ontgaan. k hoop dat mensen hun eigen waarheid hierin gaan onderzoeken. Vooral de 250.000 diabeten in dit land.

 
Hoe kom je toch in godsnaam in die vetverbranding? Ik heb weer een serieuze poging ondernomen. Ik eet kei vette soepen en avondmaaltijden, geen brood, geen granen, geen zetmeel, geen suikers... En toch volgens de ketostix geen ketonen in mijn urine.

Opeens herinnerde ik me dat je er ook niet te veel eiwitten bij moet eten. Ik weet niet zo goed wat ik dan de hele dag eten. Heeft iemand tips om de eerste dagen KH-vrij én eiwitarm zonder honger door te komen?

 
Misschien kun je intermittent fasting proberen? Alleen dat lijkt me ook vrij lastig als je steeds honger hebt. En tja... Ik zou vooral heeel veel boter proberen tot me te nemen. Daar raak ik goed vol van. Lijkt me dat jij een pakje per dag wel aan kan.

 
@Dennis,

Vergeet die ketostix maar(mijn mening).

Ook ik heb nog nooit ketose bereikt volgens de stix en zo vele anderen ook niet.Heeft te maken met of je wel of niet een overschot aan ketonen hebt .Wanneer je lichaam de ketonen aanmaak in balans heeft met het verbruik ervan dan zal er weinig vis de urine het lichaam verlaten.

Let wel, het hier om ketonen en je kunt in de vetverbranding zitten zonder veel ketonen aan te maken. Wanneer je gemm(individueel)meer dan 50-60 gr.KH eet of meer dan 90-100 gr eiwitten dan zal de ketonen aanmaak verminderen maar de vetverbanding kan dan wel nog plaats vinden.Maar omdat je hersenen geen vet kunnen verbranden zullen het vooral de andere organen zijn die het vetverbranden en je hersenen vml. op glucose draaien.

Ik heb hierover gellof ik ook in het topic IF geschreven maar weet niet precies op welke pagina.Wanneer ik het gevonden heb verwijs ik het wel.

ad

 
@Dennis,

Ik vraag mij af of die ketostix wel zo betrouwbaar zijn om te meten of je wel of niet in een vetverbranding zit. Misschien heb je geen ketonen in de urine omdat je lichaam heel goed gebruik weet te maken van de ketonen?

En hoe staat het met je energie op dagen dat je zoveel vet eet?

Als je, qua calorieën, 70 a 80% vet eet dan zal je lichaam direct of desnoods na een paar dagen moeten overgaan naar een vetverbranding en indien dat niet 'lukt' dan merk je dat neem ik aan doordat je geen energie hebt toch?

m.a.w. als je hoog vet en laag khd en eiwit eet EN je hebt genoeg energie dan zit je toch in een vetverbranding wat de ketostix ook aangeven?

Edit: ik zie dat ad terwijl ik dit aan het typen was min of meer hetzelfde dacht. :-)

 
Quote:
Ik heb hierover gellof ik ook in het topic IF geschreven maar weet niet precies op welke pagina.Wanneer ik het gevonden heb verwijs ik het wel.


Pagina 14 en 15.

ad

 
Ik ga automatisch ook altijd veel vlees eten als ik KH helemaal weg laat. Dat is dan denk ik de valkuil. Maar ik lees dat je het ook aan je adem kunt merken als je in de vetverbranding zit. Die schijnt dan niet zo fris te ruiken en je krijgt een metaalachtige smaak in je mond. Daar heb ik niet van gemerkt. Kunnen de 'ketosisten' dit beamen? :-)

Ik weet alleen niet zo goed wat te eten in de dagen om mezelf in ketose te krijgen. Veel vet binnen krijgen lukt nog, maar de hele dag groente eten vind ik niet zo veel aan. En vet eten vind ik ook niet zo goed vullen. Er valt zo veel af als je zo goed als KH-vrij wilt eten. Misschien moet ik minder streng zijn en wat KH toelaten zo lang ik maar onder de 50 gr blijf. En op zich is 90 gr eiwitten ook nog niet zo heel weinig. Vlees/vis bevat zo'n 20%, kwark zo'n 12%, noten zo'n 15%. Wel KH-arme natuurlijk.

Dus:

150 gr kwark = 18 gr EW

150 gr vlees = 30 gr EW

50 gr noten = 7,5 gr EW

Dat is in totaal pas 55,5 gr EW. Misschien eet ik wel meer dan dit, maar als ik een beetje oplet moet ik wel onder de 90 gr kunnen blijven. Misschien is avocado wel wat, dat vult ook goed...

 
Ad heeft 24 uur alleen op vetten geleefd en heeft volgens mij nog nooit zo vol gezeten als toen. Zijn ervaringen kan je terug vinden in het IF-topic. Ik vraag me af wat voor vetten je eet als je ze niet vullend vindt. Hoe vetter hoe minder je ervan kan eten/drinken, dat is tenminste mijn ervaring. Tegenwoordig nog sneller verzadigd! Waar ik voorheen met gemak een flesje slagroom leegdronk, kan ik nu met moeite een halve op. Dan ben ik meer dan verzadigd.

 
Alexandra heeft gelijk.Ik zat er zo vol van dat het grensde aan misselijkheid.

De aceton adem heeft ook te maken met een teveel aan ketonen in verhouding tot wat het lichaam kan verbruiken.De aceton vorm is erg vluchtig en zal via de adem het lichaam verlaten.Dit zal alleen een factor zijn in het begin van in ketose zitten.Tenzij je in ketoa acidose zit maar wanneer je geen diabeet bent zal dit niet gebeuren.

ad

 
De pure vetten die ik gebruik zijn roomboter, ghee, reuzel, talg, kokosolie en olijfolie.

Ik vind vetten zeker niet slecht vullen, maar in vergelijking tot vooral vlees heb ik het idee dat ze toch vrij snel verteren. Eten jullie wel eens een vette hap zonder veel eiwitten of vezels? Dan merk ik het verschil wel althans.

 
Die onaangename (voor mijn omgeving) adem is het enige nadeel aan IF . Ik merk er zelf weinig van maar krijg van mijn man wel opmerkingen erover. Niet continu overigens, dus ik denk dat het niet steeds even erg is.

Als ik les geef heb ik altijd mondwater van dr. Organic bij me ,want het maakt me wel onzeker.

 
Ik krijg nooit comentaar over geur uit mijn mond en ik vergeet tegenwoordig weleens mijn tanden te poetsen. Vroeger was dat het eerste wat ik deed, want dan werd ik wakker met een stinkende geur, ongelooflijk. Tegenwoordig niet. Ook niet met IF.

 
Ook ik heb geen mondgeur. Dennis, je ontkent hardnekkig telkens als ik erover begin, maar naar mijn bescheiden mening eet je nog teveel koolhydraten, vooral uit zetmeel.

Mike

 
Mike dit baseer je toch niet op het recept van de gefermenteerde pannenkoeken hè? Daar heb ik 4 pannenkoeken van gebakken, 1 per dag, maar 2 had ook voor kunnen komen als ik niet zo veel eieren en zult in huis had gehaald... :-)

Maar misschien eet ik in totaal toch net te veel KH. Met mijn lichte gewicht is 100 gr KH misschien sowieso wel te veel...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.478
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan