vragen over vetverbranding

Met 100 gr. KH zit je niet meer in ketose maar wel nog in de vetverbranding(zo'n beetje op het randje)je hebt dan echter nog een tekort aan glucose voor je hersenen,rode bloedlichaampjes etc.. Ketonen heb je hiervoor veel te weinig(hersenen)dus moet er oa eiwitten omgezet worden en deze kun je dan weer niet gebruiken voor opbouw.tenzij je er voldoende van eet maar dan help je weer verder mee een verhoogde insulinespiegel(lastig om precies te zeggen waar de grens ligt).

Dit alles is niet erg zolang je maar ervan op de hoogt bent en ernaar eet.

ad

 
Ook ik ben slachtoffer geworden van een slechtere adem. Dit is vorige week begonnen. Het valt mijn vriend ook op, hij omschrijft het inderdaad als een lichte ammoniakgeur (bah). Maar ik heb echt niet het idee dat ik in de vetverbranding zit, bij lange na niet. Daarvoor worstel ik nog teveel met bloedsuikerschommelingen, tenminste dat idee heb ik. Hoe kan dit nu?

 
Wanneer er een slechte adem ontstaat door een overschot aan ketonen dan ruikt dit naar aceton.

Amoniak geur kan gerelateerd zijn aan een verhoogd verbruik aan aminozuren voor energie. Meestal echte te ruiken met zweet bij lichamelijke (extreme) activiteit.

ad

 
Sinds ik WAP eet heb ik wel het idee dat mijn zweet meer ruikt, maar absoluut niet naar ammoniak. Het is alleen die mondgeur, wat me sinds vorige week opvalt :-( Bestaan er ook eenvoudige testen om een maagzuurtekort te meten?

 
je zweetgeur zal wel het gevolg zijn van het 'schoonmaken'van je lichaam. de amoniak geur lijkt me ook niet op jou van toepassing maar was meer als voorbeeld bedoeld om aan te geven dat deze geur een relatie heeft met eiwitten.

Moet altijd kort antwoorden nu ivm tijd.Sorry.

ad

 
@ Mike

Het klopt dat veel van de recepten die ik post KH-bevatten. Ik post vooral afwijkende en originele recepten en niet zo zeer recepten waarvan er al een heleboel op staan of die ik weinig inspirerend vind. Maar dat is geen weergave van mijn dagelijks dieet, evenmin dat een fotoalbum vol foto's van vakanties, feesten, zomerse uitstapjes en sneeuw een realistisch beeld geven van iemand's leven of ons klimaat...

Het klopt wel dat ik bijna dagelijks kleine hoeveelheden zetmeel binnen krijg en soms komt het ook voor dat het wat meer is als ik bij andere mensen eet. Als ik ga uiteten, dan doe ik bijvoorbeeld ook echt niet moeilijk om een zoet toetje. Wat dat betreft zou het voor mij lastig zijn om consequent 30 dagen per week onder de 100 gr KH te blijven.

@ vetverbranders Ad/Mike/...

Als je in ketose zit en dan wel een keer te veel KH binnen krijgt, merk je dan ook dat je een paar dagen nodig hebt om weer opnieuw in ketose te komen?

ps: Er is weer een nieuw KH-recept op komst. Ik experimenteer momenteel met slagroombrood. :-)

 
Ik stink niet uit mijn mond, ik ruik zo zelden naar zweet tegenwoordig dat ik er niets meer voor gebruik, alleen als ik het verwacht en ik vraag me af, zit ik in de vetverbranding? Over het algemeen een goede ontlasting, maar nog zoveel klachten.

Fysiek lijk ik steeds dikker te worden. Vandaag pak ik per ongeluk een broek maat 42 uit de kast en deze past! Ik snap er helemaal niets meer van. Het hele systeem niet :p

 
Alles gelezen over in Vetverbranding te komen, maar word alle kanten op geslingerd, dat ik er nu nog steeds niks van begrijp 8O

Misschien moet ik alles nog 10x lezen (pfff) misschien dat ik het dan weel meer begrijp :roll:

 
Lieve mensen,

ik heb een vraag.

Ook ik heb het idee dat ik in de vet verbranding zit. als ik koolhydraten eet, dan heb ik 2 dagen last van mijn darmen, een opgeblazen gevoel zeg maar, misselijk en voel me vies vol.

MAAR....... ik heb continu een soort onrust in mijn lijf. Ik moet echt vechten tegen het eten van koolhydraten. Ik eet ze niet! Maar vooral suiker kan ik maar amper laten staan.

Hoe kan dit?!

Ik vind het zo vreemd. Ik eet amper KH. ik eet alleen maar een sinasappel. soms een grapefruit. (de rest van de dag, kwark van rauwe melk, kaas, eieren, vlees en groente met olijfolie). Maar een paar keer per dag moet ik vechten om geen kitkat ofzo te pakken. Ik pak die niet, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben zo moe van het vechten met mezelf!

Weet iemand hoe dit kan? en wat ik evt zou kunnen doen? Ik vind het zo tegenstrijdig. Als ik dus wel die kitkat eet, (of die pannenkoeken die een vriendin van me laatst zo lief had gebakken voor mij) krijg ik gewoon niet meer verteerd, en toch crave ik ernaar! Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.

Ik ben heel blij met mijn nieuwe levenstijl, heb het langzaam ingevoerd, stapje voor stapje maar voel me nu na 2 jaar echt prettig bij koolhydraat loos te eten. Maar wordt er moe van het vechten tegen de slechte suikers!

alvast bedankt, Moestuin.

 
Misschien heb je toch meer koolhydraten nodig dan je nu binnen krijgt, als je zo'n sterke drank naar zoet hebt, dan neem iets meer van de koolhydraten waar je geen last van hebt, zuur fruit of zoete aardappel oid tot je geen cravings meer hebt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.478
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan