Ilady: Ik bedenk altijd een plek waar ik me veilig voelde. Als ik ergens ben en ik voel me niet lekker, door wat dan ook, dan denk ik terug aan die veilige plek. Het is niet het gevoel dat onveilig maakt maar de angst van het denken. Als je dit vaker doet dan voel je je op een gegeven moment gewoon veilig op iedere plek. Ik denk dan ''de aarde is mijn thuis'' en waar ik nu sta is mijn veilige thuis. Eerder negeerde ik deze signalen waardoor ik gewoon niet me zelf kon zijn.
Nu voel ik ook aan waar ik energie van krijg. Ik doe gewoon met alles mee en het is veilig, maar ik sluit me af van negatieve energievelden zodat het buiten mij blijft. Ik merk dat heel veel mensen negatieve energie bij zich dragen. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die leven vanuit hun hart en die laat ik binnen mijn poort. Ik merk dat ik dus energieën kan voelen en dat angstig zijn niet nodig is door alleen te beseffen dat er energieën zijn en dat het maar een gevoel is. De negatieve energie komt niet meer in mijn lichaam, dat laat ik niet toe, alleen als ik me geest over geef. Angsten komen alleen als ik niet goed voel en me over geef aan negativiteit. Het zijn de kleine duiveltjes die je verdoven.
Kinderen voelen dit vaak ook. Het viel me op dat kinderen vaak vrolijk zijn wat er ook gebeurt. Ze kunnen zelf lachen als er iets fouts gaat en of ze halen hun schouders op en gaan weer verder. Deze kinderen leven in vrijheid. De volwassenen kunnen soms niet omgaan met energieën, omdat we het negeren vanwege belangen. We nemen te veel negatieve energie op en dat allemaal, omdat we te veel denken en niet voelen.
Je kunt ook zeggen dat we steeds verder van onze natuur af raken. Eigenlijk best dom, want het voelt onprettig. Het knaagt van binnen.
Ik denk dat ieder mens wel kan voelen zonder te oordelen.