Vrouwelijke rondingen

@Debsy

Als je je leven gaat wijden aan het ontmaskeren en bestrijden van het kwaad dan trap je in een val. Maar als je je ogen er voor sluit, en gelooft dat alleen positieve gedachten de wereld vooruit kunnen helpen dan trap je ook in een val. Maar beide kanten hebben ook ergens een punt.

Het gaat echt om het vinden van de middenweg, en weten waar je je aandacht aan wilt besteden. De middenweg dat is een hoop werk, er zijn dan in ieder geval geen goeroe's die je kunt volgen. Leren en dan zelf de regie nemen over je leven. Wat je zegt: het nemen van eigen verantwoordelijkheid. De waarheid of onderdrukking.. Ik ben benieuwd wie dat was die je had gevolgd ; het fascineert me wel deze hele bewustwording. Over die middenweg: 'The unfoldment' een prachtboek van Neil Kramer, vorig jaar uitgekomen.

Hoi Debsy, de domheid/aangepastheid van de mens wordt inderdaad vaker op de hak genomen in sprookjes.

Ik heb een boek gelezen: het heet de ontembare vrouw (sluit wat mij betreft perfect aan bij het onderwerp van deze draad): het boek is van Clarissa Pinkola Estes. http://www.bol.com/nl/p/ontembare-vrouw-als-archetype-in-mythen-verhalen/666769530/

En dat gaat ook over sprookjes en de diepere symbolische lagen in de sprookjes.

Wat ik bijv. weet van het sprookje roodkapje (maar dit staat niet in het boek van Clarissa Pinkola Estes): dat is o.a. een waarschuwing voor kinderen dat ze niet in de val trappen van te analytisch denken (in de linkerhersenhelft rondhangen) op momenten van dreiging.

De waarschuwing zit hem erin dat roodkapje ten tijde van de dreiging heel dom alle onderdelen in het gezicht van de wolf 1 voor 1 afgaat zonder een onderbuikgevoel op tijd serieus te nemen dat het geheel op tijd kan/wil/durft te overzien dat het helemaal niet om oma maar om de wolf gaat.

De kinderen die het verhaal beluisteren, worden als het goed is ongeduldig omdat zij weten dat het de wolf is, die roodkapje ziet ipv oma.

Hoi Thijs,

Hij schreef op t oude Niburu forum onder de naam James.

Dat forum bestaat volgens mij niet meer. Ik was hem vorigjaar tegen gekomen op een andere website, want hij heeft een erg herkenbare stijl van schrijven, heel apart. Hij gebruikt ook regelmatig dezelfde termen/woorden als sabeltandtijger en houvastjunkies. als Als je interesse hebt dan mail ik je wel even dan zoek ik even wat van hem op.

Het verhaal van Cathy's O Brian, een herstelde monarch slave. Er wordt ook de manier van onderwijs en mind controle aangestipt en de media. Erg indrukwekend.

Ik was toch te nieuwsgierig om het bekijken van het filmpje van Cathy O'Brien uit te stellen.

Met ongeloof ben ik haar verhaal in gegaan, zo onwerkelijk lijkt het, maar het voelt alsof zij de waarheid spreekt. Voor het eerst hoor ik over mind control en het is werkelijk schokkend. De beerput gaat open als ik verder zoek op internet. Ik vind het moeilijk om deze informatie toe te laten en de afweging te maken wat wel en niet te geloven. Het voelt hopeloos als de verhalen over MK Ultra kloppen, zoals in Harry Potter, waarin in elk deel de wereld steeds meer in de greep komt van de heerser van het duister. Het verhaal van HP staat waarschijnlijk ook bol van het duister uit onze werkelijkheid?

Om dit gevoel van hopeloosheid geen kans te geven, blijf ik absoluut in het goede geloven, in het licht.

Hoe zien jullie de eerder genoemde symboliek trouwens in jullie eigen omgeving?

Het zwart wit patroon heb ik toevallig veel in mijn kleding en ook in huis, omdat het mijn smaak is (wellicht onderbewust afgekeken van celebs). Ik vind het mooi en zie niet in hoe dit effect op mijn being kan hebben.

Quote:
Het zwart wit patroon heb ik toevallig veel in mijn kleding en ook in huis, omdat het mijn smaak is (wellicht onderbewust afgekeken van celebs). Ik vind het mooi en zie niet in hoe dit effect op mijn being kan hebben.

Alles draait om intentie. Dualiteit is een basisprincipe van de natuur, waarbij iedere kracht een tegenkracht kent, die door de natuur in harmonie met elkaar worden verenigd (1+1=3). Als je gelooft dat een zwart-wit patroon harmonie vertegenwoordigt, dan wordt dat waarheid en is daar uiteraard niets mis mee. Denk ook aan het liedje Ebony and Ivory van Stevie Wonder en Paul McCartney: Ebony and ivory/Live together in perfect harmony (over de zwarte en witte toetsen op een piano die samen muziek produceren).

Als je echter een zwart-wit patroon ziet als een onoverbrugbare tweedeling, tweespalt, conflict, dan wordt dat waarheid. Als je dit vervolgens ritualiseert, versterk je de intentie en daarmee de energie die je toeschrijft aan het symbool. Het symbool zelf is neutraal en kan dus nooit boosaardig zijn, het gaat om de INTENTIE. Hoe bewuster je hiervan bent, hoe minder ontvankelijk je bent voor foute intenties verbonden aan symbolen en beelden.

Mike

Thijs ik heb hier een reactie van de man op bv Icke en Marcel Messing en nog een paar andere stukjes..

Sluit hier ook wel op aan..

Quote:
ach ja,icke en zijn volle zalen met hongerigen,zo afhankelijk van allerlei externe sinistere occulte duistere zakies,en reken maar dat het er moet! zijn,anders zit je als icke en hongerclubje wel met een probleem,namelijk de verantwoording die dan zou moeten worden genomen voor het zich bewust zijn van een akelig en sinsiter euvel zaakje,daar kan een innerlijke crisis uit voortvloeien,dus die zondebok moet! er komen,want icke en club houden van ''wakker zijn'',maar niet te veel natuurlijk,dan is de lol eraf.

Een gevoel van onvrede is dan het gruwelijkst als er geen aanleiding ''daarbuiten'' kan worden gevonden.

waar het hart vol van is...,nietwaar icke?

Quote:
vraag aan een kind dat nog kind is hoe de wereld eruit ziet,en er zal geen satan zijn,en niets geen verdorven toestanden,zelfs al zit dat kind temidden van de grootste ravage,1 grashalmpje is al genoeg voor dat kind dat nog kind is om zich te laten inspireren en daarmee te cre?ren,maar inderdaad kan ik mij voorstellen dat die zienswijze terug verkrijgen als ''eindtijd'' kan worden gezien door iemand die het kwijt denkt te zijn.

Meestal worden kinderen gekwetst,dan gaan ze zich vastklampen aan een ''absoluut punt'' (de zgn waarheid/realiteit),vanaf dan gaan ook de ogen dicht voor de zaken die inspireren,en zonder dat men het eigenlijk door heeft gaat men zelf die realiteit(eventueel incl.apocalyps) scheppen,door gebrek aan voeding/inspiratie,en tuurlijk zal ie ook uitkomen op die manier,de inspiratie is immers verdwenen dus de producten van desillusie zullen zich opstapelen.

Een mens gaat ahw een soort harnas aantrekken,zodat die waarheid meer kans krijgt ''uit te komen'' ,maar echt in de steek gelaten wordt je als mens nooit,die signalen die inspireren/voeden,zullen blijven proberen die mens te bereiken,desnoods dwars door dat harnas

Quote:
Het best wat men kan doen om niet te verouderen is alle info waarvan men zeker kan weten dat men er in ieder geval niet jonger van wordt,te vermijden.

succes allen!

Quote:
zucht ik doe m'n riedeltje ook wel weer .

Als de motrivatie tot de actie moet komen van een extern geplaatste negatief signaal (dat ''boze out there'') veranderd er juist helemaal geen zak, iig niet de komende zoveel miljard + jaar ,het is wel ''logisch'''dat men dan een soort eindtijd/doom fixatie bezit ,men is immers ''kidnapper van eigen lijf'' door het ''geketend'' zijn aan die motivatie.

ipv innerlijke inspiratie/info ! te gebruiken voor die ''motivatie tot actie '' indien men daarover beschikt !!! ,zoekt men volgers/believers die op dezelfde manier bereidt zouden zijn om hun energie in die door die doomprofeten gepresenteerde ''externe reden'' te steken ,daarmee wordt de gehandicapte angsthaas voorzien van de club die nodig is om een realiteit van een meer ''overtuigende rechtvaardiging'' te voorzien ,bij het ''jezelf niet vreemd voelen'' is het altijd handig als en meerdere zijn die in de projectie geloven. ahw.

Een realiteit kan altijd waanzin zijn ,en in die waanzinrealiteit kunnen mensen de gruwelijkste daden als ''normaal'' beschouwen ,gaat al sedert begin zo.

Daarbij komt nog een andere adder onder gras ;bij die externe negatieve/occulte etc. plaatsing ter motivatie schep je een afhankelijkheidsband met die negatieve cyclus ,het is zelfs een wet dat je dan altijd zult veranderen in hetgeen je bestreed.

Maar goed de ''ronselaars'' zijn weer op pad ,de herculessen ,orpheussen vliegen ons weldra om de oortjes ,zij zullen echter niet alenig die onderwereld induiken ,u mag even mee ,en als ze inzien dat er een belangrijk deel van de interne info absent is ,dan zullen zij hem smeren en mag u in hades feesie bouwen.

ik weet het ,onleesbare brabbel van vallav ,de lappen van argeloosoog,messing,kiekeboeroe gaan er gewoon veel beter in,valt lekkerder en voldoet aan schijnbare behoefte .

Quote:
Kinderen worden dagelijks geofferd ,in gigantische aantallen zelfs,dat is het moment waarop ze de rest van hun leven occulte zaken nodig gaan hebben om ''het kwaad'' kwijt te kunnen,het is best een traumatiserende gebeurtenis voor veel kinderen,het moment waarop je de wereld moet! gaan zien zoals volwassenen,zeker als dat contrast tussen hoe het kind het ziet en hoe die volwassene het ziet extreem groot is,en al helemaal als die volwassene wat ''ijverig'' is in het overbrengen van zijn angst op een kind.

Zit best een heel verhaal achter.

Kan me hier wel in vinden. Uiteindelijk gaat het om innerlijke motivatie en inspiratie, voortvloeiend in positieve actie. Tussen 2004 en 2006 ben ik heel diep in de duistere agenda gedoken. Totdat ik merkte dat ik me meer bezig hield met de 'boze buitenwereld' dan met het kleine kringetje van mensen om me heen, waar ik om gaf. Ook werd ik extreem cynisch en sarcastisch. Dit is het keerpunt geweest, waardoor ik me in de herfst van 2006 ben gaan richten op voeding en gezondheid. Vanaf dat moment ben ik me vooral gaan richten op POSITIEVE ALTERNATIEVEN.

Mike

Aan de andere kant lijkt deze persoon te zeggen dat je je vooral op je innerlijke wereld moet richten, je eigen werkelijkheid creeren en het 'kwaad' in de buitenwereld is er dan niet meer.

Ondertussen snellen wij met een sneltreinvaart af op een financiele crisis van bijbelse proporties.

Klopt, Remco. Het is beide: je moet de duisternis onder ogen zien, zowel individueel als collectief, en je tegelijkertijd richten op je innerlijke licht.

Mike

Aan dat ideaalbeeld van jonge meiden voldoe ik dus en ik probeer uit alle macht die ruimte tussen mijn dijbenen op te heffen!

Ik zou dus graag wat voller willen zijn!

Quote:
Klopt, Remco. Het is beide: je moet de duisternis onder ogen zien, zowel individueel als collectief, en je tegelijkertijd richten op je innerlijke licht

Ja daar ben ik het ook mee eens. En ik ben een weegschaal dus dat zou moeten lukken, ik werk er nog aan :mrgreen:

David Icke vervult zeker een functie, en ik vind hem inderdaad wakker. Je ogen sluiten voor sinistere zaken is geen optie. Het verheldert je denken enorm, en het is uiteindelijk aan jezelf of je je laat meeslepen door negativiteit .. ik snap het risico, maar je bent er zelf bij.

Ik snap dat mensen cynisch kunnen zijn over David Icke (vanwege de volle zalen). En daarom ook over zijn informatie, met de bekende boodschap dat mensen hun problemen gaan externaliseren en niet naar zichzelf kijken.

Maar David Icke heeft zijn stokpaardjes niet zomaar uit het niets, al maakt hij ze misschien groter dan ze zijn. Zijn er andere mensen die zich grondiger met dit soort info bezighouden - langer dan sinds 1990 - en die géén volle zalen trekken?

Ja, die zijn er! Bijvoorbeeld dit artikel, hij haalt overigens behoorlijk uit naar David Icke, omdat die met zijn onderzoek wegloopt - en een beschrijving van de oplossing achterwege laat.

Hun verhaal is ook: er zíjn negatieve krachten, en er is iets met deze tijd, met dit decennium, waardoor we een bepaalde overload zien. Het lijkt haast wanhoop.

Wijzen op 'demonen' is minder vergezocht dan het lijkt, er is in het verleden echt over nagedacht, en over het gevaar dat de mensheid door bepaalde invloed van buiten in een collectieve psychose raakt. Welkom in dit vreemde tijdvak. De laatste 2.000 jaar zijn niet bepaald typerend geweest voor hoe het er op aarde aan toe gaat.

Belangrijk is nu dat we een connectie gaan zien tussen de binnenwereld en de buitenwereld. De enige oplossing ligt in een herijking van onze eigen binnenwereld. Wij hebben invloed op gebeurtenissen om ons heen, als we maar helder zijn in onszelf. Alles komt samen: de oude mystiek had het hier al over, de nieuwe quantummechanica ook. Het deel van jezelf ontdekken waar bepaalde krachten niet bij komen, en de buitenwereld zal meeveranderen. Je enige tijd bezighouden met sinistere agenda's kan echt ontzettend behulpzaam zijn bij het helder worden.

Nederland reageert vaak cynisch als mensen opstaan met een nieuw verhaal. Maar is het verhaal wel zo nieuw? In de westerse wereld is sinds de 18e eeuw over het algemeen weinig geloof gehecht aan de duivel, zo veel is duidelijk. Het onderwijs dat ons leert dat dat allemaal ouderwets is, en dat we nu wel beter weten. Arm onderwijs.

Hoe moeten we de negativiteit en de conflicten in de wereld dan begrijpen? Ik merk in Nederland vrij veel cynisme op. Meestal is dat een voedingsbodem voor het idee dat mensen inherent kwaadaardig zijn.. dat overal waar mensen zijn het gewoon wachten is op conflicten. Dat is een valkuil.

Opnieuw een prima toevoeging, thijs!

Quote:
Je enige tijd bezighouden met sinistere agenda's kan echt ontzettend behulpzaam zijn bij het helder worden.

Ik mocht dan wel cynisch en sarcastisch worden door me twee jaar (tussen 2004 en 2006) bezig te hebben gehouden met de duistere agenda, maar het heeft er wel toe geleid dat ik me op 'voeding als wapen' in POSITIEVE zin ben gaan storten. De duisternis voedt het licht, als 9/11 niet was gebeurd liep ik nu nog slaapwandelend door het leven. Dit heeft absoluut mijn bewustzijn vergroot!

Mike

Ja dank je wel Thijs (wederom).

Het is wat mij betreft doelbewust dat we overspoeld worden met negatieve verhalen in kranten etc. opdat we het bijna wel gaan geloven dat de mens van zichzelf inherent kwaad is.

Wat een ontzettende valstrik om erin te trappen ook nog te gaan geloven dat mensen kwaadaardig zijn van zichzelf en het is zo cruciaal dat we dit gaan inzien dat het niet zo is in principe (dat laatste zeg ik er maar bij voor de zekerheid).

Ook wat je zegt: dat er een deel is waar men geen vat op heeft bij de mens.

Dat is er gewoon.

Het is een kwestie dat mensen leren hun eigen spel te spelen.

Ik moet denken aan een franse film (weet titel niet meer) over een algerijnse vrouw die gevangen genomen werd en ging zingen om zichzelf er doorheen te slepen.

Meesterlijke zet, want mensen kunnen niet tegen afwezigheid van prikkels: en deze vrouw gaf zichzelf zo haar eigen prikkels.

Ze heeft het overleefd.

Ik ben niet zo bekend op dit terrein, dank aan iedereen voor alle informatie die ik hier voorgeschoteld krijg. Moet zeggen dat ik er niet helemaal van ondersteboven raak, maar even slikken is het wel. Ik ben liever bewust dan onwetend, dus ik heb weer wat te lezen en kijken op de stapel liggen. Wat ik wel echt waardeer is dat er toch lekker nuchter mee wordt omgegaan en inderdaad, duister voedt het licht. Wat een wonderbaarlijke wereld leven we in, ik neem nog een duik. Vrolijk Pasen!

Hier het eerste deel van de 7 delen van een andere lezing van Cathy O'Brian. Wat ik mooi aan deze serie vindt is dat er minder op haar persoon ingegaan wordt, maar meer op de dagelijkse werkelijkheid. Er wordt gesproken over de staten van Amerika die steeds minder hun eigenheid hebben en er wordt van alles in het werk gesteld om de eigenheid kapot te maken. Het is precies wat hier gebeurd met Europa. En de "grote boodschap" is, wees je bewust en handel vanuit het licht, liefde.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan