Die vraag moest ik inderdaad nog beantwoorden. Komt-ie:
Quote:
Mike, hebben de vrouwen waar jij in bovenstaande bericht naar verwijst dezelfde bottenstructuur als bijvoorbeeld laetitia casta (foto uit mijn post) of hadden deze vrouwen ook een andere bottenstructuur?
Ja. De botdichtheid is groter, waardoor ze steviger zijn. Een mooi voorbeeld komt uit het boek van Price. Hij constateerde dat de maxilla, het vlindervormige bot dat de bovenste tandboog ondersteunt, stevig hoort te zijn en omhoog moet staan. Dit levert de begeerlijke hoge jukbeenderen op, die we van oudsher associeren met schoonheid. Het levert ook een ronde gezichtsvorm op met een brede neus. Je hebt gevraagd om voorbeelden en die heb ik gegeven. Kijk niet alleen naar de heupen van deze vrouwen, maar ook naar hun gezicht.
Price constateerde dat als de maxilla door mineraaltekorten inzakt dit leidt tot een verlenging en versmalling van het gezicht, waardoor de neus en kaak vernauwd raakt. Tevens constateerde hij dat een versmalling van het gezicht meestal gepaard gaat met een algehele versmalling van het lichaam, waarbij ook de heupen versmallen en vrouwen een meer jongensachtig figuur krijgen. Price beschrijft dat dit ernstige complicaties bij de bevalling kan opleveren:
Quote:
Het effect van deze lichaamsversmalling, die bij meisjes een jongensachtig figuur oplevert als gevolg van een versmalling van de heupen, brengt een geheel nieuw en ernstig probleem in onze moderne beschaving met zich mee, namelijk problemen met de bevalling.
Onder primitieve rassen was de bevalling een heel eenvoudig en snel proces dat met weinig angst of zorg gepaard ging. Bij hun moderne nazaten, zelfs in de eerste en tweede generatie die geboren werd nadat de ouders de voedingsmiddelen van de moderne blanke beschaving hadden overgenomen, was er echter vaak sprake van ernstige problemen.
Quote:
In Fig. 134 is een typisch geval te zien dat de relatie toont tussen misvorming van het gezicht en een onderontwikkeld bekken. Het onderste gedeelte van het gezicht van dit meisje was duidelijk onderontwikkeld, zodat haar boventanden naar voren waren komen te staan en zij maar met moeite met haar lippen over haar voortanden kon komen.
Een kosmetische operatie bestond uit de verwijdering van de eerste tweepuntige kies aan beide zijden bovenaan en daarna het naar achteren brengen van het bot dat de voortanden ondersteunt door middel van tandheelkundige hulpmiddelen die reikten van de ene naar de andere verwijderde kies.
Hierdoor veranderde de verhouding van de tanden en de kiezen ten opzichte van elkaar, zoals in de twee afbeeldingen boven in Fig. 134 te zien is. Haar uiterlijke verschijning werd door deze operatie aanzienlijk verbeterd en ze raakte haar minderwaardigheidscomplex kwijt, waardoor zij zich eerst niet onder jonge mensen begaf.
Toen zij in het ziekenhuis beviel van haar eerste kind werd zij goed in de gaten gehouden vanwege haar zwakke hart en er werd alles aan gedaan om een normale geboorte mogelijk te maken, in plaats van een keizersnee. Dit bleek onmogelijk en de kiezersnee vond alsnog plaats. Men kon maar het moeite het leven van moeder en kind behouden.
Haar jongensachtige figuur, waar zij zo trots op was en dat onderdeel uitmaakte van haar ernstige misvorming, had haar tijdens de zwangerschap bijna de kop gekost. Zij zoogde een tijd lang haar baby maar de overbelasting van de bevalling op haar zwakke lijf was dermate groot dat zij snel verouderde, haar rug verzwakte en zij voorovergebogen kwam te staan, zoals in Fig. 134 zichtbaar is.
En het overkomt niet alleen mensen, ook dieren:
Quote:
In de dierentuin van Cleveland kon een zeer kostbaar tijgerwijfje, dat in gevangenschap was geboren, zich niet voortplanten. Ondanks de keizersnee die werd uitgevoerd, stierf zij tijdens de geboorte, evenals haar jong. Een van de dierenartsen vertelde mij dat de ronding van het bekken veel te smal was voor het jong om door het geboortekanaal te kunnen. Onderzoek naar de botstructuur van de snuit van dit moederdier wees uit dat deze afwijkingen vertoonde.
Hoe anders was dit bij primitieve stammen:
Quote:
Bij alle primitieve stammen die veel buiten zijn, verloopt de bevalling gemakkelijk en zijn de weeën kort. Dr. Vaughan toont aan dat dit gepaard gaat met een rond bekken en dat door de misvorming van het bekken naar een plattere of niervormige gedaante het vermogen en het gemak waarmee het kinderhoofd door het geboortekanaal gaat afneemt, zelfs als dit in zeer geringe mate het geval is.
Hieruit wordt opnieuw duidelijk dat het GEZONDHEIDSIDEAAL ons schoonheidsideaal zou moeten zijn. Ik zie in deze topic opnieuw het woord 'mollig' voorbij komen. Ik beschouw dat maar als een compliment, net zo goed als een normaal achterwerk vandaag de dag ineens een '
big butt' is. Geef mij maar 'mollig' en 'big butts'!
Quote:
Ik heb van mijzelf relatief brede heupen maar mijn bovenlijf is iel. Kan dit door voeding veranderen of is meer van wat je hebt, heb je? En hoe kan het dat ik in eerste instantie snel aankom waarbij het nu stabiliseert? Terwijl ik met 63.8 kilo bij een lengte van 1.73 nog op een bmi van 21.3 er nog niet ben als ik jou moet geloven.
Wonderen kun je niet verwachten, want je moet het doen met de bottenstructuur die je tot je 8e levensjaar hebt gevormd. Wel verandert je lichaam gaandeweg binnen de begrenzingen van je bottenstructuur. De veranderingen zullen eerder klein zijn dan groot, maar je bovenlichaam kan wel degelijk nog iets breder worden door aanmaak van meer botmassa en daarmee kan je BMI ook nog licht stijgen. Niet voor iedereen is een BMI van 25 of meer haalbaar, daar moeten we heel realistisch in zijn. Ik denk dan ook dat je beter kunt varen op hoe goed je je in je lijf voelt op basis van dit voedingspatroon, ervan uitgaande dat je geen eetstoornis hebt waardoor je verstandhouding met je lijf sowieso verstoord is geraakt.
Mike