Vrouwelijke rondingen

http://3.bp.blogspot.com/_GmJpjxG1ytg/SaMf1-Qq_8I/AAAAAAAAAPg/1gJh3k4-FJo/s400/sophia+loren1.jpg

Hier in haar ondergoed, mooi figuur, niks mis mee.

Dat is een foto uit een nog vroegere periode. De kleurenfoto's laten haar aanzienlijk magerder zien, terwijl dit nog maar net kan, als je het mij vraagt. Bij een tijdgenoot van Sophia Loren, Raquel Welch, zie je precies hetzelfde. Hier uit de oude tijd:

http://raquelwelch.2p.net/images/view/187/raquelwelchwallpaper.html

En hier in een later periode:

http://us.cdn001.fansshare.com/photos/raquelwelch/raquel-welch-young-679760475.jpg

Zo zie je maar weer dat de trend gaandeweg alsmaar dunner wordt.

Mike

sorry mike, ik zie tussen die twee foto's weinig verschil. Bij de kleurenfoto heeft ze haar armen omhoog, daardoor zie je meer haar ribben. Maar nu weet ik nog niet wat jij nu ziet als een gezond vrouwenfiguur.

Misschien niet het beste voorbeeld. Google 'Raquel Welch' en klik op 'Images' en kijk zelf even. Ik heb nu weinig tijd, maar kom er nog op terug!

Mike

Ik krijg soms de rillingen als ik naar die concentratiekamp-figuurtjes kijk. Nog net geen ingevallen wangen en ogen, maar totaal geen vulling rond de dijbenen.

Zowel bij mannen als bij vrouwen vind ik dat erg griezelig.

Geef mij maar het gemiddelde wat ik hier regelmatig zie rondlopen. Dat is niet te dik en niet te dun. Maar hoe lang het van de twee uitersten vandaan blijft, dat gemiddelde?

Geef mij die zwart-wit foto van Raquel in die hotpants maar! Het antwoord op je vraag is: brede heupen. Ik ben maar eens even terug in de tijd gegaan, de tijd van Marilyn Monroe en Jayne Mansfield. Hier is Jayne Mansfield:

http://netflowers.wordpress.com/201...-photos-images-biography/jayne-mansfield-053/

En ik ben nog verder terug in de tijd gegaan, naar Rita Hayworth:

http://www.listal.com/viewimage/1150606

En dan zijn er natuurlijk nog de pinup-girls van weleer, zoals deze, met de vrouwen ernaast die voor de tekeningen hebben geposeerd:

http://www.ufunk.net/en/insolite/les-pin-up-classiques-et-les-filles-modeles/

Mike

Mike, hebben de vrouwen waar jij in bovenstaande bericht naar verwijst dezelfde bottenstructuur als bijvoorbeeld laetitia casta (foto uit mijn post) of hadden deze vrouwen ook een andere bottenstructuur?

Sinds ik veranderingen in mijn eten doorvoer merk ik:

- er gezonder uit zien

- minder honger, flauwtes

- spieren op mijn rug en borst zijn toegenomen

- in gewicht aangekomen

Ik heb van mijzelf relatief brede heupen maar mijn bovenlijf is iel. Kan dit door voeding veranderen of is meer van wat je hebt, heb je? En hoe kan het dat ik in eerste instantie snel aankom waarbij het nu stabiliseert? Terwijl ik met 63.8 kilo bij een lengte van 1.73 nog op een bmi van 21.3 er nog niet ben als ik jou moet geloven.

Ik vind Raquel Welch ook aardig dun. Ze heeft wel mooie vormen (daar heeft ze geluk mee), maar echt veel vet zit er nou niet echt op haar botten. Ik dacht bij het lezen van al die berichten inderdaad meer aan Jahne Mansfield.

Maar goed, geen vrouw is hetzelfde. De 1 heeft hele mooie schouders, grote borsten, maar weer hele magere benen. De ander heeft mooie grote billen, brede heupen maar geen borsten en dunne armen. De ander weer een mooi strakke buik, maar flinke lovehandles of zadeltassen. BMI staat dat wat mij betreft compleet buiten. Ik zag ook wel zwaar afgetrainde vrouwen in de sportschool met een gezond BMI. Dat maakt iemand niet per definitie ook gezond. Onder de 16% vet heb je kans dat je menstruatie stopt en dat is voor je lichaam toch echt een teken dat je ondervoed bent (ook al heb je wat spiermassa).

Het 2e plaatje van kaasmeisje is van een enorm magere vrouw. Weliswaar heeft ze iets meer spiermassa dan de gemiddelde catwalkmodel, maar het blijft mager.

De vrouwen hier moeten gewoon naar zichzelf kijken, objectief en kijken of ze er gezond uit zien. Je mag best wat vet hebben en daar moet je trots op zijn :)

Ik vond (gelukkig VOND!!) Keira's figuur een mooi streven. Als ik dat nu zo tik dan kan ik mijzelf wel voor mijn hoofd slaan, hoe kon ik dat toch mooi vinden? Als ik er zo over na denk dan was dat meer voor mijzelf. Bij iemand anders vond ik mollig ook mooi, maar voor mijzelf was ik erg streng. Liever geen grammetje vet. Ik denk dat meer vrouwen dat hebben, die zijn vooral heel erg streng voor hun eigen lichaam.

Kaasmeisje, Ik heb ook een iel bovenlichaam en bredere heupen. Grappige is dat toen ik een stuk dikker was (van de foute koolhydraten) zag ik er veel meer uit als deze vrouwen, waarbij is trouwens ook een aantal niet echt ronde hoofden zie.

Nu eet ik veeeeel gezonder en ben ik een stuk dunner.

Wat ik me ook afvraag. Mike je zegt dat WAPF voeding naar de botten en spieren gaan. Maar bij mij is het ook wenselijk, vooral bij mijn bovenlichaam dat er vet in mijn vlees gaat. Hoe ga ik dat doen? Ik ben namelijk wel eindelijk wat aangekomen (voornamelijk in mijn benen die prima waren) maar oog nog steeds TE slank van boven. Vooral in mij gezicht en borstkasgebied kan er wel wat bij.

Ik sta er echt versteld van dat sommigen van jullie Sophia Loren dun en graatmager vinden 8O

Volkomen blind zijn jullie. Als je Keira Knightley graatmager noemt (die overigens te houterig acteert) dan zou ik je serieus kunnen nemen.

http://www.google.nl/imgres?q=sophia+loren+bikini&um=1&sa=N&rlz=1R2ADFA_nlNL410&biw=1280&bih=572&hl=nl&tbm=isch&tbnid=MAQZ0llKsZjABM:&imgrefurl=http://secretsforbeauty.com/sophia-loren-beauty-secrets/&docid=2l5vhogWJcsZBM&imgurl=http://secretsforbeauty.com/wp-content/uploads/2011/02/Sophia_Loren_Swimsuit.jpg&w=425&h=638&ei=FrmSUYfsJtSS0AWWm4GoDQ&zoom=1&iact=rc&dur=331&page=1&tbnh=142&tbnw=100&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:0,s:0,i:84&tx=78&ty=25

@kaasmeisje, inderdaad een goede vraag! Wat een vondst, ik ga deze gebruiken als er weer een forumlid dweept met magere latten als de ultieme vorm van schoonheid!

@zotteke, dat is weer een wat oudere foto uit de beginperiode van Sophia Loren. Daar is ze inderdaad niet dun, maar gaandeweg haar carriere wordt ze wel steeds dunner. Keira Knightley is echter wel degelijk graatmager. Bekijk dit maar eens in detail en vertel me nog eens wie hier blind is:

http://german.fansshare.com/gallery/photos/376901/Keira-Knightley-Biki/

Ik ga meteen die geweldige vondst van kaasmeisje maar gebruiken:

When did this become hotter than this?

Wie het verschil niet ziet, die is pas echt blind!

Mike

Die vraag moest ik inderdaad nog beantwoorden. Komt-ie:

Quote:
Mike, hebben de vrouwen waar jij in bovenstaande bericht naar verwijst dezelfde bottenstructuur als bijvoorbeeld laetitia casta (foto uit mijn post) of hadden deze vrouwen ook een andere bottenstructuur?

Ja. De botdichtheid is groter, waardoor ze steviger zijn. Een mooi voorbeeld komt uit het boek van Price. Hij constateerde dat de maxilla, het vlindervormige bot dat de bovenste tandboog ondersteunt, stevig hoort te zijn en omhoog moet staan. Dit levert de begeerlijke hoge jukbeenderen op, die we van oudsher associeren met schoonheid. Het levert ook een ronde gezichtsvorm op met een brede neus. Je hebt gevraagd om voorbeelden en die heb ik gegeven. Kijk niet alleen naar de heupen van deze vrouwen, maar ook naar hun gezicht.

Price constateerde dat als de maxilla door mineraaltekorten inzakt dit leidt tot een verlenging en versmalling van het gezicht, waardoor de neus en kaak vernauwd raakt. Tevens constateerde hij dat een versmalling van het gezicht meestal gepaard gaat met een algehele versmalling van het lichaam, waarbij ook de heupen versmallen en vrouwen een meer jongensachtig figuur krijgen. Price beschrijft dat dit ernstige complicaties bij de bevalling kan opleveren:

Quote:
Het effect van deze lichaamsversmalling, die bij meisjes een jongensachtig figuur oplevert als gevolg van een versmalling van de heupen, brengt een geheel nieuw en ernstig probleem in onze moderne beschaving met zich mee, namelijk problemen met de bevalling.

Onder primitieve rassen was de bevalling een heel eenvoudig en snel proces dat met weinig angst of zorg gepaard ging. Bij hun moderne nazaten, zelfs in de eerste en tweede generatie die geboren werd nadat de ouders de voedingsmiddelen van de moderne blanke beschaving hadden overgenomen, was er echter vaak sprake van ernstige problemen.

Quote:
In Fig. 134 is een typisch geval te zien dat de relatie toont tussen misvorming van het gezicht en een onderontwikkeld bekken. Het onderste gedeelte van het gezicht van dit meisje was duidelijk onderontwikkeld, zodat haar boventanden naar voren waren komen te staan en zij maar met moeite met haar lippen over haar voortanden kon komen.

Een kosmetische operatie bestond uit de verwijdering van de eerste tweepuntige kies aan beide zijden bovenaan en daarna het naar achteren brengen van het bot dat de voortanden ondersteunt door middel van tandheelkundige hulpmiddelen die reikten van de ene naar de andere verwijderde kies.

Hierdoor veranderde de verhouding van de tanden en de kiezen ten opzichte van elkaar, zoals in de twee afbeeldingen boven in Fig. 134 te zien is. Haar uiterlijke verschijning werd door deze operatie aanzienlijk verbeterd en ze raakte haar minderwaardigheidscomplex kwijt, waardoor zij zich eerst niet onder jonge mensen begaf.

Toen zij in het ziekenhuis beviel van haar eerste kind werd zij goed in de gaten gehouden vanwege haar zwakke hart en er werd alles aan gedaan om een normale geboorte mogelijk te maken, in plaats van een keizersnee. Dit bleek onmogelijk en de kiezersnee vond alsnog plaats. Men kon maar het moeite het leven van moeder en kind behouden.

Haar jongensachtige figuur, waar zij zo trots op was en dat onderdeel uitmaakte van haar ernstige misvorming, had haar tijdens de zwangerschap bijna de kop gekost. Zij zoogde een tijd lang haar baby maar de overbelasting van de bevalling op haar zwakke lijf was dermate groot dat zij snel verouderde, haar rug verzwakte en zij voorovergebogen kwam te staan, zoals in Fig. 134 zichtbaar is.

En het overkomt niet alleen mensen, ook dieren:

Quote:
In de dierentuin van Cleveland kon een zeer kostbaar tijgerwijfje, dat in gevangenschap was geboren, zich niet voortplanten. Ondanks de keizersnee die werd uitgevoerd, stierf zij tijdens de geboorte, evenals haar jong. Een van de dierenartsen vertelde mij dat de ronding van het bekken veel te smal was voor het jong om door het geboortekanaal te kunnen. Onderzoek naar de botstructuur van de snuit van dit moederdier wees uit dat deze afwijkingen vertoonde.

Hoe anders was dit bij primitieve stammen:

Quote:
Bij alle primitieve stammen die veel buiten zijn, verloopt de bevalling gemakkelijk en zijn de weeën kort. Dr. Vaughan toont aan dat dit gepaard gaat met een rond bekken en dat door de misvorming van het bekken naar een plattere of niervormige gedaante het vermogen en het gemak waarmee het kinderhoofd door het geboortekanaal gaat afneemt, zelfs als dit in zeer geringe mate het geval is.

Hieruit wordt opnieuw duidelijk dat het GEZONDHEIDSIDEAAL ons schoonheidsideaal zou moeten zijn. Ik zie in deze topic opnieuw het woord 'mollig' voorbij komen. Ik beschouw dat maar als een compliment, net zo goed als een normaal achterwerk vandaag de dag ineens een 'big butt' is. Geef mij maar 'mollig' en 'big butts'!

Quote:
Ik heb van mijzelf relatief brede heupen maar mijn bovenlijf is iel. Kan dit door voeding veranderen of is meer van wat je hebt, heb je? En hoe kan het dat ik in eerste instantie snel aankom waarbij het nu stabiliseert? Terwijl ik met 63.8 kilo bij een lengte van 1.73 nog op een bmi van 21.3 er nog niet ben als ik jou moet geloven.

Wonderen kun je niet verwachten, want je moet het doen met de bottenstructuur die je tot je 8e levensjaar hebt gevormd. Wel verandert je lichaam gaandeweg binnen de begrenzingen van je bottenstructuur. De veranderingen zullen eerder klein zijn dan groot, maar je bovenlichaam kan wel degelijk nog iets breder worden door aanmaak van meer botmassa en daarmee kan je BMI ook nog licht stijgen. Niet voor iedereen is een BMI van 25 of meer haalbaar, daar moeten we heel realistisch in zijn. Ik denk dan ook dat je beter kunt varen op hoe goed je je in je lijf voelt op basis van dit voedingspatroon, ervan uitgaande dat je geen eetstoornis hebt waardoor je verstandhouding met je lijf sowieso verstoord is geraakt.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan