Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Oh ja, en de kattenwereld is nu niet te spreken over mij dat ik een holistische behandeling voor mijn kat in wil zetten aangaande zijn schildklier. Ik vind het zo jammer dat wij wel de hormonale symptomen zien maar dat de gedragsdeskundigen alleen geloven in de chemische behandelingen. Daar kan ik als 1 van de weinige niet mee leven. Het heeft Rossi eerder ook geen beterschap gebracht. Vanmiddag had ik mijn docente nog aan de tel. Ze had zelf een kat waarvan ze zeker wist dat die ern probleem had met schildklier. Kwam niet uit bloed. Ook zij gelooft gelukkig niet in de bloedwaarden aangaande schildklier problemen. Ze moest dus wachten met behandelen totdat het wel uit ze bloed kwam. Dat komt wel overeen met hoe wij hier op het forum erover denken. Ik moet volgens alle anderen opereren en radioactief jodium in gaan zetten. En ik wil dat niet. Op dat vlak gaat het dus even niet zo goed, terwijl ik het wel goed voor hem wil. Ik heb eerlijk pas echt rust als het met hun ook goed gaat en ik niet dagelijks tig keer op een dag geconfronteerd word met 2 knokkende en krijsende katten. Daar moet echt wat aan worden gedaan. Sorry voor alle andere dames in de kattenwereld, maar ik ga wel bijnierextract inzetten.

 
Mike, om nog terug te komen op je vraag. Er word mij wel steeds meer duidelijk omtrent de relatie met mijn ex. Dit komt toch ook omdat hij toch betrokken word in de therapie. Ik weet dat jij het hier niet mee eens bent, maar voor mij geeft het helderheid. Ik wist gewoon niet meer wat er nu werkelijk gebeurde omdat het zoveel was.
Wat ik wel merk is dat het hem geen moer interesseert. Soms word gevraagd over dingen na te denken zoals welke behoeftes je hebt in een relatie. Voor mij is dat met stipt op nummer 1 veiligheid. En dat is wat ik miste. Ik voelde mij niet veilig. Ik voelde mezelf ook niet geaccepteerd om wie ik ben waardoor ik heel veel dingen waar ik het niet mee eens was ook niet meer direct kenbaar maakte. Als ik dat deed werden mijn basis behoeften ook nog eens ontnomen. Ik kom dus wel iets verder om sommige dingen op orde te krijgen in mijn hoofd. Dat lukte mij voor een paar maanden geleden niet goed. Ook heb ik nog contact gehad met elkedageenei, wat ik ook als zeer prettig heb ervaren.
Verder ben ik pas helemaal van hem af als ik uit dit huis ben en mijn nieuwe woning opgeleverd word. Er zijn hier en daar namelijk nog wel dingen waardoor we toch met elkaar in contact moeten blijven. Dat kan mogelijk veranderen wanneer mijn werkgever weer mijn volledige salaris gaat betalen. Hoe dit laatste zich gaat ontwikkelen weet ik ook niet. Het kan alsnog voor de rechter komen als hij mijn werkgever niet over gaat tot betaling voor de uren die ik kan reïntegreren in 1e spoor volgens de bedrijfsarts. Het moet wel heel raar lopen wil hij nu nog steeds niks doen, na de loonsanctie die hij ook nog eens van UWV heeft gekregen. Uiteindelijk hoop ik dat er een outplacement traject komt waarbij hij en ik afscheid van elkaar kunnen nemen. Ook heb ik lang na gedacht of ik dit juridische traject met mijn werkgever voort moest zetten. Dat had ook te maken met wat Gerard eerder schreef. Inmiddels heb ik dit los gelaten. Ook omdat de arbeidsdeskundige van UWV heeft gezegd dat als werkgever zegt geen werk te hebben, wat ie het eerste jaar dus al zei, had ie meteen al 2e spoor in moeten zetten. Is toen niet gebeurd. Ik heb wel nagedacht over de woorden van Gerard of dit met wraakgevoelens te maken heeft. Ik denk van niet. Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor mezelf op kom. Dat ik ook mijn best doe om mijn toekomst veilig te stellen, ongeacht hoe de relatie tussen mij en mijn werkgever zich ook zal ontwikkelen. Het kan nog alle kanten op, behalve dat het nog een vruchtbare arbeidsrelatie op zal leveren. Dat laatste is dan heel jammer. Maar opgeven ga ik gewoon niet doen in dit stadium. Mits ik natuurlijk aan de slag kan in een andere functie via het 2e spoor traject wat nu nog loopt. Feit blijft dat de leugens op papier nog steeds binnen blijven komen waardoor ik dus ook in verweer ga. Ik voel mezelf alleen zoveel sterker dan voorheen.

En dan wil ik ook nog wat anders kwijt. Ik wil graag eerlijk als mensen op dit forum last hebben, of het als vervelend ervaren dat er veel geschreven word over katten. Ik kreeg een beetje de indruk vanuit Liesje omdat ze zei dat er niet meer zoveel over voeding word geschreven. Het is niet mijn bedoeling over de scheef te gaan, maar ik weet van mezelf wel dat ik mezelf behoorlijk ergens heel fanatiek in vast kan bijten. En ik kan mezelf ook voorstellen dat sommigen dit misschien als irritant ervaren. In dat geval mag dat ook heus wel gezegd worden tegen mij. Ik wil namelijk geen mensen weg jagen. En eerlijk is eerlijk, dit forum gaat over voeding en gezondheid. Dus als ik door sla, zeg het dan gewoon. Ik ben niet van porselein. Mijn wens is alleen dat ook in de kattenwereld meer kennis komt over wat wij weten.
 
Oké, maar er zijn nog meer mensen die ik niet meer zie.

Vivianne nooit meer.
Mark nog heel weinig.

Heeft misschien niks met mij te maken, maar als het mensen irriteert mag het gewoon gezegd worden.

Wat bedoel je dan dat er niet meer over voeding word gesproken Liesje?
Recent hebben we het nog gehad over de hormonen in melk, levertraan, voeding voor de ogen o.a
 
Ik had het idee dat er "vroeger" wat meer mensen reageerden dan nu. Kan ook met tijdgebrek te maken hebben. Ik denk wel dat er veel meegelezen wordt.
En dan is er ook nog veel politiek (eigenlijk zelfs te veel) dat interessant is.
 
Informatie over katten interesseert mij niet echt eerlijk gezegd.. maar ik zou er lekker over blijven schrijven. Er zijn genoeg mensen gok ik die het wel interessant vinden. Ik stoor mij er in ieder geval totaal niet aan. Skip er vaak gewoon overheen ;)
 
Oké, verder geen commentaar zie ik dus dan zal het wel goed zijn denk ik?
Vandaag weer een sessie gehad met de psycholoog. Ik wilde noet meer maar moest binnen 1 maand toch terug komen. Dus dat doen we maar. Ben het overigens ook verplicht. Wat ze heeft aangegeven is dat ze merkt dat er heel veel pijn in mij zit. Het is voor haar voelbaar en meetbaar. Zoiets zei ze. Zelf was ik al eerder tot die conclusie gekomen. Dat us denk ik ook de reden dat ik ook steeds boosheid voel. Buiten het feit dat ik mezelf al niet was toen ik die relatie kreeg met mijn ex, en mezelf toen al niet gezond voelde is dat steeds erger geworden. Ik ben gewoon zo boos dat ik mezelf kwijt ben geraakt. Ik werd pas wakker toen de wapf voeding eindelijk wel goed ging. Eerst met gaps. Nog steeds ben ik er niet over uit of de boosheid en pijn die ik voel naar mezelf gericht is of naar mijn ex. Ik ben denk ik ook echt boos op mezelf dat ik alles niet eerder heb gezien, het niet kon plaatsen etc. Ik weet het ook niet. 2 sessies gehad met hem erbij. Zij heeft veel vragen gesteld maar hij is zo gesloten als wat. Ze krijgt zelf de indruk dat alleen hij centraal staat in de relatie en anderen zich moeten schikken naar hem, zonder dat hij zijn eigen aandeel kan zien. Ergens voelt het voor mij dan toch ook als een bevestiging dat er iets mis is aan hem. En niet perse aan mij. Zonder dat ik bedoel dat ik perfect ben. Perfectie bestaat immers niet.
Het geeft wel een beetje aan vooralsnog dat wat hier door jullie is gezegd gedeeld word door de psycholoog. Of dat het in elk geval aardig overeen komt.
 
Binc lekker blijven schrijven over katten, wie het niet interesseert kan het toch overslaan?

Als je eenmaal in je nieuwe huis zit heb je echt een nieuwe start.. mooi dat je nu alvast in je hoofd aan het opruimen bent. Het kost tijd ook het rouwen om een ongezknde relatie. Wees niet zo hard voor jezelf,
 
Binc.. dit is niet echt een reactie op je schrijfsel maar meer een idee die ik heb. Ben jij niet teveel bezig met antwoorden zoeken? Dus dat al je energie daar naartoe gaat? Dat de balans een beetje zoek is tussen antwoorden zoeken en dingen doen waar je energie van krijgt? Doe je ook dingen die je wel echt energie geven? Wat mij helpt is om iets compleet iets anders te doen dan wat ik elke dag al doe. Dit kan bijvoorbeeld zijn een weekendje weg boeken naar een plek waar ik nog nooit ben geweest. Waarbij ik van alles ga doen wat ik thuis niet doe. Daarbij probeer ik altijd een mix aan te houden tussen ontspanning en dingen doen. Ikzelf merk dat mn hoofd dan een stuk minder bezig is met de gedachten waar ik elke dag al mee bezig ben. Omdat ik dan niet in dezelfde loop zit.. krijg ik een soort van rust. Want ik ziet allemaal nieuwe dingen dingen, krijg nieuwe prikkels. Weekendje weg is een voorbeeld maar je weet denk ik zelf ook wel een paar mogelijkheden voor jouw situatie.

Misschien heb je er helemaal niets aan maar het kwam in mij op en wilde het even delen.
 
Voorbeeld vanuit mijn situatie.. ik houd niet van vroeg opstaan. Ben eens toen ik vroeg wakker was en niet meer kon slapen meteen gaan douchen en lekker de natuur in gegaan. Niemand was nog buiten te zien, je ziet de zon opkomen, mist hing nog boven de grond. Herten zie je lopen en ook andere dieren. Dit deed ik eerder nooit omdat mijn hoofd altijd zei.. ga lekker op de bank zitten om wakker te worden. Mobieltje erbij en het nieuws lezen. Mn hoofd dwingt mij eigenlijk om dit te doen omdat het zo vertrouwd is. Maar je weet dat dit je geen energie geeft en toch doe je het. Dus ik ben eens dingen gaan doen die ik eerder nooit deed en zou nu niet meer anders willen.
 
Nog een voorbeeld.. laatst bij een vriend jointje wezen roken (wil je niet aanmoedigen om dit te doen maar het is een voorbeeld). Niet druk maken over of het goed of slecht is. Heerlijk de hele avond flauwe filmpjes gekeken.. muziek geluisterd.. in een deuk gelegen van het lachen.
 
Het is niet zo dat ik op zoek ben naar antwoorden eigenlijk. Dat us tijdverspilling. Het is meer dat ik moeite heb met het accepteren dat het zover is gekomen. Dat ik blijkbaar de dingen die regelrecht voor mijn neus gebeurden niet meer helder op mijn netvliezen kreeg.
Ik onderneem ook wel dingen. Ga naar sauna, strand etc. Dat is ook het probleem niet. Ik zit alleen teveel in mijn hoofd. Meestal neem ik wat wietolie ? maar als ik teveel in mijn hoofd zit is het beter om dat niet te doen. Het versterkt heel erg je gevoelens. Bij mij althans.

En idd, wat elkedageenei zegt, ik wil weg uit dit huis. Liever gisteren nog dan vandaag. Helaas is dat niet iets wat ik kan bespoedigen.
 
Klopt! En ik ben ook al bezig met ideeen en plannen maken. Wanneer ik straks daar op orde ben en gesetteld wil ik kijken of het financieel dan haalbaar is om op vakantie te gaan. In me eentje, zoals ik dat altijd deed voordat ik mijn ex leerde kennen. Ook afhankelijk van hie de situatie met mijn werk zich ontwikkeld natuurlijk.
 
Mijn kat krijgt sinds het weekend b12 hoog gedoseerd. Dat gaat stukken beter. Merk wel degelijk verschil. Het zou mij niet verbazen als hij daadwerkelijk een schildklier probleem heeft. Nog even wachten op de uitslag van de t3 die ze deze week gaan onderzoeken.
 
Ongemerkt bleek ik toch weer een blaasontsteking te hebben. Althans, dat denk ik. Ook zelf urine waarden gemeten met urine sticks. Inmiddels weer hoge dosering acerola poeder ingenomen. Eigenlijk pas sinds vandaag. En meteen verlichting. Ik ben nog niet toe gekomen aan het laten prikken van mijn eigen schildklier waarden.
Gelukkig werkt de acerola vrij snel in combi met de ascorbyl palmitaat. Ik had de ascorbinezuur, maar die werkt bij mij niet zo goed als de acerola. Deze had ik weer besteld bij leefbewust. Ik krijg nog steeds extreme dorst van de ascorbinezuur.

Inmiddels wil werkgever dat ik 3 dagen per week naar kantoor kom voor de uren dat ik mag reintegreren. Hij wil focussen op spoor 2. Ik vind het prima. Vandaag begonnen. Als eind deze week blijkt dat dat het enige is wat ie doet wird ie door de rechtsbijstand op vingers getikt. Dit vanwege het feit dat hij nog steeds geen onderzoek heeft laten doen door de arbeidsdeskundige in spoor 1. Volgens het uwv rapport is dat de eerste stap die hij moet doen. Omdat ie dat nog niet gedaan heeft, is spoor 2 alleen van toepassing met mijn toestemming. Zo staat het in rapport. Helaas kan ie oas aangeschreven worden als ik in de praktijk deze week naar kantoor ben geweest voor taken die mijn werkgever verlangt. Dit moet dus eerst blijken uit de praktijk. Voorlopig richt ie zich dus onterecht op spoor 2 reïntegratie. En wel in vacatures ver beneden mijn niveau. Om die reden geef ik hem dus geen toestemming om nu alweer bezig te zijn met spoor 2.
 
Begrijp ik het goed dat je dan acerola ( van welk merk dan ?) en ascorbyl palmitaat inneemt ?
Ik moet me weer eens verdiepen in vit C, de ascorbyl palmitaat, welke voordelen heeft die boven b.v, magnesium ascorbaat ?
 
Hoi Zonne,

Ja dat heb je goed. De ascorbyl palmitaat is alleen in vet oplosbaar en goed voor je hersens. Ik doe het in yoghurt.

http://www.voedingisgezondheid.nl/vitamine_C.html

Ik heb deze acerola.

https://www.leefbewust.com/webwinkel/product/acerola-poeder-200-gram/

Magnesium ascorbaat heb ik nooit gebruikt. Acerola is in elk geval natuurlijk. Wel veel duurder. Maar dat boeit mij niet zo. Ik denk altijd, hoe beter het product, des te eerder gezondheidsvoordelen. Ik kan met de acerola in elk geval vrij snel resultaat bereiken. Vooral bij blaasontsteking zo te merken. Ik heb ook expres de poeder zodat je automatisch meer drinkt. En poeder beter opneembaar is.
 
Straks ga ik trouwens proberen de palmitaat op te lossen in mijn gestampte bloemkool met crème fraiche. Dit had ik nog niet eerder geprobeerd. Maar het zou tegen warmte moeten kunnen.
 
Ik heb deze week de waterstofperoxide drastisch verhoogd. Ik denk dat ik eerder te voorzichtig ben geweest ermee. Eerder deze week merkte ik er nog niet zoveel van. Maar nu heb ik denk ik heftige ontgifting verschijnselen. Ik merk dat ik heel moe ben geweest de afgelopen week. Iets wat ik eigenlijk niet ken. Ook merk ik dat ik mezelf lichter begin te voelen. Maar ook in mijn hoofd word het helderder. Het is niet alleen de waterstofperoxide die ik verhoogd heb. Maar ook de dosis vitamine C. Die nam ik ook niet meer zoveel. Nu toch ieder uur een glas acerola poeder. Daarnaast drink ik de hele dag water met appelazijn naast kefir. Melk heb ik even wat op een lager pitje gezet en vervangen voor de kefir. De vele flessen melk die ik nog had staan daar heb ik kefir van gemaakt.
Ik ga dus weer bepakt en bezakt naar mijn werk met supplementen en voedsel voor die 3 dagen en paar uur dat ik werk.
Ook heb ik volgende week een sollicitatie gesprek.

Mijn katten heb ik inmiddels voorzichtig ook op de appelazijn gezet verdund met water en een beetje honing. Dit doe ik in een spuitje die tot aan de helft vul. Bij Vito merkte ik meteen dat het werkt. Bij Rossi merk ik nog niks. Ook krijgen ze gelatine. Mijn katten gaan op WAPF protocol in combi met nog wat supplementen voor andere dingen. Niet alles tegelijk maar geleidelijk. Zij kunnen immers niet praten om te zeggen of het goed gaat dus ben ik voorzichtig. Ik ga degene die mij lessen geeft voor kattengedrag laten zien dat het ook anders kan. Ik ga filmpjes maken vanaf de start en tussendoor tot aan resultaat. Ze moeten alleen wel wat meer vlees gaan eten. Maar wellicht komt dat nog als ze wat langer appelazijn krijgen in combi met de andere dingen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.237
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan