wat eten jullie als ontbijt?

Mijn ontbijt begint met een glas water met daarin sole en h2o2.

Daarna neem ik een glas wortelsap met levertraan en citroensap.

Een uur later neem ik volle griekse yoghurt met lijnzaadolie en lynolax.

Tussendoor neem ik een gekookt ei.

Daarbij drink ik vooraf en een tijd erna zoethoutthee.

Heb de hele ochtend een verzadigd gevoel!

 
Leuk te lezen wat ieder als ontbijt eet!

Zelf begin ik de dag ook met een glas met sole+citroensap, hierna maak ik een smoothie van bladgroen+citroensap+kruiden (curcuma/kaneel),olijf of wat lijnzaadolie+kokosolie, hierdoor doe ik wat kokosmeel en levertraan.

Hierbij eet ik meestal een rest gesmoorde roerbak van de avond ervoor, flink gesmoord in ghee en kokosolie

tussendoor neem ik als ik trek heb een omelet die ik standaard een aantal op voorraad heb...

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de rest van de dag eruit ziet bij iedereen ?!...

 
Ikke, een gesmoorde roerbak van de avond ervoor.... Wat moet ik me daarbij voorstellen? Klinkt vies omdat ik zelf niet van opgewarmde restjes houd. Vroeger had ik een collega die rustig een restje boerenkool at op brood. Brrrrrrr! Of het moet soep zijn of een stukje vlees .... En die omeletten? Bak je die al in het vooruit en liggen die koud in de koelkast te wachten? Dat vind ik dan wel een goed idee om mee te nemen als je ergens heen moet!

 
Rest van de dag: soms speltkiembrood met 2 gebakken eidooiers/avondeten: vlees en groente en soms rijst of quinoa, of linzen met stukjes speklap,of kippebouillon.

Tussendoor: amandelen/walnoten., maar zeker niet iedere dag.

Ik heb hier meer dan genoeg aan en heb nooit meer zin in snaaien/zoetigheid/chips of iets dergelijks.

 
Het is nu 10 voor 1 en ik heb nog geen hap op. Ik ochtendvast heel vaak. Ik vind het het lekkerst om de ochtend vloeibaar door te brengen. In ieder geval betekent dit groene thee, maar vaak ook melk. Als ik dan al 'eet' is het een smoothie of iets semi-vloeibaars als een halve liter volle yogurt of kwark. Ik heb het al vaker gezegd, men verwacht van mij een soort 'magisch dieet', maar ik hou er vooral van om te hydrateren. Ik ben dus een groot voorstander van waterrijke producten, liefst met vet en zout (mineralen), dus wat ingedikt. Zo kook ik ook, want ik kook niets zonder een saus, bijv. op basis van kokosmelk. Het mag duidelijk zijn waarom ik niets kan met droog brood of droge noten, droog voedsel met veel zetmeel in zijn algemeenheid.

Mike

 
@rapunzel,

Ik maak altijd ruime hoeveelheden voor het avondeten, meestal courgette/witlof/ui gesmoord in ghee of kokosolie, flink wat kruiden of een sausje van brandnetel (mmm)

Dit zet ik afgekoeld in de koelkast, koud ook erg lekker!

S'ochtends hup uit de koelkast in een pannetje..

De omeletten maak ik in grote voorraad, meestal op zondag bak ik er een aantal tegelijk.. De helft in de koelkast, andere helft in de vriezer/

Ik neem ze elke dag mee naar het werk, is makkelijk tussendoor op te eten en vult goed!

@Mike,

Voorheen moest ik altijd meteen iets eten als ik wakker werd, anders werd ik niet goed! De laatste tijds is me opgevallen dat ik dit minder heb, kan gerust uurtje wachten voordat ik iets neem. Misschien komt het doordat ik zo rond 8uur nog wat roerbak met flink wat kokosolie neem?..

Je neemt ook yoghurt en kwark.. zijn deze ook van de boer? of uit de winkel?

Ik ben nu sinds mei gestopt met koemelkproducten omdat na een test uitkwam dat ik hier harstikke allergische voor ben. Ik merkte er zelf niet veel van?.. Heb nu weer wat geitenmelk geprobeerd en merk niets vreemds..

Zou ik yoghurt wel weer kunnen proberen denk je?

 
Ikke, waar het ook door komt, ga zo door! Jouw lever, galblaas en darmen waren recentelijk bezig met een flinke reinigingsbeurt. Is dit nog steeds gaande? Goed bezig!

Mike

 
Mike,

dit is idd nog steeds, zo vreemd! Gister de hele dag door hele donkere plakkerige ontlasting.. Dacht, zal wel niets meer uitkomen, maar ook vandaag weer 2 maal flink wat eruit!

Waardoor het precies komt weet ik niet, misschien een combi van een aantal dingen, maar ik ben er wel blij mee!

Mijn buik voelt fijn!

Ik neem de laatste weken weer wat meer vloeibaar: soep/ smoothie/sap

Merk wel dat ik ook behoefte heb aan iets vast,

Ben momenteel verzot aan mijn potje met brandnetelsaus!

 
Ik heb brandnetelpoeder van Jacob Hooy, (gemalen brandnetelblad) dit gooi ik over mijn groenten als de kookplaat zachtjes staat, wat azijn erover, wat sole, beetje laten indikken en .... jam jam!

Ik lik de pan erbij uit! haha

 
haha, oke succes!

Ben benieuwd of je het ook lekker vind!

(soms heb ik het idee dat ik een rare smaak heb ;)

 
@ ikke:

ok ik ga het zeker testen.

en dan kan ik zeggen of je wat mij betreft idd een rare smaak hebt:-)

ik heb geen poeder hier, maar ik denk dat het met de iets minder fijne variant (voor warme infusies) ook zou kunnen lukken als ik het misschien door de blender haal met de rest van de saus erbij

 
Lievergezond..

Ik ben benieuwd! Zelf vind ik deze het lekkerst met fijn gemalen (poeder) brandnetel, weet niet of het ook met de minder fijne zou lukken..

maar ik hoor het wel van je!

 
Ikke,

Quote:
Je neemt ook yoghurt en kwark.. zijn deze ook van de boer? of uit de winkel?


Hoewel de yogurt en kwark van de boer rauwmelks zijn, vind ik ze niet zo lekker als de gepasteuriseerde uit de winkel. Ik moet je dus eerlijk bekennen dat ik vaker de winkelvarianten eet! :oops:

Mike

 
@Mike,

Je kunt ook niet alles he ;)

Ik ga zeker door met de brandnetel, van de week dacht ik dat het goed was een dagje geen brandnetel te nemen, maar gek genoeg heb ik er wel echt behoefte aan..

De volgende dag dus maar weer genomen, bevalt me erg goed! '

Brandnetel zou goed moeten zijn voor de haren (silicum), heb de laatste weken veel last gehad van haaruitval (waarschijnlijk stress, afvallen, ontgiften..) hoop dat dit snel stopt!

 
Ikke: brandnetelsaus helemaal goedgekeurd.

Ik heb geen poeder, maar het ging goed bij mij om het met de sole en de azijn in de blender fijn te krijgen.

Ik heb het ook in laten dikken.

Echt heel smakelijk.

Goede tip!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan