wat eten jullie als ontbijt?

Vorige week het boek eet vet word slank van Barry Groves gelezen en heb naar aanleiding daarvan nu een paar dagen een ontbijt van gebakken spekreepjes, 2 eieren en boekwijtvlokken gehad. Het valt me op dat ik er bijna de hele dag op kan leven! Om een uur of 3 in de middag neem ik dan nog een halve liter rauwe melk en heb dan om 6 uur nog niet heel veel trek. Hoef dan ook niet heel veel warm eten meer 's avonds en ga dan ook niet met een volle maag slapen. Voel me er erg goed bij! (Bedankt voor de vertaling Mike!)

 
@Jouke,

Die ervaring hebben wij dus ook. 's Ochtends gehakt met uien en ei gegeten en de rest van de dag voort kunnen tot het avond eten.

Lia

 
Ik begin de dag met 2 roerbakeieren met gember. Vaak doe ik er nog licht gekookte groeten doorheen zoals steeltjes vers van het land en een ui. Soms drink er nog melk bij. Als ik opsta drink ik het eerste louw water.

 
Ik denk dat ik nog hopeloos veel tekorten aan het aanvullen ben, want ik ontbijt met een 1/2 liter kefirsmoothie, tussendoor 1-2 glazen melk. s 'middags vaak 2-3 eieren met kaas/spek en uien/ soep en gekookt eitje, tussendoor weer melk en dan heb ik toch echt weer behoorlijk trek hoor om half zes.

 
Rond 5.00 glas water met theel. keltisch zeezout

Bij opstaan om 6.30 glutamine met beetje sap

dan half uurtje later zure appel met bessen en citroensap erover.

Weer half uurtje later vier gebakken eieren met 40 gr. boekweitvlokken erdoor of 200-250 gr. kwark met 40 gr. gierst/boekweitvlokken en theel honing. Evt beetje noten(pasta) erdoor...

@ Tanja je bent niet de enige die de hele dag door kan eten, ik kan dat ook.... En doe dat dus ook als ik aan mensen vertel wat ik allemaal naar binnen werk op een dag... :oops:

 
Rond 8:30

Lauw water

Brandnetel thee met:

Vaak een spiegelei met groerbakte groentes: courgette, ui, knoflook en kaas

(nog niet uit mijn systeem)

even later een plak ontbijtkoek met heul veul roomboter.

Dat was mn onbeit.. En om 12 uur eet k dan weer.

 
@Alexandra,

Nee zet mijn wekker altijd om 6.00/6.15; wordt echter laatste tijd telkens om 4.30/5.00 wakker en dan maak ik van de gelegenheid gelijk maar gebruik om zout te nemen, in de hoop dat het nog wat positiefs voor mijn stoelgang doet... ;-) Wordt 's nachts altijd op vaste tijden wakker... Heeft iemand een linkje voor me naar artikel oid of naar topic hier waar ik zou kunnen lezen met welke organen die tijden in verband staan of wat he anders zou kunnen betekenen?

Thanx!!

 
Meestal ontbijt ik niet. Ik eet 's avonds soms vrij laat nog iets,waardoor ik in de ochtend nog vol zit :oops: Ik begin de ochtend met een glas lauw water met een uitgeperste citroen, daarna een glas lauw water met sole en daarna nog een glas lauw water met een eetlepel appelazijn.

Dan een flinke mok brandnetelthee of kumis kutjing of groene thee.....

Tussen 11:00 en 12:00 neem ik dan de eerste "vaste" voeding.

Een joghurt of kefir-smoothie met een eetlepel kokosvet, blauwe bessen, frambozen en/of avocado. Soms een zure appel erdoor....en ik neem nog steeds iedere dag wat gemalen lijnzaad door de smoothie. Als ik dat een paar dagen niet doe krijg ik meteen weer(erg heftige) hartritmestoornissen.

Dus nu kies ik eieren voor mijn geld. Of ik sterf aan hartritmestoornissen of aan de lijnzaad :wink:

Leuk dit topic!

 
@ Poekie,

Thanx! Was zelf ook al ff op internet aan het neuzen en vond ook 3 interessante artikel... Ben er net een nieuw topic over gestart :-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan