wat is je recht en je zegje doen

op de boot hanteren ze de regels van het openbaar vervoer
ik zit er wel een beetje mee in mijn maag.
ik ga morgen alleen met de kids en hun zijn mijn prioriteit en ik wil niet meewerken aan satanische shit. Dus dat is geen muilkorf op. Maar ja de TESO schijnt bewakers te hebben ingehuurd die de controles doen. Ik weet niet hoe heet ze die soep opdienen. Aan de ene kant zijn het bewakers, dus wat kunnen die nou doen? Aan de andere kant voelt het niet fijn als je kinderen bij je hebt.
En alle shit gaat net zo lang door als wij het pikken (staat ook op donald jr zijn twitter)
De weg van de minste weerstand is in de auto blijven.
Maar ze zijn toch van de pot gerukt!!

Misschien ga ik op de terugweg naar boven, dan ben ik de jongste kwijt.

@naief:Jeetje inderdaad belachelijk! Ik snap jou wel hoor ivm kids die erbij zijn. In de auto blijven is dan wel een optie zolang die muilkorf maar niet op hoeft!

Trump zegt dat wel maar had zelf ook een mondkapje op toen hij een ziekenhuis binnen ging. Dat vond ik wel weer jammer om te zien maar goed hij heeft dan ook een andere positie.

op de heenweg in de auto gebleven op de terugweg met de 2 oudste wel naar boven gegaan. 100% had de muilkorf op of om. De beveiligerskapi liep halverwege een rondje en heeft me toen gemist, ook net zo plezierig.

Grom, grom , grom.
Ik ging met de jongens vanmiddag ff naar de Boet/ een tuincentrum.
Staat daar zo'n gestapo voor de deur. U heeft geen mondkapje op.
Ik nee, dat is niet verplicht. Jawel zei de man, huisregels van de Boet.
Na wat woorden werd het me toegewenst en dat ik dan ook geen behandeling kreeg. Nu vind ik dat geen enkel probleem. Maar als je echt in die shit gelooft, wens je dat dan iemand toe?
Befehl ist befehl en ich habe nicht gewusst dat ik regels aan het afdwingen was voor een dictatuur. Die mannen zullen als alles aan het licht komt moeite hebben om zichzelf in de spiegel te kijken.
ik merk aan mezelf hoe, wel ik kan er niet precies woorden aan geven, maar vol emotie kom als ik al die mondkapjes zie. En dan bij ouderen 1 en bij mijn leeftijd en jonger 2. Ik schud heel veel mijn hoofd tegenwoordig. Ik kan er niet bij.
Die gorilla had het denkvermogen van een kind en ik ben boos afgetaaid. Daarna kwam ik bij iemand iets ophalen van marktplaats en daar was het gezellig druk. Heerlijk.
Ik weet dat we straks moeten helen Mike, maar nu is mijn reactie, je hebt dit zelf gewusst en aan meegewerkt, ##%@

In Maastricht kan ik ook al bijna nergens meer naar binnen, overal mondkapjesplicht. Ik wilde naar de Bijenkorf, no way.

Tja, er zal nog veel water bij de wijn gedaan moeten worden. Ik denk dat het nog naar onmogelijke hoogtes zal gaan alvorens de zaak ploft. Ik weet dat de geest uit de fles is, maar nog niet zo velen willen die geest zien en zien alleen de fles.

Dorothé

Die gorilla had het denkvermogen van een kind en ik ben boos afgetaaid.

De geschiedenis herhaalt zich van 80 jaar geleden met de kamp bewaarders.

Was erg vergelijkbaar ja eh sorry joden ik duw jullie nu het hok in en straks draai ik de kraan open waardoor jullie stikken, maar ik doe maar gewoon mn opdracht uitvoeren.

Overdrijf ik nu dan graag reactie.

ik merk aan mezelf hoe, wel ik kan er niet precies woorden aan geven, maar vol emotie kom als ik al die mondkapjes zie. En dan bij ouderen 1 en bij mijn leeftijd en jonger 2. Ik schud heel veel mijn hoofd tegenwoordig. Ik kan er niet bij.

Herkenbaar hoor! Ik deed gister hetzelfde in de stad vooral die mensen die dat ding in de buitenlucht dragen ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd. Ik heb zo een hekel aan die mondkapjes. Die 1,5m afstand tot daaraan toe maar ga mij niet dwingen om zo een ding op te zetten het gaat zo ontzettend tegen mijn principes en nog veel meer in.
Volgens de meneer vd rijksoverheid die ik laatst sprak, mogen winkeliers je niet weigeren hoor. Heel vreemd dat men dat dan toch wel doet? Volgens mij staat de grondwet nog altijd boven een huisregel vd winkel?

Mijn zus heeft dezelfde soort discussie gehad vandaag bij de Primark. De leidinggevende werd erbij gehaald en die zei dat mondkapjes volledig veilig zijn om te dragen want chirurgen dragen ze al jaren tijdens een operatie🤦🏻‍♀️ Mijn zus heeft astmatische bronchitis dus zij mag niet worden geweigerd door een winkel volgens rijksoverheid.nl. Zij is echter een felle dame en scherp van tong, dus maak mij wel wat zorgen. Ik heb niks meer gehoord van haar en krijg haar niet te pakken. Hopelijk zit ze niet op het politiebureau ofzo.

@naief Ben je uiteindelijk gegaan? Wij wilden ook naar de Boet, maar ga echt niet met muilkorf. Dan maar niet.

Zien jullie ook mensen in de auto achter het stuur met zo een muilkorf? Ik heb dit wel gezien en vind het onbegrijpelijk.

Een winkel mag een eigen beleid hanteren. Als zij willen dat er een mondkapje gedragen word dan is er weinig tegen te brengen. Behalve dat we dan maar moeten hopen dat velen deze winkels massaal gaan boycotten en ze daarmee door gaan krijgen dat ze hun eigen ondergang creëren. Dan gaan ze wel anders piepen. Hoe zal oud en nieuw er straks uit zien? Iedereen op straat met een mondkapje? Oh nee, als die volledige lockdown er komt incl avondklok mag niemand natuurlijk naar buiten. Ook geen vuurwerk. En kerst? Zitten we straks met ze allen bij elkaar met een muilkorf op? Waarschijnlijk niet, want er mogen maar 3 personen in 1 huis. Het is werkelijk een verschrikking wanneer we nu denken aan de aankomende feestdagen in combi met waar het mogelijk op uit gaat draaien. In het meest gunstigste geval krijgt de bevolking in die dagen ontheffing om bij elkaar te komen onder het mom dat de besmettingen wat afgenomen zijn iets in die richting. En al die mensen die nu gemuilkorfd lopen lijken dat allemaal maar normaal te vinden. Maar wie weet is dit allemaal wel nodig om ze de ogen open te krijgen.

@muis,
nee. Later bedacht ik dat ik me misschien had kunnen beroepen op astma of zoiets. Maar ik was hierdoor overvallen en ik kan heel goed iemand zijn innerlijk terugkaatsen. Dus in no-time was de toon al enigzins onvriendelijk. Wellicht dat het oplucht, maar wel ineffectief.
Maar ik weet nog steeds niet wat ik met huisregels aan moet
Wat ik wel weet is dat ik boos ben en nog tegoedbonnen heb liggen.
Als ik boos blijf ga ik terug om die om te ruilen voor geld en dan haalt die gorilla de winkelmanager er maar bij.

Naïef, een beroep doen op discriminatie? Want eigenlijk is het dat wel.

Begint daar redelijk te lijken op situatie Spanje.... Ik vind het onbegrijpelijk, die maskers. Zeker in de auto achter het stuur (zoveel mensen die hier nu rijden met zo'n ding op) en in de zee. Maar, er lijkt wel degelijk een uitweg(getje). De laatste week experimenteerde ermee in grotere winkelhallen en grotere supermarkten zonder kappie naar binnen te gaan. Dan word je aangesproken (en nog een keer en nog een keer). Zelfs inderdaad al door andere mensen die zich onveilig voelen en het benauwd (:)) krijgen als een ander geen slavenkapje opheeft. Als ik zeg dat ik om medische redenen niet zo'n ding op kan, excuseren mensen zich vaak (!!!), alsof ze zich schuldig voelen, en mag ik doorlopen. Dan hoeven ze mijn medische vrijbrief niet eens te lezen.

Vandaag vonden ze mijn verhaal in een winkel echt niet fijn en bleven ze zeggen dat ik zo'n ding op moest. Maar toen ik zei dat ik een keer onwel was geworden en in elkaar gezakt was door zo'n masker (wat niet het geval is), mocht ik toch doorlopen.

Zij gaan ver. Dus dik alles lekker aan en maak er een spel van hoe ver je kan gaan (is het leukste voor jezelf). Ik was echt nerveus om dit te proberen, maar het pakt(e) bijzonder goed uit en als je dan ook nog eens excuses krijgt van de mensen die zeiken, vind ik het nog leuker.

(grote supermarkten sla ik sowieso graag (!!!) over, omdat de kleine shops veel leuker zijn,  ze puurdere producten verkopen en ze minder zeuren. Voor de reacties en om mijn onzekerheid wat weg te nemen, waren die grotere concerns wel een goede leerschool)

Voor alsnog 7 weken Spanje. Nog GEEN ENKELE keer dat een politie-agent me heeft aangesproken dat ik zo'n kappie niet op heb. En in de winkels wordt het verhaal steeds beter dat mensen dus excuses maken als ze je erop aanspreken. Het kan echt. Dus laat je niet afpoeieren etc. WWG1WGA

Dit staat in de Spaanse Grondwet :

De grondwet vermeldt het recht op toelating in artikel 14. Spaanse burgers zijn gelijk voor de wet, genieten alle rechten op dezelfde manier en zonder enige vorm van discriminatie op grond van ras, geslacht, religie, geboorte, mening of welke dan ook. andere persoonlijke of sociale omstandigheden. De uitoefening van het toelatingsrecht mag niet in strijd zijn met dit grondwettelijk artikel.

Het is werkelijk een verschrikking wanneer we nu denken aan de aankomende feestdagen in combi met waar het mogelijk op uit gaat draaien.

Vanuit de ogen van de elite die dr piel uit dr broek lachen zou het JUIST in die dagen als het allemaal nog geldig ingevoerd gaan worden.
Tenzij je zon ding op doet en net wat mike nog vertelde en dan tussen het happen door dat ding op doen dus eten = af en kauwen = op anders mag je geen familie ed ontvangen.
Wedden dat er bij zijn die dat doen ...

Verder is het nog maar de vraag of deze toneelvoorstelling nog gaande is want dan hebben we de verkiezingen gehad en is de kans precies wat mike ook zegt nihil dat dit theater van de lach nog gaande is.

Ik ben er van overtuigd dat Trump ons een gezonde en ouderwets gezellige kerst gaat bezorgen.​
Mike

Dat wat N zegt is voor mensen idd aannemelijk. Zodra je de winst op grondrechten blijft het een discussie over Corona zelf en tellen de grondrechten niet. Dus dan maar beter zeggen dat je zelf wat mankeert en daardoor geen mondkapjes kan dragen. Dan hebben ze alle begrip.

Idd is het de vraag of het zover komt. Het is alleen wat ik zelf tegen de mensen vertel die niet wakker zijn. Schotel ze het ergste scenario voor en de gevolgen daarvan. Dat is immers hoe ze zelf ook denken. Dus praat je in dezelfde taak terug en dan gaan ze echt wel denken.

@Gerard

Nee, je hebt zelf geen contract met de Staat der Nederlanden getekend. Vraag is of dat wel gebeurd is met je geboorteakte. Klinkt absurd maar de wereld is absurd.

Nee, je hebt zelf geen contract met de Staat der Nederlanden getekend. Vraag is of dat wel gebeurd is met je geboorteakte. Klinkt absurd maar de wereld is absurd.

Precies daarom is het mi nu van essentieel belang dat het moet gaan over wat kan ik vanuit mijn grondrecht nu wel niet doen.

Dus is een bijeenkomst of zoom meeting webinar oid van de hoogste prioriteit want wie zn grondrechten niet kent gaat ook buigen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan