wat is je recht en je zegje doen

Grondrechten (law of the land) gaat altijd voor. Dit zijn door God gegeven geboorterechten en de 'elite' weet dit. Vandaar hun bedrog met dat maritiem recht. Net als al hun bedrog staat of valt dit bij de mate van bewustzijn van We The People. Het eigendomscontract dat een geboorteakte is is dus ONGELDIG. De massa zou zoveel sneller ontwaken als we religieus waren en erkennen dat God en de Duivel bestaan en onze moraliteit hier opnieuw op zouden baseren, maar ze hebben ons succesvol gedespiritualiseerd.

Mike

@Mike, zo is het en ik denk dat de massa zo ver is afgedwaald door het toenemende materialisme en entertainment industrie, showbizz, (foute)films etc, iets wat die satans natuurlijk ook weer hebben gecreëerd. Het contact met je eigen bewustzijn is ver te zoeken bij het gros vd bevolking.

En een vraag aan jou, jij vertelde een tijdje terug dat Burgerfront bezig was met een soort cursusje snelrecht? Wat zijn de vorderingen daarvan? Ben ik wel benieuwd naar.

Nog steeds niets gezien helaas. Ik zal binnenkort weer eens Jeroen gaan polsen hoe het er mee staat. Dit duurt natuurlijk allemaal veel te lang. Tegen de tijd dat deze cursus er is, is de crisis alweer voorbij!

Mike

Dit duurt natuurlijk allemaal veel te lang.

En dus heft in eigen hand nemen en de koppen bij elkaar steken en zelf een meeting gaan organiseren.

Je kan wel blijven miauwen, maar daar los je iets mee op.

Daarom ben ik ook weg bij Burgerfront en maak ik zelf onderdeel uit van een lokale overleggroep in Nijmegen. Tevens ben ik een Telegram-groep gestart voor forumleden om hetzelfde te doen in hun regio. Ik zie echter nog niet veel concreet ontstaan via die weg. Kennelijk voelen we met z'n allen nog onvoldoende urgentie, ook hier op het forum niet. En dat terwijl het reeds voorbij 12 uur is!

Mike

Tja hoe ga ik dit nu beantwoorden.

Laat ik beginnen dat het zeg maar de-centraliseren een goed begin is en mensen zelf de regie laten nemen op die dingen die de groep belangrijk vindt.

Op zich prima, maar mi voor dit moment niet de juiste keuze.

Ik denk en mee eens het is over 12n dat er 2 dingen van cruciaal belang zijn nl je grondwettelijke rechten en HOE dit in de praktijk te claimen aangezien het steeds dichter bij komt via winkels en werkgevers en wat zijn mijn vangnet rechten als ik weiger mee te gaan in de regels en mij beroep op mijn grondrechten er er uit gegooid wordt wetende dat ik rechterlijke stappen moet ondernemen in marine recht.

Menigeen is bang om die stap te zetten, omdat men niet goed weet wat te doen als een rechtszaak de enige way out is.

En precies dat stuk moet in groepsverband in een aantal sessies duidelijk gemaakt worden.

Je stelt dat in groepssessies het behoud van grondrechten besproken moet worden. Tegelijkertijd zeg je dat voor jou 'op dit moment niet de juiste keuze is'. En je schrijft dat je wel kunt blijven 'miauwen', maar dat dit niets oplost. Zie je niet dat dit allemaal met elkaar in tegenspraak is? Wat is jouw oplossing dan?

Mike

ik heb samen met een groep ouders de directeur aan geschreven deze brief,

Beste ....., MR en leerlingenraad, Wij zijn een groep bezorgde ouders, graag willen wij ons middels deze brief uitspreken over de mondkapverplichting binnen de school ......... U ontvangt deze brief ook nog aangetekend per reguliere post Wij voelen ons genoodzaakt om deze brief te schrijven omdat wij vinden dat het covid-19 beleid in Nederland nu wel hele beklemmende vormen aanneemt. Wat ons zorgen baart, is dat scholen in heel Nederland op dit moment eigen beleid maken dat zelfs verder gaat dan de richtlijnen van het RIVM. Vele middelbare scholen hebben al enige tijd een mondkapjesverplichting. In de gang tussen de lessen door, en tijdens de praktijklessen in de klas. Het is niet verplicht, het is geen richtlijn van het RIVM, maar tóch doen scholen het. Zolang er geen bewezen nut en noodzaak van deze mondkapjes bestaat, zien wij geen enkele reden om kinderen te onderwerpen aan een gedragsexperiment, met schadelijke gevolgen. Los van het feit dat het ongezond is voor een kind om CO2 in te ademen, is de impact van de inzet van dit soort maatregelen zorgwekkend en mogelijk traumatisch voor onze kinderen. Het beperkt de persoonlijke levenssfeer en veroorzaakt een gevoel van onthechting. Het beperken van onderling contact is zeer schadelijk voor het gevoel van veiligheid en verbondenheid, voor kinderen onderling, maar ook zeker in relatie tot de docenten. Het mondmasker bedekt het meest belangrijke deel van het gezicht, waarmee wij onze non-verbale communicatie gestalte geven. Het wordt zo voor onze kinderen steeds moeilijker om de intentie achter de gesproken woorden te lezen, om nog maar te zwijgen over de verstaanbaarheid. Maar voor ons geldt vooropgesteld: kinderen moeten vrij kunnen ademen en geen onderdeel worden gemaakt van problemen waar ze geen deel van uitmaken. Kinderen krijgen op dit moment direct dan wel indirect de boodschap dat er voortdurend gevaar is, dat andere mensen een gevaar vormen én dat zij zelf een gevaar vormen voor anderen. Er wordt een beroep gedaan op kinderen om te zorgen dat andere mensen veilig en in leven blijven. Dit is een taak die niet bij kinderen hoort te liggen; kinderen zijn niet verantwoordelijk voor het leven van anderen, laat staan van volwassenen. 'Grote mensen' zorgen voor de kinderen, niet andersom!Kinderen leren d.m.v. dit beleid dat smetvrees, angst voor ziekte, angst voor lichamelijk contact en angst voor zijn/haar medemens, de norm is. Het gevaar bestaat dat kinderen (sociaal-) psychische schade oplopen zoals angst en hechtingsstoornissen. Kinderen leren door dit beleid dat een onderdanigheid en ondergeschiktheid t.o.v. autoriteiten van de burger verlangd wordt, zelfs vereist is; een ondemocratische positie waar weinig tot geen ruimte wordt gelaten voor autonome persoonlijke keuze en opinie. Ook leren zij dat de grondwet in sommige gevallen overtreden mag worden, dat de grondrechten van burgers geschonden mogen worden. Dit alles zullen zij als 'normaal' gaan beschouwen. Door het afstand houden van elkaar en het voortdurend ontsmetten van onze omgeving ondermijnen we ook nog onze biologie en ons natuurlijk immuunsysteem. Erwin Kompanje; Klinisch Ethicus bij het Erasmus MC en Michaëla Schippers: Psycholoog en hoogleraar Behaviour & Performance aan de Rotterdamse School of Management, hebben hier een goed onderbouwd artikel over geschreven. https://www.erasmusmagazine.nl/2020/07/02/nederlands-coronabeleid-veroorzaak t-meer-leed-dan-het-voorkomt/ Het mag inmiddels duidelijk zijn dat wij van mening zijn dat de huidige maatregelen een zeer schadelijke werking hebben op kinderen en op mensen in het algemeen, zowel psychisch, fysiek en sociaal, op de korte maar ook zeker op de lange termijn Wij hopen dat RSG 't Rijks zal staan voor het belang van het kind en voor hen opkomen wanneer mentale en fysieke gezondheid en een pedagogisch verantwoorde en veilige leeromgeving van kinderen in het geding komt. Bijvoorbeeld door een mondkapjesplicht. Bij ons ligt daar echt de grens. In Duitsland geldt al langer mondkapjeplicht met desastreuse gevolgen zoals u kunt lezen in onderstaande link https://stichtingvaccinvrij.nl/kinderen-in-duitsland-overleden-als-direct-ge volg-van-het-dragen-van-mondkapjes/?fbclid=IwAR0RmDM2ZcIl0VuY8alWofFkLt6EHr1 4VrxqEmxl2OBO0vOe4PA3_x3mmIs Graag willen we u , directie ,MR en leerlingen wijzen op onderstaande grondrechten, Grondrecht en Mensenrechten. De huidige maatregelen schenden onze grondrechten en zijn in conflict met een aantal artikelen uit de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens en het Kinderrechtenverdrag. We zullen er een aantal opnoemen: Grondwet en Mensenrechten De huidige maatregelen schenden onze grondrechten en zijn in conflict met een aantal artikelen uit de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens en het Kinderrechtenverdrag. We zullen er een aantal opnoemen :Grondwet - Artikel 11. Onaantastbaarheid van het lichaamRechten van de Mens - Artikel 3. Een ieder heeft het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon - Artikel 5. Niemand zal onderworpen worden aan folteringen, noch aan wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing .-Artikel 19. Een ieder heeft recht op vrijheid van mening en meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid om zonder inmenging een mening te koesteren en om door alle middelen en ongeacht grenzen inlichtingen en denkbeelden op te sporen, te ontvangen en door te geven. Verdrag voor de rechten van het Kind -Artikel 3. Het kind eerst. Als er iets geregeld wordt voor een kind, moet altijd eerst gekeken worden naar wat voor dat kind goed is. - Artikel 12. Luisteren naar de mening van kinderen. Kinderen mogen hun mening geven. Zeker als het over henzelf gaat. Naar de mening moet worden gevraagd en ook echt worden geluisterd. - Artikel 13. Vrij om een mening te geven. Kinderen morgen op allerlei manieren hun mening geven. Dit betekent ook dat kinderen informatie mogen verzamelen zodat ze hun meni ng kunnen vormen .- Artikel 14. Vrij om te denken [...]. Kinderen zijn vrij om te denken wat ze willen. Zij mogen hun eigen mening hebben over wat goed en slecht is. [...] - Artikel 19. Geen misbruik en kindermishandeling Nav bovenstaande willen wij de directie de volgende vragen stellen, 1. Welke gezondheidsrisico's (zowel fysiek als mentaal) hebt u geïnventariseerd en in kaart gebracht bij het verplicht stellen van een mondkapje? 2. Hoe hebt u deze gewogen? Wij verzoeken u dat per geïnventariseerd risico aan te geven. Hoe groot is het risico en wat zijn de gevolgen op korte en langere termijn? 3. Was bij het wegen van de gezondheidsrisico's wetenschappelijk onderbouwde informatie gebruikt en zo ja welke? 4. Bent u er van op de hoogte dat het strafbaar is om (met name vanuit een autoriteitspositie) iemand tot handelingen te dwingen die een aantasting betekenen van de lichamelijke integriteit? 5. In welk juridisch kader hebt u bepaald dat deze grondwettelijke bescherming van de lichamelijke integriteit van onze kinderen niet meer van toepassing was? 6. Welke juridische verantwoording hebt u gebruikt om een advies van de overheid te vertalen en om te zetten in een verplichting? 7. Welke sancties bent u gerechtigd op te leggen indien een kind geen mondkapje wil dragen ? Wij willen U danken voor uw tijd en vertrouwen erop dat U dit schrijven uiterst zorgvuldig zult behandelen en de gevraagde stukken en uw antwoord op korte termijn doch binnen VEERTIEN dagen na dagtekening aan ons zult zenden Mvrgr

Laat ik beginnen dat het zeg maar de-centraliseren een goed begin is en mensen zelf de regie laten nemen op die dingen die de groep belangrijk vindt.

Op zich prima, maar mi voor dit moment niet de juiste keuze.

Ik durf mn pet er onder te verwedden dat menig groep die nu is opgericht op zich met andere zaken bezig houd dan maritiem recht kijk alleen maar naar het forum en zie de reacties dat is een aardige indicator zou ik zeggen.

Daarom zeg ik dat dit niet het juiste moment voor mij is om daarin mee te gaan dus die andere zaken die ik niet belangrijk genoeg vind op dit moment gezien de noodwet die aanstaande is.

Het allerbelangrijkste voor mij is wat kan je weigeren ook als de politie voor je staat of je werkgever wat kan je weigeren op basis van je rechten en wat doe ik als ik voor de rechter sta of moet ik dat uberhaupt wel willen en wat als ze voor de deur staan, kinderen die uit huis geplaatst worden etc etc etc. Zaken die zich overal afspelen en dat wil je niet, maar je wilt ook niet mee buigen dus dat soort zaken.

Dat is waar menigeen tegen aan loopt omdat het steeds meer in het dagelijkse leven op je af komt.

Als je dit in groepsverband gaat bespreken dan komen er zeker weten een aantal vragen naar voren die bv een man als jeroen polst of jordy zwarts kan beantwoorden en dan ben je veel beter op de hoogte van wat te doen omdat deze mensen juridisch geschoold zijn en de ins en outs weten van het systeem.

In een groep komen er dan vragen en dat is mi veel 'rendabeler' dan alleen een cursus hoe zeer ik dat ook toejuich en ik zal het zeker aanschaffen is het mogelijk een goede 1e stap, maar F2F met de mensen zelf is mi altijd beter.

Juridisch en het geld systeem zijn wat mij betreft de 2 meest cruciale zaken waar de informatie/educatie op moet zijn gericht.

Goede brief Jon! Hopelijk krijgen jullie snel reactie erop in het voordeel van de kinderen.

Joke, je moet gewoon op het moment dat je in een benarde situatie terecht komt inschatten wat op dat moment goed is. Geen idee of je kinderen hebt. Om maar een voorbeeld te noemen, het is niet handig om dan gearresteerd te worden omdat je een beroep wilt doen op je rechten. Uiteraard kun je dat doen maar dan zonder stampij. Je kinderen hebben er niks aan als het zover komt.

Ook de bond is bezig geweest met de juridische mogelijkheden. Moest je toen voor aanmelden maar ook nooit meer wat van gehoord. Best wel vreemd aangezien er ook voor betaald moest worden. Maar goed, wie weet heb je er iets aan om daar iets mee te doen.

Ook de bond is bezig geweest met de juridische mogelijkheden. Moest je toen voor aanmelden maar ook nooit meer wat van gehoord. Best wel vreemd aangezien er ook voor betaald moest worden. Maar goed, wie weet heb je er iets aan om daar iets mee te doen.

Serieus?Heel vreemd. Ik heb toen zelf niet meebetaald omdat ik er geen goed gevoel bij had.

@Jon, hele goede brief!! Die ga ik opslaan, bedankt voor het delen.

Het klonk wel veelbelovend in eerste instantie. Later dacht ik ergens gelezen te hebben dat ze een lidmaatschap verlangden om de stukken te krijgen. Ik dacht dat iemand dat hier schreef. Of als je al betaald had je later in de week de stukken zou krijgen. Ik heb niks gezien. Ga dus ook niet meer mee doen aan dat soort zaken. Kan er nog een vraag over stellen aan ze. Eerlijk gezegd hield ik me er al niet meer mee bezig en dus ook niet aan gedacht. Maar goed, het staat zo wel op hun site.

Tsqx60yfslkqvkjf41h0znhak556ogs4n.jpg

tsja Binc, van een groot professioneel bedrijf mag je een bepaalde respons verwachten. Maar met hoeveel mensen doen ze dit? Wat moeten ze nog meer doen. Etc.
Ik ken een aantal hele goede vakmensen die een klein bedrijfje hebben. Die blinken lang niet altijd uit in goede schriftelijke communicatie. Misschien is dat bij hun ook zo. En die 15,- stelt natuurlijk niet veel voor, daar kunnen ze geen dame voor inhuren om de communicatie richting ons te doen.
De kachel moet bij dit soort mensen ook roken, dus weggegooid is het geld nooit.

Binc, je was geen lid geworden van de Bond Overheidszaken, je hebt alleen voor die ene actie betaald. Voor die andere documenten moest je lid worden. Was JokeJoke dat niet geworden ?

Ik denk ook niet dat er sprake is van opzet. Maar het is me te onduidelijk als ik eerlijk ben. Ja, ik had betaald voor 1 actie idd. Ik weet ook niet meer waar ik gelezen had dat je lid moest worden. Wel was dat op dit forum maar weet niet meer wie dat geschreven heeft. Kan dat Joke dat idd gezegd heeft. Maar zoals jij het zegt heeft dat dan misschien weer betrekking op een andere actie van hun waarbij je documenten ontvangt.

De huisregels zet je in een huishoudelijk reglement. Het reglement moet je zichtbaar bij de ingang van de zaak ophangen. Indien nodig kun je de regels ook elders in de winkel ophangen, maar sowieso altijd bij de deur. De huisregels vormen namelijk een afspraak tussen de klant en jou. Zodra de klant bij jou naar binnenloopt accepteert hij of zij stilzwijgend de opgehangen regels. Officieel heet dit een privaatrechtelijke verbintenis.

De volgende dingen mogen niet:

De huisregels mogen niet discriminerend zijn.

Zij mogen niet in strijd zijn met de Nederlandse wetgeving.

Je mag niet in de tas(sen) kijken of er iets uit pakken.

Je mag niet in of aan de kleding van de verdachte zitten.

https://www.mkbservicedesk.nl/1130/hoe-stel-mijn-huisregels-samen.htm

Hieruit concludeer ik dat een verplicht mondkapje in strijd in met mijn persoonlijke levenssfeer. Dus dat een winkel dit niet verplicht kan stellen.

Lees ik dit, dan tsja, dan wordt het alweer wat grijzer:
Kledingvoorschrift
"Je kunt een mondkapje vergelijken met voorschriften voor veiligheidskleding op je werk. Dat je schoenen met stalen neuzen moet dragen of een helm op de bouwplaats", zegt arbeidsrechtadvocaat Hermine Voûte. "Een werkgever mag zeggen: je werkt hier en zolang je dat doet, moet je dit dragen. Je zou kunnen zeggen dat het dragen van een mondkapje daar ook onder valt."

Als bezoeker moet je op een bouwplaats ook een helm op. Dus concludeer ik dat een verplicht mondkapje mogelijk wel mag

Er zitten wel grenzen aan dat instructierecht, zegt de jurist: namelijk dat het verplichten van een kapje redelijk moet zijn. Maar daar zijn volgens haar nu allerlei redenen voor. "Zo lopen de besmettingen met corona nu op en ligt er een dringend advies van de overheid. Dus stel je werkt in een supermarkt met smalle gangpaden waar je als werknemer niet voldoende afstand kunt houden, dan kan je het dragen van een mondkapje niet weigeren."
bron: https://nos.nl/artikel/2350721-mondkapje-op-werkvloer-weigeren-kan-maar-is-niet-zonder-gevolgen.html

Als ze het wijzen op discriminatie volgens hun eigen huisregels niet accepteren is de beste manier dit soort winkels gewoon boycotten. Als meer mensen dat doen en de klanten weg blijven nemen ze die huisregels nog maar eens in ogenschouw met de vraag of die regels nu wel zo handig zijn. Heb gelukkig zelf nog niet mee gemaakt dat er een verzoek is geweest om verplicht een mondkapje te dragen in een winkel als klant zijnde. Er zijn wel meer winkels waar niet zo streng word geacteerd.

https://corona-nuchterheid.nl/nieuws/doktersverklaring-inzake-mondkapjes/
ik kan het nog even niet vinden, maar ik dacht dat de overheid ook een uitzondering had gemaakt voor de mensen op basis van medische gronden en dat daar geen persoonlijke doktersverklaring voor nodig was, alleen jouw woord.

https://corona-nuchterheid.nl/wp-content/uploads/2020/10/VERKLARING-VAN-STAATSRECHTGELEERDEN-INZAKE-HET-DRAGEN-VAN-MONDKAPJES-rev.pdf

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan