Weston Price Congres

Ik heb intussen mijn kaartje ook binnen. Ik zal zoals vorig jaar weer een zwarte hoge hoed dragen voor wie het leuk vindt om me aan te spreken.

Ik zie dat er ook een Facebook-pagina is aangemaakt voor het evenement. Als wij die nou allemaal eens delen op onze eigen FB-pagina's; dan kunnen we helpen met bekendheid geven aan het evenement.

Je kunt er een stukje bij plaatsen als:

Volgende week zaterdag 31 januari is weer het jaarlijkse Weston Price congres met bekende sprekers als Sally Fallon, de oprichtster van de Amerikaanse WAPF.

Vorig jaar was het een hele interessante en ook gezellige dag met een zeer smakelijk, uitgebreid lunchbuffet waar je nog tot in de avond van vol kunt zitten.

Welnee, is veeeel te mager!

Misschien komt er ook nog wel een aap uit zijn mouw...
Maar dat zal vast ook geen vette hap zijn :roll:

Even serieus:

Er zal daadwerkelijk ook brood geserveerd worden, zowel met als zonder gluten. Het glutenvrije brood wordt gebakken door Emmy, de kokkin van Antropia. De Veldkeuken zal wederom verantwoordelijk zijn voor ambachtelijk zuurdesembrood. Er wordt ook rekening gehouden met vegetarische gerechten.

Mike

Door omstandigheden zal mijn lezing niet gaan over het werk van Paul Blokker. In plaats daarvan zal ik spreken over een zo praktisch mogekijke invulling van de Weston Price-principes. ik ben de laatste spreker, dus je zult met praktisch tips naar huis gaan. Daarnaast heb je tijdens de lunch geproeft hoe goed dit zal smaken. Geloof me, het is makkelijker dan je denkt! Koop nu je kaartje, want we hebben nog steeds plaats!

Mike

Er zal daadwerkelijk ook brood geserveerd worden, zowel met als zonder gluten.
Wat is de motivatie om brood te serveren?

Omdat WAPF het enige voedingspatroon is wat werkelijk niets uitsluit, als het maar echt voedsel is. Als je maar op de juiste verhoudingen let tussen de voedselgroepen: vetten - eiwitten - koolhydraten, in die volgorde. Het is aan jou of je wel of niet brood wil eten, er zijn voldoende alternatieven.

Mike

Het lijkt me goed dat er vrijheid geboden wordt maar aan de andere kant zou ik zelf de -in mijn optiek- ongezonde producten wel uitsluiten. Ik had eigenlijk de conclusie getrokken dat brood niet onder WAPF valt en dat het zelfs slecht voor je gezondheid is gezien het hoge koolhydraatgehalte en de gluten. Zelf zou ik vanwege deze redenen niet promoten en ook niet serveren.

Brood hoort nu eenmaal wel een beetje bij Wapf. Verschillende volkeren die Price bestudeerde aten brood. Ook waren lang niet al deze volkeren zo low carb.

Gluten zijn ook pas slecht voor ons geworden door de manipulatie van de granen , is wat ik meen gelezen te hebben.

@Janse: zo simpel kan je dat niet zeggen. Je hebt brood en brood. Ga eerst een kijken hoe precies het brood werd gemaakt. (zuurdesem met lange rijstijd?)
En van welke granen. (in ieder geval geen moderne tarwe)

Beetje vergelijkbaar: supermarktmelk versus rauw grasgevoerd antibioticavrij.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan