Weston Price Congres

Nee Mike, lijkt me niet want Janse schrijft dat brood erbij hoort en ik schrijf van niet. Het lijkt me dat als er gezegd wordt dat brood er wel bij hoort, dat het dan wel de toevoeging behoort te krijgen dat het van "goede afkomst" hoort te zijn.

Evengoed snap ik het fenomeen brood promoten dan wel toestaan, toleren (of hoe we het ook willen noemen), niet. Brood wordt van granen gemaakt en deze bevatten veelal gluten en is hoog in de koolhydraten. Het lijkt me niet dat dit binnen een gezonde levensstijl past. Brood is helaas soms moeilijk te vermijden, maar dat is wat anders dat dit serveren op een congres.

Ik ben er voorstander van gelijk duidelijk te maken dat brood niet past binnen een gezond voedingspatroon dan ten toon te spreiden dat WAPF een tolerant iets is waar voeding niet uitgesloten wordt. Er wordt wel degelijk voeding uitgesloten en zelf zet ik brood op dat lijstje uitsluitingen. Dat maakt het allemaal wel gelijk heel helder en duidelijk voor de nieuwelingen (en ook de wat oudere rotten ;) )

Strikt gezien wordt geen enkel traditioneel voedingsmiddel uitgesloten. Desembrood heeft een traditie van duizenden jaren en is dus geoorloofd. Het is een persoonlijke keus of jij dit wil nuttigen. Nachtschades hebben geen lange traditie als voedsel en deze worden dus wel uitgesloten. Zoet fruit als bijv. de dadels van vorig jaar zit er ook niet meer bij. Jij hanteert meer een Paleo-opvatting, maar WAPF verschilt hiermee, in de zin dat neolithische producten (granen en zuivel) wel degelijk meedoen vanwege de lange traditie. Je kunt het hier mee eens zijn of niet, maar dat is persoonlijk en geldt niet voor het WAPF-gedachtengoed in zijn algemeen.

Mike

Dank je voor je uitleg Mike. Ik begrijp dat desembrood een lange traditie heeft, echter hebben de huidige granen dat volgens mij niet. Ik vermoed dat deze al dusdanig gemodificeerd zijn dat er sprake is van heel andere graansoorten dan waar Weston Price mee in aanraking kwam. Tot nu toe ben ik erg wantrouwend naar verbouwde gewassen, zowel granen als groenten. Dit wantrouwen neemt ook nog eens meer toe omdat het inmiddels een erg vaag gebied wordt van welk zaad de gewassen afkomstig zijn.

Ik kan helaas niet komen. Baal er zo enorm van. Zeker nu ik zie dat de lezing van Mike daar juist over gaat :cry: Loop nu beetje vast met hoe de wapf in het dagelijkse leven in te passen.

Mike: hou je deze lezing binnekort toevallig ook een keer ergens anders?

Ik ben zaterdag alleen met me 2 kindjes (me man moet werken/middagdienst). En aangezien de jongste huilbaby is lijkt het me geen goed plan om ze mee te nemen...moet ook eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik het qua energie überhaupt zou redden zo een hele dag. Is toch best intensief lijkt me.

Wat betreft het congres zal ik dus nog een jaartje geduld moeten hebben. Wel top dat het georganiseerd wordt!

We hebben inmiddels 251 kaarten verkocht! Er is nog plaats voor hooguit 25 bezoekers. Daarom hebben we besloten tot een last-minute korting, die tot uiterlijk 17.00 um duur op vrijdag 30 januari, betaalt geen 70 euro maar 65 euro! Je hebt dus nog anderhalve dag de tijd. Voer als je afrrekent de volgende code in: WPforum. Tot 17.00 u morgenmiddag, dus mmemaken en erbij zijn! Zie banner bovenaan voor kaartjes en info over het congres.

Mike

Waarschijnlijk krijgen we zaterdag bij het Weston Price Congress allemaal weer een naambadge. Vorig jaar hebben velen van ons hier hun forumnaam opgeschreven. Vond ik toen wel zo leuk en heel handig om zo je medeforumgenoten te leren kennen. Je stapt zo ook wat makkelijker op elkaar af.

Lijkt mij een goed idee om dat dit jaar weer te doen.
Ik kijk er weer naar uit om velen van jullie zaterdag te ontmoeten.

komt er nog iemand naar het congress waarvan ik een vit c patroon kan overnemen?

Als ik alleen die patronen bestel is het best veel verzendkosten.

En ik moet beetje opletten op mijn geld dankzij de bezuinigingen in de thuiszorg. :evil:

Mijn naam en forumnaam zijn een en dezelfde, ik kijk er ook naar uit forumleden te ontmoeten, don't be a stranger! :)

Wens iedereen een fijn congresdag toe. Ik heb het vorig jaar als erg leerzaam ervaren. Kan helaas niet komen, want ik hen een 3 daagse GNM-workshop.

Dit is de LAATSTE DAG dat jullie je kunnen aanmelden voor het Congres. Om 17.00 u vandaag sluiten we de inschrijvingen. Nu de wereld steeds gekker wordt, is het van belang dat we met z'n allen een mooi alternatief neerzetten. Voor het tweede jaar zal er morgen een congres plaatsvinden in een goed gevuld Antropia in Driebergen. We zijn met z'n allen een community en een movement en dit congres, dat bij voorbaat al een succes is, is hier een bevestiging van. Jij kunt hieraan bijdragen. We hebben nog ruimte voor een beperkt aantal bezoekers, dus mocht je nog twijfelen dan is het goed om te beseffen dat dit niet zomaar een 'leuk dagje uit' is, maar het begin van een hele belangrijke onderstroom in de samenleving die in harmonie met zichzelf, met elkaar en met de aarde wil leven. Klik op de banner bovenaan om je in te schrijven!

Mike

Mike, weet jij het programma? Ik heb nog geen kaartje omdat ik er niet vanaf 9 uur kan zijn, maar pas rond 12. IK weet niet of ik dan veel mis.

Een programmaoverzicht zou wel fijn zijn.

Goedendag,

Ik had er graag bij willen zijn, helaas door vervelende omstandigheden moet ik het voorbij laten gaan. Misschien dat er een congres volgend jaar er weer in zit?

Cosanostra,

We ontvangen de bezoekers uitsluitend vanaf het begin van de dag, juist om te voorkomen dat mensen gaan 'shoppen' en ervoor kiezen om sommige sprekers te laten schieten (uiteraard kan dit ook door andere oorzaken gebeuren). Om deze reden maken we bewust geen tijdsschema bekend. Je bent er of de hele dag van begin tot eind bij, of niet. Voor jou betekent dit dan helaas dat je dit jaar voorbij zult moeten laten gaan. Tenzij je nog e.e.a. aan afspraken/verplichtingen kunt verzetten natuurlijk! Voor jou en laut geldt dat er in ieder geval volgend jaar nieuwe rondes, nieuwe kansen zijn.

Mike

OK, dan is het wel goed voor iedereen die gaat om te weten dat je er ook daadwerkelijk om 9.00 uur moet zijn.

Ik moet het helaas dan dit jaar voorbij laten gaan. Ik hoor wel hoe iedereen het heeft ervaren.

Zo jammer vind ik het om de conferentie niet te kunnen bijwonen.
Zou er een mogelijkheid zijn om het terug te zien? Wordt er een opname gemaakt?

Ik ben morgen aanwezig op het congres en ben hoop velen van jullie te kunnen ontmoeten/spreken. uiteraard ben ik benieuwd naar diegenen die ik "op afstand" heb behandeld en dus nog niet gezien heb maar ook naar andere WP'ers.

Mocht je me zien, spreek me vooral aan!
Voor degene die niet weten hoe ik eruit zie... op mijn site staat een fotootje... 8O http://www.balans-balans.nl/page10.php

Tot morgen!
Marijn(tje) Antonis
balans-balans

Een programma van de dag is hier te vinden: http://congres.westonprice.nl/wp-content/uploads/2014/10/Programma-Weston-Price-Congres.pdf

Ja, ik ben er dus ook.

Hoe ik er uit zie, zie je op mijn site

www.empowarance.com

Verheug me al en tot morgen.
Normaal adoreer ik de sneeuw, maar morgen mag hij wegblijven.

:lol:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan