Na wat lezingen van MIke in Deventer en Epe te hebben gevolgd nu maar eens snuiven aan het grote werk, de Weston Price dag in Driebergen.
Het barre weer maakte me dat ik wat vroeger van huis ging maar gezien de goede wegen was dat niet echt nodig geweest. Auto om half negen geparkeerd en naast me stapt een bekend gezicht uit de auto, ene Jurglen.. ook wel weer eens leuk te ontmoeten.
Bakje thee gedronken in het gebouw en wat gepraat met standhouders o.a. van Pure Graze. Ik was ook zo vroeg dat ik niet eens mijn betaalbewijs hoefde te laten zien en er gedacht werd bij de standhouders te horen. Ontzettend leuk gebabbeld met mensen (locatiehouders/organisatoren van lezingen) uit Borne en o.a. met de “owner” van Voedzo.nl.
De tandarts uit Limburg trapte af en ik merkte ontzettend veel kennis en wat voor mij weer nieuw is was het gevolg van “De Pil” gebruik en het ongeboren kind (hormonale toxines) daar had ik nooit zo bij stil gestaan. Sally uit de U.S. behoeft geen aankondiging. Duidelijk verhaal hoe belangrijk de vitamines zijn en nog veer informatie waaronder het belang van rauwe melk. Goed ondersteund met de heldere afbeeldingen via
http://www.westonaprice.org/get-involved/chapter-resources-slide-presentations/]PowerPoint[/url].
De uitgever en grappige spreekstalmeester had de gang er ook goed in en gelukkig maar want wat had ik een trek. Soep, broodje met lever pate en beneden kinowa (spreek je uit als Quinoa) en nog iets , paar scheppen rundvlees. GEWELDIG. Er was nog meer WP proof eten. Alles was tot in de puntjes verzorgd en verliep prettig, oeps de gong ging alweer en het vervolg van Sallys betoog aangehoord waarna Roelf het woord kreeg. Het ontketenen van natuurlijk overvloed in landbouw en samenleving, dat ga ik nog een nazien op zijn site want met mijn nieuwe moestuin ook weer een bak informatie wat ik nog eens rustig wil nalezen. Ik wist niet dat het bodemleven zo ongelooflijk geavanceerd is. GMO houdt geen stand, gelukkig maar want het chronisch botulisme a.g.v. GM diervoeders wat we te zien kregen is regelrechte horror! Mike Donkers mocht ook nog even aan het woord en dat was zoals verwacht bijzonder onderhoudend. Tijdens de pauze gesnoept van Emmys soesjes en ben zeer benieuwd naar het recept van deze met rauwmelkse slagroom gevulde heerlijkheden.
Er is nog veel meer te vertellen maar ga nu ontbijten met zuurdesem speltbrood van De Veldkeuken voorzien van een dikke laag roomboter van De Beekhoeve. Heerlijk. Tot volgend jaar.