Quote:
San schreef:
Heeft er iemand ook extra levendige/drukke dromen van de zapper? Ik word er gek van!
Het zou ook kunnen dat die dromen niet direct maar indirect door de zapper worden veroorzaakt. Misschien slaap je wel beter/langer met gebruik van de zapper. Als ik de tijd heb om te slapen, dus geen wekker hoef te zetten die me voortijdig uit m'n slaap haalt, heb ik vaak gedroomd. Maar het schijnt dat je altijd droomt, alleen onthoud je je dromen vaak niet. Dit lees op op Wikipedia over dromen en REM-slaap (je droom eigenlijk alleen maar gedurende de REM-slaap):
"Een volwassen mens verkeert gemiddeld 15% van zijn slaap in de remfase. Mensen hebben gemiddeld vier of vijf remperiodes per nacht, van elk ongeveer 20 minuten, met tussenpozen van 90 minuten. Meestal zijn de remperiodes kort in het begin en langer naarmate de nacht vordert. Om die reden herinnert men zich meestal eerder dromen die men aan het eind van de nacht (of in de vroege ochtend) gehad heeft."
Dus naarmate je langer slaapt is de kans groter dat je je dromen herinnert. Als je dus meer lijkt te dromen slaap je misschien langer? Dat zou positief zijn. Ik heb in ieder geval wel het idee dat ik beter en langer slaap met de zapper.