Uiteraard is luisteren naar je lichaam van belang, maar als de spijsvertering zwak is hoef je dit niet als voldongen feit te accepteren.
Helemaal mee eens!
Verder vind ik het vreemd dat een bewerkt product zoals aardappelzetmeel door paleo's wordt omhelst, kies dan voor die rauwe knollen, die trouwens traditioneel gewoon werden gekookt of ingelegd in azijn/zout.
Western Price over poi:
Hoewel de manier waarop voedsel bereid wordt op de verschillende eilanden van de Stille Oceaan veel met elkaar gemeen heeft (alle inheemsen gebruiken de ondergrondse oven of warmtestenen om mee te koken), biedt Hawaï één uniek verschil met betrekking tot het bereiden van hun tarowortel. Net als de andere stammen koken zij de wortel, maar daarna drogen zij de taro, vermalen deze tot poeder, vermengen het poeder met water en laten het mengsel een flink aantal uren gisten, meestal vierentwintig uur of langer.
Deze bereiding, die ‘poi’ genoemd wordt, wordt licht zurig door het fermentatieproces en heeft de structuur van melassestroop of ingedikte room. Poi wordt gegeten door deze van één of twee vingers af te zuigen. Hierdoor hoeft er niet gekauwd te worden.
Dat is dus rauwe fermentatie van meel (poeder).
Ron, de 'studies' die jij aanhaalt m.b.t. fytinezuur en rauwe melk maken totaal geen indruk op mij. Voor elke mening of visie zijn er wel studies te vinden die deze ondersteunen. Ik was niet van plan om jou vervolgens met studies om de oren te slaan ter ondersteuning van mijn standpunt, wat dan weer een reactie van jou zou uitlokken om met weer andere studies te komen ter ondersteuning van jouw standpunt. Een heilloze weg. Natuurvolkeren gaven eeuwenlang kennis en wijsheid door, waarbij ze geen enkele 'studie' nodig hadden om te weten dat ze gelijk hadden. 'Wetenschap' is pas iets meer dan 150 jaar oud en is ook nog eens fundamenteel
http://www.mikedonkers.com/wetenschap-het-weten-op-de-schap/]racistisch, eugenetisch en krankzinnig[/url]. Zet hier vele duizenden jaren overgeleverde kennis en wijsheid tegenover (een combinatie die wetenschap niet kent, want deze gaat uit van kennis zonder wijsheid) en je moet jezelf eens afvragen waarom er zoveel waarde moet worden gehecht aan 'wetenschap'.
en dan hebben we de natuurwetten van Hamer nog, emotionele gifstoffen die doorwerken op organen. Maar dat is weer iets voor een andere site
Nee, daar is hier ook ruimte voor en wel in dit draadje:
https://www.fatsforum.nl/topic/germaanse-geneeskunde.
Maar of je nu boterzuur uit zuivel haalt of uit resistent zetmeel, who gives a f.....
I do! Zetmeel (glucose) is geen goede brandstof. Het levert omzetting van suiker (door insuline) op in wit vet, dat wordt gebruikt voor energieOPSLAG (overgewicht). Als je boterzuur verkrijgt uit botervet en je beperkt je zetmeelinname aanzienlijk, dan gebruikt je lichaam dit vet voor energieVERBRANDING (bruin vet). Een groot verschil.
De waarheid kan dus prima in het midden liggen, ook wat mij betreft.
Perfect op z'n Nederlands gezegd. Keurig binnen de lijntjes en nooit aanstootgevend. Aan dit soort grijze muizengedrag doe ik niet mee!
Mike