Dotcomnieuws.com
New member
Mike, net zoals jij altijd zegt, dat niet iedere melk, vlees etc de goede is geldt dit dus ook voor zetmeel. Niet alles op 1 hoop gooien geldt ook voor zetmeel. Resistent zetmeel blijkt dus niet de suikerspiegel op te jagen en juist op termijn de insulinewerking te verbeteren. Dus lopen WP eters of paleo vast qua darmen het overwegen waard. En net zoals Melchior al zegt, hoeveel boterzuur uit boter komt in de dikke darm terecht om hetzelfde effect te bereiken? Van de RS is intussen aangetoond dat deze ieder geval in de dikke darm eindigt en daar positief kan uitwerken. Maar net zoals met vele andere voedingsmiddelen, overdaad schaadt, geldt ook voor RS, fytinezuur, rood vlees, eieren. Gewoon kijken hoe je lijf reageert. In de oertijd was er geen graan en ook geen zuivel en toch hebben wij beiden een soort geaccepteerd als gezond produkt. Voor mij is dat pure biologische rogge, voor jou die rauwe zuivel. Mocht je niet goed op RS reageren kijk dan eens naar soil based probiotica, zie ook de genoemde artikelen in mijn nieuwsbrief. Want als de RS theorie klopt dan is vermoedelijk antibiotica de grote aanjager van veel problemen want ik neem aan dat deze ook de flora in de dikke darm om zeep helpt waardoor RS geen effect meer heeft.