Hoi Lieve Gezond,
Ik had al aan mijn man gevraagd of hij me naar tandarts Heintzberger in Uitgeest wilde brengen, toen bleek dat hij er met zijn praktijk gestopt was, het was de tandarts van mijn coach. Zij kon helaas ook geen goede vervanger vinden en zij raadde mij aan om af te wachten of mijn cp evengoed omhoog gaat en dat gaat hij nog steeds, dus dat is een goed teken. De pijn in die kies komt en gaat, ik denk dat het reinigingsreacties zijn. Op het moment is het rustig.
@ allemaal,
Ik ben de afgelopen week erg ziek geweest van te erg reinigings reacties en daarom helemaal niet op het forum geweest. Nu lees ik heel veel berichten hier, heel leuk dat ik jullie enthousiast heb gemaakt. Ik had heel erge hoofdpijn, ook door het trainen, en erg verdrietig en moe en mijn oude klacht van pijn in mijn keel bij het praten en bijna geen geluid kunnen maken was weer terug, dus praten ging gewoon helemaal niet. Gelukkig ga ik door de buteyko bij de hoofdpijn nooit meer overgeven. De hele week heel rustig moeten doen, toen ging het gelukkig weer beter, maar het heeft wel lang geduurd. Toevallig had mijn vriendin L het deze week ook.
Gisteren had ik een feest van mijn oom en tante en ze kenden me niet meer terug. Zo vrolijk, levendig en praterig met iedereen. Ik heb ook heel gek gedanst met mijn zus, erg leuk, me lekker uitgeleefd. De avond ervoor was ik uit eten met mijn man en heb 2 uur gezeten. Ik heb geen pijn in mijn bekken gekregen van het dansen, een klein beetje door het zitten. Dus gister ging het heel goed, vandaag ben ik natuurlijk wel een beetje brak. Ik ben ook mentaal veel sterker geworden. Voor de buteyko was ik altijd onzeker en nu helemaal niet meer. Ik stap op iedereen af en begin een praatje. Ook met een achternicht die vertelde poly neuropathie te hebben. Ik dacht meteen aan B-12 tekort en lyme. Ze is niet eens getest op B-12 tekort!!! Ik las net op internet idd dat het door B-12 tekort kan komen en ook op lyme-net iemand die het door lyme heeft gekregen. Ze heeft geen gevoel meer in haar onderbenen...
Ik heb haar aangeboden om haar buteyko te leren, ze heeft niet het geld om een coach te betalen.
Ik las in dit topic dat iemand zei dat je voordat je aan buteyko begint je middenrif moet trainen om te ontspannen. Dit is niet mijn ervaring en dat hoefde ik ook niet van mijn coach. De eerste weken had ik erge kramp in mijn middenrif bij het verminderd ademen, maar als je co2 omhoog gaat, dan gaat je middenrif vanzelf ontspannen en dat is bij mij ook gebeurd. Nu als ik verminderd adem is mijn middenrif zo ontspannen, dat als ik goed heb gerust en niet heb gegeten of gedronken van te voren, mijn lichaam bijna niet beweegt bij het ademen en ik heel weinig kan ademen zonder moeite.Totaal geen kramp meer of discomfort. Dus houd moed als je daar nog last van hebt of van erge ademnood, het gaat vanzelf over!
Dus wat ik wil zeggen: zowel lichamelijk als mentaal word je veel sterker door buteyko.
9 keer een aanslag op buteyko gepleegd (!!!) wat verschrikkelijk, in wat voor wereld leven we toch...
@ janse, Ben je al begonnen bij je coach?
groetjes