Nou, ik had dus geen last van de aardappelen gisteravond, maar een reiniging reactie. Ik kreeg na mijn laatste post enorme kramp in mijn buik en moest gauw naar de wc en er kwam weer plaque uit mijn darmen! Het was een heftige reactie met een algeheel malaise gevoel. Ik hoop dat ik nu weer ga opknappen.
@ Debsy:
Snap je de oefening van het mp setje niet? Die heb ik van mijn coach geleerd, daarmee forceer je een hogere cp (mp = maximale pauze), daarom vind ik het ook zo belangrijk om buteyko met een coach te doen; je leert allerlei oefeningen, je kan allerlei vragen stellen en ze begeleidt je bij je reiniging reacties en geeft advies daarover, bijvoorbeeld welke oefeningen voor jou geschikt zijn op DAT moment. Ik lees de boekjes niet, mijn hersenen kunnen nog niet lappen tekst lezen, maar leer alles van mijn coach. Een coach heeft jaren les gehad in buteyko en de mijne was zelf 30 jaar ziek en doet het al 5 jaar en is praktisch helemaal beter geworden. Ze heeft gewerkt met Christopher Drake en is nu verbonden aan het buteyko instituut.
Wat ik ook van mijn coach heb geleerd: als je iets gaat zeggen, niet met je mond een tuig adem halen, maar door je neus. Gapen met je mond dicht. idd slapen met leukopor op je mond, dat is een papieren pleister die je er zo weer aftrekt, als je bijvoorbeeld moet niezen of hoesten.
Ik lees dat je dochter door een teek is gebeten, dus heel goed dat je met haar buteyko gaat doen.
Wat betreft de klachten van de lijst, in het algemeen hoef je nog helemaal niet veel klachten te hebben, je vertelt zelf al dat je cp erg laag is, dan zit je volgens mijn coach in het voorportaal van erg ziek worden; je zit in een neerwaartse fysiolologische spiraal van je gezondheid. Laat niet alleen je dochter een cursus buteyko doen, maar ik zou, als ik jou was zelf ook een goede coach zoeken.
liefs