Uit het topic vaccinaties:
fatsnotbad:
Quote:
De Buteyko-aanhagers kunnen het niet laten om de boel hier te kapen. Heksje gebruikte een algemene uitdrukking in de Nederlandse taal, maar jullie moeten zo nodig als schoolmeesters met het vingertje wijzen. Zo lang er overigens geen definitie wordt gegeven van wat een 'diepe' of 'oppervlakkige' ademhaling is, zijn dit soort posts zinloos. Maar laat ik jullie vooral niet uitnodigen dit verder te verduidelijken, want het gaat hier over vaccinaties.
De laatste tijd lees ik op dit forum vaker over 'wijzende vingertjes' of een 'streng vingertje'. Ik zie dat als gewoon in het wilde weg ergens tegenaan schoppen, omdat de reactie even niet aanstaat.
Een bericht van mij in een topic over kwik ontgifting met ALA en DMSA:
https://www.fatsforum.nl/topic/even-voorstellen-watisgezond/page/8#post-126949
Nou nou nou, wat een strenge vinger zeg! Jonge, jonge, jonge. Het probleem is dat mensen (vooral vrouwen) alles leuk en aardig willen houden. Lief zijn tegen elkaar. Het mag niet te ingewikkeld en te lastig zijn. En als het onbekend is blijven we er maar liever vandaan.
Nu over de ademhaling, waar het in dit topic over gaat.
Quote:
Maar laat ik jullie vooral niet uitnodigen dit verder te verduidelijken
Nee inderdaad, je zal maar begrijpen wat een diepe ademhaling is. Dan heb je weer een rede minder om tegen die Buteyko aanhangers aan te schoppen. Iets wat je zo graag doet.
Quote:
De Buteyko-aanhagers kunnen het niet laten om de boel hier te kapen
Volgens mij heeft Mike een Buteyko fobie. Als er wordt geschreven dat een diepe ademhaling slecht is wordt er gelijk op ingehakt. Maar waarom? Omdat er soms 'rare dingen' uit de 'Buteyko hoek' komen? Omdat Mike niet begrijpt wat een diepe ademhaling is? Omdat Mike meer binding heeft met Wim Hof die wat ademhaling betreft het tegenovergestelde doet? Of zit er iets ander dwars? Ik weet dat je jezelf graag wilt bewijzen en daarom met woorden probeert boven dingen uit te komen. Je hebt zelf pas geleden ook zoiets over jezelf geschreven).
Omdat er waarschijnlijk wel weer iemand is die dit interpreteert als dat ik tegenstander ben van Wim Hof: dat ben ik niet! Ik heb me (nog) niet genoeg daarin verdiept om er een mening over te kunnen hebben.
Quote:
Zo lang er overigens geen definitie wordt gegeven van wat een 'diepe' of 'oppervlakkige' ademhaling is, zijn dit soort posts zinloos.
Diep is diep en oppervlakkig is oppervlakkig. Dat lijkt me niet ingewikkeld.
Bij een zware lichamelijke inspanning, zoals het wegrennen voor een sabeltandtijger, wordt de ademhaling sneller en dieper. Als de Sabeltandtijger weg is en de rust is teruggekeerd is de ademhaling weer rustig. De ademhaling is dan minder diep en minder in frequentie.
Hoe meer lucht er bij het inademen in de longen komt, hoe dieper de ademhaling is. Hoe minder lucht er per keer wordt ingeademd, hoe oppervlakkiger de ademhaling is.
Ik ben trouwens ook een Cutler aanhanger. Is dat ook fout?