Advies gevraagd a.u.b. - insuline-resistent

Quote:
Het probleem met de aangegeven hoeveelheid koolhydraten op de verpakkingen van gefermenteerde levensmiddelen ontstaat doordat de overheid de fabrikanten de koolhydraten van voedsel "door verschil" Laat tellen.

Dat betekent dat ze al het andere, waaronder water en as en vetten en eiwitten meten.

Vervolgens "door het verschil," gaan zij er vanuit dat de rest koolhydraten zijn.


Heel interessant, Amancay. We hebben hier ooit een discussie gehad over het koolhydraatgehalte in knolselderij. Toen gaf ik ook aan dat ik de manier waarop dit bepaald wordt niet vertrouw. Ik werd met tabellen om de oren geslagen en voor gek verklaard, maar ik vraag me werkelijk af of de bepaling van het aantal koolhydraten ook in ongefermenteerde voedingsmiddelen niet onderhevig is aan soortgelijke foutieve aannames. Daarnaast wordt dit bepaald door verbranding en daar heb ik altijd al mijn vraagtekens bij gezet.

Mike

 
Quote:
Kefir is ontzettend voedzaam op elk gebied ongeacht hoeveel koolhydraten erin zitten


Ah, dat is ook mijn ervaring! Ik begrijp helemaal niet hoe het komt dat ik van glas kefir zoveel voller kan zitten dan van een glas melk.... je zou toch juist denken dat het andersom is, vanwege de melksuikers.

 
Hoi Cham, met mij gaat het goed, bloedsuikerspiegel is constant nu. Nu alleen nog recepten opzoeken.

:-) Geen sprake meer van hypo's / zwak gevoel / koud.

 
Ik wou even zeggen, iedereen bedankt voor de tips/adviezen, ik ben er erg blij mee :D Ik heb biologisch vlees en kip, msc vis, boerenboter en -yoghurt gehaald. Yoghurt kan ik helaas niet goed tegen. Verder levertraan, chroom, chlorella, multivitamine, groene leem en magnesiumolie (lekker geslapen alleen erg plakkerig).

Heerlijk het vlees van Pure Graze mmmmmmmmmmmm en bottenbouillon :P

Wel raar ik val niet af en kom ook niet aan. En net een zware griep gehad, dat hakt er wel even in qua vermoeidheid. Maar goed, misschien iets meer koolhydraten af en toe.

 
Quote:
Not replenishing sodium

One of the main mechanisms behind low-carb diets is a reduction in insulin levels.

Insulin has many functions in the body, such as telling fat cells to store fat. But another thing that insulin does is to tell the kidneys to hold on to sodium.

On a low-carb diet, your insulin levels go down and your body starts shedding excess sodium and water along with it. This is why people often get rid of excess bloat within a few days of low-carb eating.

However, sodium is a crucial electrolyte in the body and this can become problematic when the kidneys dump too much of it.

This is one of the main reasons people get side effects on low-carb diets... such as lightheadedness, fatigue, headaches and even constipation.



The best way to circumvent this issue is to add more sodium to your diet. You can do this by adding more salt to your foods, but if that doesn't suffice then you can drink a cup of broth every day.

I personally like adding a bouillon cube into a cup of hot water, then drinking it like a soup in a cup. It actually tastes really good and supplies 2 grams of sodium.

Comment: Make sure it is MSG-free though!

Bottom line: Low-carb diets lower insulin levels, which makes the kidneys excrete excess sodium from the body. This can lead to a mild sodium deficiency.

http://www.sott.net/article/263628-5-most-common-low-carb-mistakes-and-how-to-avoid-them

 
@ Alexandra, misschien dat dit artikel voor jou licht kan werpen op het onderwerp insulineresistentie, ik vond het vrij helder.

http://melchiormeijer.wordpress.com/artikelen-4/insulineresistentie-moderne-gesel/

 
Dank je Tanja, inerdaad een helder stuk. Behalve dat ik veel vet vasthoudt in de buikstreek (en de rest van mijn lichaam :p) merk ik weinig van insulinereseistentie. Maar dat kan ook goed komen omdat ik weinig koolhydraten eet.

 
Volgens mij heb ik nu de oplossing te pakken om echt koolhydraatarm te gaan maar dan zonder dat ik op mijn bek hoef te gaan met vermoeidheid/suikerschommelingen en het ergst van alles: blaasontstekingen: namelijk met hoge doseringen vitamine c erbij (bijv. minimaal 30 gram per dag).

Misschien helpt dit iemand.

 
Mojita: maximum is tot je diarree krijgt (niet dat dat erg is: maar het is een teken dat je mag minderen).

Acerolapoeder: is niet koolhydraatarm als je het in megadoses neemt en duur en minder effectief denk ik dan ascorbinezuur of natriumascorbaat.

 
Ik meet ook niet zo nauwkeurig, maar zit ongeveer op de 20 gram schat ik, nou dat geeft nogal wat gerommel. Maar jij gaat daarom niet lager in de dosering?

 
Hoi Tanja, nee ik ga niet lager.

Zit je allang op die 20 gram?

Het is voor mij zo'n eye-opener: ik gebruikte vaak maar 3 gram per dag als ik er al aankwam.

Stom dat ik dit niet eerder echt heb gedaan.

 
Nee ben net 3 dagen bezig, steeds wat erbij, vandaag dus bij 20 gram darmen van slag. Ik ga iets lager zitten.

Ik lees dat je er nu al positief effect bemerkt, ik hoop dat dit jou verder brengt, zou toch super zijn.

 
Hoe hoger je moet zitten eer je diarree krijgt: hoe minder zuurstoftekort je hebt natuurlijk.

Wat zijn jouw verbeterpuntjes nog Tanja?

Ik ben van mijn kiespijn af en ik heb minder vermoeidheid/suikerschommelingen.

Geen idee of het doorzet: ik heb nog wel oorpijn.

Het duurt ook een tijdje geloof ik voor het allemaal echt aanslaat natuurlijk.

 
Ik probeer die ontstoken kies te redden hiermee. Hij lijkt iets minder gevoelig te worden, maar wacht nog even af voordat ik de vlag uithang.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan