Indigo ik had je al gewaarschuwd over de galactose en dat je beter rauwe melk in plaats van kefir moest gebruiken voor de kuur zie:
https://www.fatsforum.nl/topic/vragen-over-vetverbranding/page/2
Verder wat betreft de koolhydraten in rauwe melk of kefir maak je toch een grote fout, bij melk kun je dat nog na gaan bij kefir wordt dat moeilijker, wat de voedingswaardetabel door geeft over kefir klopt niet en waarom:
Het probleem met de aangegeven hoeveelheid koolhydraten op de verpakkingen van gefermenteerde levensmiddelen ontstaat doordat de overheid de fabrikanten de koolhydraten van voedsel "door verschil" Laat tellen.
Dat betekent dat ze al het andere, waaronder water en as en vetten en eiwitten meten.
Vervolgens "door het verschil," gaan zij er vanuit dat de rest koolhydraten zijn.
Dit werkt heel goed voor de meeste voedingsmiddelen zoals melk.
Echter om , yoghurt, karnemelk en kefir te maken, wordt de melk ingeënt met de melkzuurbacteriën. Deze bacteriën gebruiken bijna alle melk suiker genaamd "lactose" en zetten het om in melkzuur.
Het is deze melkzuur dat de melk verdikt en smaak geeft aan het product.
Deze bacteriën hebben het grootste deel van de melksuiker "opgegeten" tegen de tijd dat je het koopt (of als je het zelf maakt) .
Op het moment dat je het eet, hoe kan er dan nog veel koolhydraten inzitten? Het is het melkzuur dat dan wordt geteld als koolhydraten.
Daarom kun je tot een half kopje yoghurt, karnemelk of kefir drinken en je telt alleen 2 gram koolhydraten. Dr Goldberg heeft dit gemeten in zijn eigen laboratorium:
http://www.lowcarbluxury.com/yogurt.html Een kopje zal ongeveer 4 gram koolhydraten bevatten. Een kopje is meestal 300 gram, dus 3 liter kefir zal dan ongeveer 40 gram koolhydraten bevatten.
En dan hebben we het niet over galactose.
En Indigo dit zei je eerst over kefir:
"En het is mijn ervaring dat het daarvoor nodig is om een stuk lager te zitten dan 100 gram KH per dag. Dus van mij mag je best melk drinken, maar met heel veel mate en kies in dat geval liever voor Kefir, want dat scheelt weer koolhydraten.
En dan zeg je weer: En tijdens de kefirkuur kreeg ik wel 150 gram kh binnen! Dus niet zo gek dat ik aankwam! Die kilo's waren er ook snel weer af hoor toen ik weer lowcarb ging."
Nogmaals: in kefir zit niet zoveel koolhydraten. Wel melkzuur en galactose etc.