Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dan meer in de trant van, als het officiële media is (mainstreammedia tv, radio, tijdschriften) dan moet je je afvragen waarom wij dat mogen weten.
Echter hoe zit het dan met een programma zoals Zembla, die vaak alternatieve berichtgeving doet en ze zitten toch op de tv? Waarom mogen wij dat weten?

Pfff, het is wel heel moeilijk, je moet er dus echt een feeling voor hebben om te weten wat waar en niet waar is.

Het gebied is vaak grijs en niet zwart-wit, zoals je al hierboven aangeeft.

Theo van Gogh was een 'useful idiot', die met zijn negatieve instelling en zijn anti-moslim-gewauwel graag de publiciteit haalde. Of hij daadwerkelijk is vermoord of dat het in scene is gezet en hij nu op de Bahama's leeft weet ik niet. We zagen in ieder geval een 'lijk', dat kun je van Hitler of Bin Laden niet zeggen.

Mike

Nexus schrijft op de site bovendien.com:
http://www.bovendien.com/categorieen/wetenschap/de-ontmaskering-deel-2

Weet je nog dat het woord satan gelijk staat aan kennis of verlichting? Dit weet men binnen de occulte kringen. Satan is ook een afgeleide van het woord Saturnus, in het Hebreeuws betekent satan de vijand of tegenstander, in het Sanskriet betekent satan waarheid. Shaitan is het Arabische woord voor satan en betekent kennis maar betekent ook dwaalspoor of afstand en soms gewoon duivel. Dat is waarom de duivel geïncorporeerd is in het occulte om zodoende potentiele participanten angst aan te jagen en weg te houden bij de occulte kennis.

Nu mijn vraag:
Als Satan waarheid betekend, of Lucifer Licht (verlichting is waarheid is kennis en zoals je enkele berichten hierboven beschreef, niet slecht- om 12.15 uur schreef je: Voordat het echter allemaal te duister wordt, bedenk dat dit oorspronkelijk allemaal gaat om spirituele verlichting en daar is in essentie niets mis mee!), dan is de oorspronkelijke betekenis van Satan niet slecht. Hangt dit dan weer samen met de symboliek van Adam en Eva en de appel, dus de zondvloed? Wij kregen dus de kennis en moesten het paradijs verlaten. Of dit niet allemaal alleen maar symboliek is....
Maar goed, satan/licht/wijsheid, waarom geeft de elite dan aan dit woord zo een 'satanische' betekenis? Dus slecht, mensen offeren, mensen kwellen, pedofilie, etc. Waarom gaan ze op zo een manier met deze (in feite occulte waarheidskennis) om. Dat ze deze kennis willen beschermen, kan ik vanuit hun oogpunt gezien, begrijpen. Maar hoe komt het dan dat zij zelf in deze slechtheid van satan geloven en een duivel aanbidden??? en nog erger duivelse daden uitvoeren om die zgn. satan te bevallen. Het is toch alleen maar het licht, de kennis, de verlichting...?
En als ik het goed begrijp, zijn alle religies door de elite opgezet om ons op het verkeerde pad te brengen. Wij kunnen dus in geen enkele opgezette religie tot die zgn. verlichting komen, omdat die religies niet waar zijn. Zie ik dit ook goed?
Geen angst, ik ga geen satan aanbidden hoor en geloof niet in een boze satan, maar wil alleen even de vertaling van het woord bespreken.

Verder, de weg tot verlichting zoals wij die in de religies voorgeschoteld krijgen, bv. d.m.v.. geloven en in den New Age d.m.v.. meditatie (mindfulness) leidt ons echter steeds meer af van verlichting, het leidt tot inactiviteit.
Zie ik dit goed?
Dorothé

Trouwens het ontgaat mij niet dat zeer velen op die alternatieve sites dezelfde informatie vertellen als David icke. Vaak zelfs wordt het beeldmateriaal van zijn boeken/site gebruikt. Ik denk dat velen zijn informatie over archonten, reptielen, hologrammen en meerdere disciplines waarin wij ons bewegen, compleet overnemen of in een iets andere vorm verwoorden.

Satan is niet Lucifer in de metafysische zin. Lucifer is de gevallen engel en staat symbool voor de verlaagde trilling die creatie mogelijk maakt, een afbuiging van de ruimtetijd (spacetime), de immateriele bron van de schepping, God in religieuze zin. Deze val naar beneden is de creatie, de schepping, en Lucifer belichaamt zowel de hogere energie van het licht (hemel) als de lagere energie van de duisternis (aarde).

Satan is de Prins der Duisternis en staat symbool voor het lagere octaaf van licht, de aarde. Het gehoornde beest (bok of geit) staat voor de groei vanuit de duisternis (aarde) naar het licht, net als de naar boven kringelende slang.

Lucifer valt dus van de hemel naar de aarde, van het licht naar de duisternis en Satan groeit van de aarde naar de hemel, van de duisternis naar het licht. Lucifer en Satan zijn elkaars spiegelbeeld, waarbij Lucifer het mannelijke principe voorstelt en Satan het vrouwelijke principe. Dit is oude kennis over de goddelijke oorsprong van de schepping!

De mythe van de Hof van Eden, het paradijs, symboliseert dit dualistische principe eveneens. In het paradijs was de mens 1 met God, de immateriele Schepper. De non-dualistische Schepper bood echter geen potentieel tot groei. Alleen vanuit dualiteit vindt groei plaats, omdat we leren door contrasten op basis van ervaring. Om die reden betrad Lucifer de Hof en verleidde de mens om het paradijs te verlaten. De Lichtbrenger leidde ons naar verlichting en symboliseert onze zucht naar kennis. In het paradijs was alles perfect, maar perfectie is statisch en biedt geen ruimte voor groei, dat kan alleen maar vanuit imperfectie. We moesten dus wel die Hof verlaten.

Samenvattend staat Lucifer voor het spirituele besef dat we allemaal het gevolg zijn van een 'val' omlaag van de goddelijke bron en staat Satan voor de aardse, materiele realiteit vanwaaruit we groeien naar onze hemelse oorsprong, naar het licht. Als je dat uit elkaar trekt is Lucifer het immateriele licht (mannelijk) en Satan de materiele duisternis (vrouwelijk).

Het is dus Luciferiaans om te streven naar het vuur van kennis en het is Satanisch om toe te geven aan aardse lusten en instincten. Onze elite maakt het niet uit of ze vanuit het hemelse, goddelijke (mannelijke) principe handelen of vanuit het aardse, animalistische (vrouwelijke) principe. Daarom kent hun spiritualiteit zowel een hogere als een lagere kant, plus allerlei bruggen tussen die twee, zoals de op kundalini gebaseerde 'Sex Magick' van Aleister Crowley.

Zoals je ziet is het allemaal.zeer oude spirituele kennis. Waarom wordt deze dan zo negatief aangewend? Omdat het dualistische principe goed en kwaad kent, maar het non-dualistische principe objectief en neutraal is en dus noch goed, noch kwaad. Waar wij voor kiezen gebeurt op basis van vrije wil en bewustzijn.

Vanuit het satanische principe zijn wij beestmensen die onbewust door het leven gaan en gedreven worden door perverse lusten. Vanuit het Luciferiaanse principe zijn wij verlichte zielen die streven naar het hoogst haalbare d.m.v. kennis. Dit is echter uitsluitend voorbehouden aan een kleine elite en dus is deze kennis occult (verborgen). Deze Illuminati (Verlichten) heersen over de onwetende massa en kunnen met hen doen wat ze willen. Zij zijn God, want er bestaat geen goddelijke interventie (het goddelijke creatiepotentieel is immers neutraal en kent geen goed of kwaad).

In essentie komt het neer op het bespotten van de creatie, omdat zij deze ontstegen zouden zijn. Het is eigenlijk de ultieme arrogantie en hoogmoed en dit narcisme is kenmerkend voor een psychopathische persoonlijkheid, die geen enkele vorm van bescheidenheid en nederigheid naar God erkent. Het is de ultieme krankzinnigheid verheven tot spiritualiteit.

Kun je het allemaal nog een beetje volgen?

Mike

Pim Fortuyn zat ook in allerlei oenige programma’s, maar bij nader inzien was hij toch niet zo’n oen als ik toen nog dacht voor hij werd vermoord.

Ook Fortuyn werd aanvankelijk gezien als useful idiot, vanwege zijn torenhoge ego en het feit dat hij alleen maar stennis kon maken, zonder dat hij met bruikbare oplossingen kwam, net als Geert Wilders. Fortuyn werd pas een bedreiging toen hij dreigde premier te worden en zich tegen de JSF, een speerpunt van het militair-industriele complex na 9/11, ging keren. Met vliegtuigspotter Mat Herbens hebben ze dit recht weten te zetten, de saaie uitstraling van Herbens zorgde vervolgens voor de roemloze ondergang van de LPF.

Mike

Verder, de weg tot verlichting zoals wij die in de religies voorgeschoteld krijgen, bv. d.m.v.. geloven en in den New Age d.m.v.. meditatie (mindfulness) leidt ons echter steeds meer af van verlichting, het leidt tot inactiviteit.
Zie ik dit goed?

Ja, klopt. We leggen dan de verantwoordelijkheid buiten onszelf en hopen en bidden dat God of het Universum ingrijpt. Er komt echter geen goddelijke interventie, want het creatiepotentieel is objectief en neutraal. We zullen het zelf moeten doen.

Mike

Dank je voor deze uitvoerige uitleg.
Ik geef hier even weer wat ik eruit begrepen heb. Het zal wel niet helemaal juist zijn.

God (de levensvonk waar wij uit ontstaan zijn, dus wij allen samen vormen een deel van God) is non-dualistisch en door God kunnen wij niet tot verlichting komen, want verlichting is weten, kennis en in het paradijs was dat niet nodig, alles was perfect, maar de kennis ontbrak, wij waren onwetenden deeltjes van het Godsbewustzijn.
Toen kwam de Engel Lucifer, die eerst ook in de hemel (het paradijs???) was, -jij zegt hij was God in religieuze zin, dus was hij God???, en hij gaf ons de mogelijkheid tot dualisme, dus kennis, dus verlichting. Daarmee was hij dan ook geen God meer, maar was een gevallen engel, dus in feite als slecht neergezet. Door hem aan te nemen, krijgen wij kennis en d.m.v. deze kennis kunnen wij verlichting krijgen (wat is dan eigenlijk verlichting - ik dacht altijd dat dat een compleet bewustzijn was, dus eigenlijk het non dualisme wat we dus d.m.v.. Lucifer verloren hebben. Hoe kunnen we dat dan juist weer d.m.v.. kennis willen hebben???).
En wat is er eigenlijk slecht aan verlichting - het is dus niet meer non dualistisch, maar het brengt ons kennis? Wil God dus geen kennis voor ons?
Wij (en Lucifer) zijn gevallen uit het paradijs, dus zijn aards en streven naar verlichting (is verlichting dan weer niet aards, maar paradijselijk?)
En Satan staat voor het aardse, dus in feite materialisme, wat is er slecht aan aarde eigenschappen? Waarom wordt dit ook als Duivel neergezet. Satan streeft naar groei naar boven, dus als wij mensen menselijke behoeften hebben, maar toch naar groei streven, dat is toch in feite in orde?
Beiden Lucifer en Satan streven naar groei en kennis, Lucifer kwam uit de hemel en viel en streeft weer naar kennis (aards of hemels???) en Satan is aards en streeft naar groei (hemels).
God streeft naar niets want het is al perfect en non-dualistisch.
De Illuminatie menen dat zij alle kennis hebben (is dat vanuit de kennis d.m.v. Lucifer of de groei d.m.v. Satan?) en ze kijken op ons mensen neer omdat wij die groei nog niet bereikt hebben (d.m.v.. Lucifer of Satan). Daarom spotten ze met ons en dus met God omdat God niet streeft naar kennis/verlichting (maar God is toch al perfect??).
Ik heb dit hier nu zo neergeschreven alsof ik een vraaggesprek houd, dus een beetje chaotisch. Sorry!

Is het Luciferiaans om te streven naar kennis - is dat slecht om te streven naar verlichting en kennis - kennis is toch goed? Is het satanistisch om te streven naar groei - groei is toch goed?
Alleen vanuit het Godsprincipe hebben wij dat niet nodig, maar nu zijn wij niet meer in het paradijs, waarom is groei dan slecht?
Dan nog begrijp ik niet waarom de illuminatie Satan verheerlijken als wij neergezet worden als beestmensen, ze kijken dus op ons neer - en alleen zij zijn verlicht door Lucifer. je zou dan toch bijna meer denken dat ze Lucifer aanbidden???
Eigenlijk wil iedereen kennis - ook de illuminatie, gelijk als de mens - alleen zij menen dat zij het al hebben en wij niet - en ze proberen ons steeds te misleiden zodat wij niet verlicht raken - aanbidden ze daarom Satan omdat ze menen dat ze dmv.de macht van satan ons dom kunnen houden?
Wat een vraagverhaal, sorry.
Dorothé

Vanuit Luciferiaans oogpunt gezien - welke info zorgt dan voor kennis/groei/verlichting - niet alles, want de kennis van de religies en de new Age zorgt daar niet voor?
Vanuit Satanistisch oogpunt gezien - welke groei streeft men dan na?

Normaal gesproken zou ik denken kennis/groei/verlichting is niet slecht - waarom is het dan Luciferiaans of satanistisch om naar groei te streven en (zoals hierboven al gevraagd) is dat dan info die tegen God is, tegen de perfectie of om welke kennis gaat dit hier dan???
Dorothé

Wow mooi verwoord Mike, maakt het weer een stukje duidelijker voor mij.

Toch is meditatie voor mij wel een moment om een beetje in m;n lijf en gevoel te komen, ik zit anders bijna altijd in mn hoofd te malen.

Dorothe,

Allereerst is het goed om te beseffen dat er in essentie met deze oude wijsheden niets mis is! Dat de elite deze principes negatief neerzet doet niets af aan de principes zelf. Daarnaast is het van belang om te beseffen dat dit metafysische principes zijn en dat deze dus niet letterlijk genomen dienen te worden. Het betreft hier mythologische spirituele verhalen en de boodschap is waar het om gaat en niet de spelers. Dan nu naar enkele van jouw opmerkingen en vragen:

God (de levensvonk waar wij uit ontstaan zijn, dus wij allen samen vormen een deel van God) is non-dualistisch en door God kunnen wij niet tot verlichting komen, want verlichting is weten, kennis en in het paradijs was dat niet nodig, alles was perfect, maar de kennis ontbrak, wij waren onwetenden deeltjes van het Godsbewustzijn.

Alleen God is alwetend, wij komen met een deelbewustzijn op de wereld en kunnen onmogelijk alles weten. Vandaar onze hang naar kennis, om alsmaar meer te weten te komen. ‘Onwetend’ is misschien wat te sterk aangezet, maar in ieder geval niet alwetend.

Toen kwam de Engel Lucifer, die eerst ook in de hemel (het paradijs???) was, jij zegt hij was God in religieuze zin, dus was hij God???, en hij gaf ons de mogelijkheid tot dualisme, dus kennis, dus verlichting.

Lucifer vertegenwoordigt de ‘val’ (vertraging van energie) van het immateriele creatiepotentieel naar de materie (creatie, vleeswording) en dus bevond hij zich inderdaad ook in het paradijs. Lucifer was GEEN God, dat mocht hij willen! Hij vertegenwoordigt het goddelijke potentieel van de mens, op basis van vrije wil.

Daarmee was hij dan ook geen God meer, maar was een gevallen engel, dus in feite als slecht neergezet.

In essentie is er niets slechts aan. De religie maakt een ‘erfzonde’ van het verlaten van het paradijs, maar het is onze opdracht als mens om nieuwsgierig en onderzoekend te zijn, met onze zoektocht naar verlichting is niets mis! De religie wil je doen geloven dat we in zalige onwetendheid hadden moeten blijven. Dat komt omdat onze elite je graag onwetend wil houden, zodat uitsluitend zij over alle essentiele kennis beschikken.

Door hem aan te nemen, krijgen wij kennis en d.m.v. deze kennis kunnen wij verlichting krijgen (wat is dan eigenlijk verlichting – ik dacht altijd dat dat een compleet bewustzijn was, dus eigenlijk het non dualisme wat we dus d.m.v.. Lucifer verloren hebben. Hoe kunnen we dat dan juist weer d.m.v.. kennis willen hebben???).

Totale verlichting is alwetendheid, maar dit is slechts voorbehouden aan God. Jouw benaming ‘compleet bewustzijn’ dekt ook de lading. Het is onmogelijk om als aardbewoner een compleet bewustzijn/totale verlichting te bereiken. Jouw stelling dat dit te maken heeft met non-dualisme klopt en dus is dit niet te behalen vanuit een dualistische realiteit.

God is objectieve eenheid en deze valt bij de creatie uiteen in twee tegenovergestelde polen en dus een subjectieve twee-eenheid. Onze spirituele opdracht is zoveel mogelijk te proberen de verstoorde eenheid te herstellen gedurende ons leven. Dat betekent geen tweespalt of tweestrijd, waarbij ieder aan 1 kant van de streep gaat staan, maar dat de twee tegenovergestelde polen elkaar aantrekken als de polen van een magneet. Je krijgt dan 1 + 1 = 3, want het geheel is meer dan de som der delen. Onze elite wil ons in tweestrijd houden en past het dualistische principe dus negatief toe. Denk aan feminisme (vrouw tegen man), seksisme (man tegen vrouw), racisme (blank tegen zwart) en religieus extremisme (moslim tegen christen, jood tegen moslim of christen).

En wat is er eigenlijk slecht aan verlichting – het is dus niet meer non dualistisch, maar het brengt ons kennis? Wil God dus geen kennis voor ons?

Er is helemaal niets mis met verlichting. God wil ook dat we kennis opdoen op basis van onze eigen vrije wil en ervaringen. Het is de voor God spelende elite die dit niet wil.

Wij (en Lucifer) zijn gevallen uit het paradijs, dus zijn aards en streven naar verlichting (is verlichting dan weer niet aards, maar paradijselijk?)

De allerhoogste kennis is kennis van de creatie en daarmee ook van het creatiepotentieel. Dat is kennis over God. Verlichting vertegenwoordigt het allerhoogste in de mens en brengt ons het dichtst bij God. Zolang we bescheiden blijven en erkennen dat hoe meer we weten hoe minder we weten, hoe meer antwoorden hoe meer vragen we krijgen, is er niets aan de hand. Het gaat pas fout als wij gaan denken dat we God zijn en alwetend zijn!

En Satan staat voor het aardse, dus in feite materialisme, wat is er slecht aan aarde eigenschappen? Waarom wordt dit ook als Duivel neergezet.

Ook hier is niets mis mee. Het vertegenwoordigt de automatische processen in ons lichaam, onze driften en instincten, onze niet-rationele, meer animalistische kant. Pas als je hier op neerkijkt als zijnde ‘onwetend’ kan het als negatief worden gezien, maar dan ga je voorbij aan de noodzaak van onze lagere kant. Deze houdt ons ook spiritueel gegrond, want pas als je diep wortelt kun je hoog groeien!

Satan streeft naar groei naar boven, dus als wij mensen menselijke behoeften hebben, maar toch naar groei streven, dat is toch in feite in orde?

Absoluut. Ik heb nooit gezegd dat dit verkeerd was. Ik probeer duidelijk te maken hoe dit door de elite wordt neergezet om ons weg te houden van het verwezenlijken van ons volledige menselijke potentieel.

Beiden Lucifer en Satan streven naar groei en kennis, Lucifer kwam uit de hemel en viel en streeft weer naar kennis (aards of hemels???) en Satan is aards en streeft naar groei (hemels).
God streeft naar niets want het is al perfect en non-dualistisch.

Er is een opvatting dat God zichzelf in oneindig veel creatievormen manifesteert om meer over zichzelf te leren door het bestuderen van het geheel in allerlei uiteenlopende facetten. Dit maakt God tot een intelligentie die ook wil leren, maar dat kan alleen vanuit het bestuderen van zichzelf in imperfectie. Dit zou de reden zijn voor de creatie.

“De Illuminatie menen dat zij alle kennis hebben (is dat vanuit de kennis d.m.v. Lucifer of de groei d.m.v. Satan?) en ze kijken op ons mensen neer omdat wij die groei nog niet bereikt hebben (d.m.v.. Lucifer of Satan). Daarom spotten ze met ons en dus met God omdat God niet streeft naar kennis/verlichting (maar God is toch al perfect??).

Zij aanbidden Lucifer omdat deze alleen hen de weg wijst, want alleen zij zijn menselijk, de rest van ons bestaat uit ‘beestmensen’ en voor ons hebben ze Satan als heerser aangewezen.

Is het Luciferiaans om te streven naar kennis – is dat slecht om te streven naar verlichting en kennis – kennis is toch goed? Is het satanistisch om te streven naar groei – groei is toch goed?
Alleen vanuit het Godsprincipe hebben wij dat niet nodig, maar nu zijn wij niet meer in het paradijs, waarom is groei dan slecht?

Klopt helemaal. Er is ook helemaal niets mis met het streven naar verlichting en groei, juist omdat we niet beschikken over een algeheel godsbewustzijn. Onze elite wil niet dat we groeien of verlicht raken, want dan beseffen we dat zij ons elke dag weer misleiden en dan is hun spel uitgespeeld. Daarom zijn ze uit op onze vrijheid van bewustzijn, want dat is de enige ware vrijheid.

Dan nog begrijp ik niet waarom de illuminatie Satan verheerlijken als wij neergezet worden als beestmensen, ze kijken dus op ons neer – en alleen zij zijn verlicht door Lucifer. je zou dan toch bijna meer denken dat ze Lucifer aanbidden???

Hun God is Lucifer en voor ons hebben ze Satan bedacht. Lucifer staat voor verlichting en Satan staat voor materialisme. Ze willen ons in materialisme gevangen houden.

Eigenlijk wil iedereen kennis – ook de illuminatie, gelijk als de mens – alleen zij menen dat zij het al hebben en wij niet – en ze proberen ons steeds te misleiden zodat wij niet verlicht raken – aanbidden ze daarom Satan omdat ze menen dat ze dmv.de macht van satan ons dom kunnen houden?

Satan is als vrouwelijk principe bijzonder bruikbaar, omdat de vrouwelijke energie zo complex is en vele diepere lagen kent. Onze elite speelt met de aloude vrouwelijke en mannelijke principes (yin en yang) en zet deze negatief neer. Negatieve kanten van vrouwelijke energie zijn o.a.: stiekem en achterbaks gedrag, samenzweringen, misleiding en bedrog, roddel en achterklap, wraakzucht, emotionele chantage, dat soort dingen. Klinkt bekend, of niet, als je hun gedrag bestudeert?

Vanuit Luciferiaans oogpunt gezien – welke info zorgt dan voor kennis/groei/verlichting – niet alles, want de kennis van de religies en de new Age zorgt daar niet voor?
Vanuit Satanistisch oogpunt gezien – welke groei streeft men dan na?

Het geheim van het leven zelf. Dit is ook het geheim achter onsterfelijkheid, vrije energie, anti-zwaartekracht en vele andere zaken die nu nog als onhaalbaar worden beschouwd. Deze kennis kan ten goede van de mensheid en van de wereld worden ingezet en dan hebben we de hemel op aarde of ten kwade en dan hebben we de hel op aarde. Het geeft absolute macht. Kijk maar hoe verwoestend de splitsing van atomen, de bouwstenen van het leven zelf, al is ingezet door deze psychopaten! Dit verklaart ook hun obsessie met bloed (de rivier des levens), zaad en genen.

Normaal gesproken zou ik denken kennis/groei/verlichting is niet slecht – waarom is het dan Luciferiaans of satanistisch om naar groei te streven en (zoals hierboven al gevraagd) is dat dan info die tegen God is, tegen de perfectie of om welke kennis gaat dit hier dan???

Kennis/groei/verlichting is ook niet slecht. De interpretatie en toepassing ervan kan uiterst negatief zijn. De elite speelt met oude metafysische principes en mythologie die ten positieve van de mensheid zou moeten worden gekeerd, maar zet deze in als wapen tegen de mensheid en tegen de creatie. God wordt uitgelachen omdat Hij niet tussenbeide komt en zij hiermee weg kunnen komen. Maar hoogmoed komt voor de val en hun einde is nabij, want de mensheid ontwaakt massaal!

Mike

Wow, alvast heel hartelijk bedankt voor de moeite van het beantwoorden. Ik ga het op mijn gemak doorkijken en laat snel weten of ik het allemaal gesnapt heb.

Dorothé

Mediteren en ademhaling is juist een heel mooi instrument om bij je innerlijke krachten te komen en en een eventuele negatieve grammafoonplaat in je kop stil te krijgen.

Godsgeschenk, ik zou dat Icke, NExus gedoe met die hologrammen archonten en vage bullshit,(been there done that) lekker laten. Negatieve shit waar je helemaal niks mee kan. Extern geplaatst negatief kwaad houd je weg bij je interne scheppende inspiratie.

Hoi Debsy, dank je voor je raad.

Hoi Mike,
Ik heb je verhaal gelezen. Ondertussen hadden wij hier een probleem. Er is een kat aan komen lopen en wil niet meer weg. We zijn dus op zoek naar de eigenaar. Nu weet iemand dat de eigenaar hem niet meer wil. Nu zitten we er dus mee. Ik kan hem niet houden, want we hebben er al 2.

Ik heb in ieder geval je verhaal helemaal gelezen en goed begrepen. Het is me duidelijk. Heel hartelijk bedankt - tot de volgende vraag :-)

Morgen ben ik op netwerkingsgesprek. Maar wat doe ik nu met die kat (hij is zo lief)?
:-) en :-(

Dit heeft niets te doen met WAPF, maar omdat ik het er hierboven even over gehad heb, dan nu hier hoe het afgelopen is.

Net hebben 2 buurjongetjes de kat komen halen. Ze waren ernaar op zoek. Laat ik maar hopen dat het werkelijk waar is en de kat niet weer dadelijk op straat staat. Hij had een ongelooflijk lief gezichtje en rende achter mijn vriend aan alsof het een hondje was.
Alleen, ik kon hem niet samen met onze 2 katten houden en verder, deze kat was het gewend om buiten te komen en niet alleen in de tuin. Hij zou geleden hebben in onze woning. Ik laat echter katten niet op straat...
Maar goed, verhaal opgelost (hoop ik).

Dorothé

Fijn Dorothé dat de kat weer bij zijn eigenaar is!

Mike, dank weer voor je uitleg. Het duizelt me een beetje dus ik zal het nog een paar keer moeten lezen vrees ik.

Ben sowieso wat in verwarring op het moment, ook na het lezen van wat dingen van Johan Oldenkamp.
http://www.pateo.nl/platform.htm aanklikken: Nieuws en dan Lange Frans vergiftigt zijn eigen protestsong en deze:
http://www.pateo.nl/PateoPedia/Disinformers.htm

Okee, hij eet geen vlees en ik vind hem soms een grote schreeuwer, maar volgens mij heeft hij ook wel de nodige kennis in huis.

Heel veel boeken/schrijvers/mensen waar ik (dacht ik), veel van heb geleerd worden bij mij nu weer in twijfel getrokken....Tolle, Sitchin, Bram Vermeulen, Coen Vermeeren, Gregg Braden, Lilou Mace.

Ben ik te goedgelovig? Overkomt dit iedereen die op zoek gaat naar de waarheid?
Is dit bewuste misleiding? Dat kan ik me haast niet voorstellen, maar misschien heb ik tijdelijk last van cognitieve dissonantie(??????). PFFFFFF, weet het nu ff echt niet meer hoor!

Hoi, dat is een heel normaal verschijnsel. Ik heb in de laatste jaren ongelooflijk veel boeken gelezen, en dan opeens had ik weer een andere opvatting en gold al die kennis voor mij niet meer. Zo gaat dat gewoon.

En zo ga ik steeds verder op zoek naar de waarheid. En zoals Mike zegt:
Zolang we bescheiden blijven en erkennen dat hoe meer we weten hoe minder we weten, hoe meer antwoorden hoe meer vragen we krijgen, is er niets aan de hand.

Het ene inzicht, roept weer een nieuwe vraag op en zo verder. En soms verwerp ik dan weer hele overtuigingen die ik had....

Dorothé

Gelukkig, dan ben ik niet de enige :-)

Ben vandaag begonnen in een boek van Lynne McTaggert, Het Veld.
Twijfel nu ook al weer of dit disinfo is. Behhhhh, soms heb ik gewoon zin om weer te gaan slapen, gewoon met een dom romannetje op de bank. Maar ik ben bang dat er geen weg terug is.......

Nou, ik dacht dat ik vandaag mijn nieuwe boek kreeg, maar nu is er een probleem en het boek is niet geleverd geworden. De track & Trace geeft aan dat het wel geleverd geworden is....Shit. Ik heb dat callcenter al gebeld ( normaal bel ik niet met callcenters :-) ), en het is inderdaad fout gegaan. Ik had al betaald. Ik wacht nu maar af.
Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan