Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Dank Paradogma. Hij is er ook in het Nederlands ondertiteld, fijn voor mij!
&list=PLa4K-uClFAZ2rU04gBZvz7v1F906csR1Z

Dank jullie. Dan ga ik hem ook belijken, maar dan in de nl. versie. Misschien heb ik hem zelfs al bekeken....

Ik was vandaag bij de kapper. Het is een natuurkapper in Maastricht:
http://www.naturehairbodyandhealth.nl/
Wij hebben het natuurlijk dan ook over andere thema's dan bij een gewone kapper.
Nu had Astrid (kapster) het erover dat er Ufo's waren, ze had het op de TV gezien. Ik zei alleen maar: Als het waar is, wat ze zeggen. En waarom zouden wij dit dan mogen weten. Misschien zijn het Ufo's gecreëerd door de NASA.
Toen kwam het thema hooggevoelige kinderen, Indigokinderen (?). Ze zei dat die verschillende frequenties konden voelen en berichtten over vorige levens. Nu weet ik daar niet veel vanaf en ik zei wederom: Als het waar is wat ze ons op de TV laten zien.
Verder had ze het over telepathie en dat die kinderen objecten kunnen laten bewegen...

Wat is waar van die hooggevoelige kinderen??
Trouwens, mijn boek heb ik binnen. Daarna heb ik lekkere op het vrijthof gezeten en gelezen.
Echter...als ik de mensen zo zie, betwijfel ik dat er een ontwaken gaande is :-(

Dorothé

Pak dan die van de vorige pagina.
Deze bevat een aantal rants die vrij overbodig zijn.

@ Medusa: hij werkt bij mij ook niet.

Vreemd dat die link het niet doet want ik heb er inmiddels 2 afleveringen met nl-ondertiteling opzitten.

Wat ik altijd doe bij Youtube is: "titel van de film, nederlands ondertiteld"
invullen in de zoekbalk.
Dan kom je er altijd!

Het komt op mij over dat kapster Astrid teveel haarlak heeft opgesnoven, want ze ziet ze vliegen!

Mike

Over 'hooggevoeligheid' en 'indigokinderen' schreef ik op 8 april 2014:

Het lijkt erop dat iedereen tegenwoordig een slachtoffer is. Dit slachtofferdenken wordt in ‘spirituele’ kringen verheven tot het allerhoogste goed. ‘Hooggevoeligheid’ is een ‘overgang naar de nieuwe mens’, die zich moet zien te handhaven tussen de ‘prikkels van de oude wereld’. Hyperactieve ‘indigo-kinderen’ met ondervoede hersens zouden eveneens de ‘nieuwe mens’ vertegenwoordigen, omdat ze alle kanten opvliegen qua energie en niet of nauwelijks nog gevoelig zijn voor autoriteit, vanwege hun veel te korte concentratievermogen. Er zijn hier forumleden die zichzelf speciaal vinden vanwege hun ADD, autisme of neurotische gedragspatroon. Ziektebeelden worden verheven tot iets bijzonders, degeneratie/verzwakking a.g.v. chronische stress wordt gepresenteerd als speciaal.

Er is veel identificatie met ziekte en slachtofferschap. Sommigen zullen nooit genezen, omdat ze hun identiteit ontlenen aan hun ziek-zijn. Negatieve aandacht is ook aandacht, nietwaar? Beter dat dan geen aandacht. Iedereen die hen vervolgens bevestigt in hun slachtofferschap geeft hen vervolgens ook het gevoel dat ze bijzonder en speciaal zijn. En zo ben je de ziekte i.p.v. dat je de ziekte hebt. Zonder dat ben je niets. We zijn weekdieren geworden die onszelf aanpraten dat we de ‘nieuwe mens’ zijn, maar in een echte overlevingssituatie zouden we nog geen 2 seconden overleven met ons slachtofferdenken. Sterker nog, dergelijke gedachten en gedragingen kunnen funest zijn voor een hele groep, omdat het alle energie en kracht wegzuigt en mensen fysiek en mentaal minder sterk maakt. Dit is allemaal mogelijk zolang we nog in relatieve luxe verkeren in een moderne samenleving. Aan ruggengraatloze individuen hebben we, als het puntje bij het paaltje komt, helemaal niets.

Uiteindelijk kom het erop neer dat iedereen veel te veel met zichzelf bezig is, het komt allemaal voort uit egoisme. En dat moet de ‘nieuwe mens’ zijn? God helpe ons als dit de norm wordt! Denk daar eens aan de volgende keer als je hier komt zieken of uithuilen.

Mike

dat iedereen beschermengelen heeft en dat er ook aartsengelen zijn. Als je heel gevoelig bent, dan kun je ze ook ervaren en anders moet je het maar aannemen.

Engelen zijn een Europese vinding. Meer oorspronkelijke spirituele stromingen kennen deze niet.

Mike

Ik lees juist dat het fenomeen 'engelen' niet Europees is. Maar misschien moet ik meer richting energieën denken.

Hoi Mike,
Dank je. Dan had ik dat nog goed in mijn geheugen. Ik heb dat toen wel gelezen. Ik wist alleen niet of ik dit antwoord in het geschetste geval ook kon gebruiken. Dit omdat ze beweerde over vorige levens en telepathie.
Tja, niets is uiteindelijk onmogelijk, maar ik sta meer achter jouw verhaal.

Trouwens die video Ancient Knowledge is waanzinnig interessant. Ik snap er niet alles van vanwege de stof op zichzelf, maar ik wil de reeks compleet zien.

Dorothé

Hier deel 1 van de video in het Nederlands (ik heb hem nu toch gevonden):
&list=PLa4K-uClFAZ2rU04gBZvz7v1F906csR1Z&index=2

Ik lees juist dat het fenomeen ‘engelen’ niet Europees is. Maar misschien moet ik meer richting energieën denken.

Kijk naar de klassieke voorstelling van engelen. Het zijn mensen met vleugels, die zeer dicht bij God staan. Waar staat dat voor? Verlichte mensen! Dit is niet anders dan de slang of draak met vleugels die al dan niet vuur spuwt. De beeltenis van reptielen met vleugels vinden we wereldwijd, maar de engel met vleugels in de hemel is toch echt een Europese vinding. De beschrijving in de bijbel betreft een boodschapper, een afgezant uit de hemel, geen engel in de Europese zin van het woord.

Mike

Rudolf Steiner spreekt inderdaad ook van boodschappers maar gebruikt wel de term engel.

Hans Stolp maakt wel duidelijk onderscheid tussen engel en mens. Wel zegt hij dat de engelen ook op het 'mensniveau' hebben gezeten en dat wij eerst ook op 'dierniveau' zaten. Ondanks dat is de mens noch engel noch dier maar staan we wel in verbinding soort van broers en zussen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan