Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Deze ervaring van informatie opdoen en verwerpen, heb ik zelfs op mijn eigen website beschreven:
http://www.empowarance.com/nl/over-mijn-persoon/mijn-persoonlijkheid.html

Ik heb gedurende die 15 jaren Baden-Baden ervaring in verschillende methodes opgedaan en ik heb me intensief met relevante theorieën bezig gehouden.
Ook heb ik veel vakliteratuur gelezen en me door veel auteurs laten inspireren. Ik heb de gelezen literatuur voor waar aangenomen, onderzocht, en weer verworpen of aangenomen. Hierdoor heb ik mijn kennis verrijkt.

Eveneens heeft me de zoektocht naar geluk en resilientie zeer geïnteresseerd en dat doet het nu nog steeds.

Dit alles heeft me verder ontwikkeld en me bij mijn zoektocht naar de zin van het leven geholpen. Het heeft me wegen en waardevolle zienswijzen in de omgang met het leven laten zien.

Dus, jullie zien dat dat heel normaal is.
Dorothé

Wat ik hier in elk geval mee wil zeggen, is wat Mike ook hierboven aangegeven heeft:
Totale verlichting is alwetendheid, maar dit is slechts voorbehouden aan God.
We zijn dus constant op zoek naar het geheim van het leven zelf. Dit is ook het geheim achter onsterfelijkheid, vrije energie, anti-zwaartekracht en vele andere zaken die nu nog als onhaalbaar worden beschouwd. (dit alles heeft Mike hierboven gezegd - ik zelf ben niet op die wijsheid uitgekomen hoor).

Ik zelf vermoed, dat we die kennis op verschillende manieren kunnen opdoen.
Mocht je een boek hebben waar je niet meer helemaal achterstaat, dan is dat ook weer groei. Dus, Medusa, ga gewoon lekker door met lezen en kijk wat je uiteindelijk met de informatie doet.

Dorothé

Medusa,

Dank voor de link naar de info van Johan Oldenkamp. Hij ziet het net als ik: die ufo's en aliens zijn het dwaalspoor. Ook hij beschuldigt niet automatisch Lange Frans ervan een bewuste disinfo-agent te zijn en ook hij stelt de vraag waarom zo iemand zendtijd krijgt via de media terwijl anderen gecensureerd worden.

Als aliens een dwaalspoor zijn, dan kun je inderdaad Sitchin en Vermeulen ook automatisch afschrijven. Eckhart Tolle ontmasker ik al jaren voor de disinformant die hij is. We hebben hier op het forum enkele jaren terug uitgebreide discussies gehad over die Terrence McKenna en de non-dualistische advaita-beweging waar hij onderdeel van uitmaakt en nu lees ik dat hij een CIA-agent is. Verbaast me helemaal niets.

Het mag dan even slikken zijn om enkele van je goeroe's van hun voetstuk te zien vallen, maar dat is allemaal onderdeel van je leerproces en dus je groei/verlichting. Het leren herkennen van valse profeten is hierbij essentieel!

Mike

Eigenlijk moet ik zeggen dat, sinds ik hier op het forum zit, (bijna) alle voormalige "goeroes" bij mij van hun voetstuk gevallen zijn.
Ik kan ook niets meer van zulke mensen lezen, nog niet eens meer voor de ontspanning die het lezen van zulke boeken met zich meebrengt. Daarom kan ik ook in de boekhandel geen boeken meer vinden.

Ja, ineens ben ik me gaan bezighouden met hele andere informatie en daar ben jij der ene van, Mike!

Dorothé

Dorothe, bedankt dat jij deze vragen stelt, want met de mooeie antwoorden van Mike, daar kan ik wat mee.

Wat ik begrijp is niets tegen elkaar. God = creatiepotentieel. Lucifer is groei (spritueel) en satan is materie (het aardse).

In zeer beknopte zin:
De elite houdt ons in de materiele wereld (satan) waardoor wij niet kunnen groeien (verlichting, lucifer) en houden ons dus weg van ons creatiepotienteel. Begrijp ik dit goed?

(Zie nu pas dat we al een pagina verder zijn)

Het mag dan even slikken zijn om enkele van je goeroe’s van hun voetstuk te zien vallen, maar dat is allemaal onderdeel van je leerproces en dus je groei/verlichting. Het leren herkennen van valse profeten is hierbij essentieel!

Nou ja, goeroe is een groot woord hoor, van dat woord krijg ik kromme tenen. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Ik ben t.a.t bereid om voorheen geleerde dingen te verwerpen maar dan moet ik voor mezelf ook helder hebben waarom. Dat is op dit moment nog even te vaag voor me. Als blijkt dat iemand als McKenna banden heeft met de CIA dan is het voor mij een duidelijk verhaal! Maar wat zou dan de drijfveer van Tolle moeten zijn? Is dit ook bewuste disinfo? Ik heb persoonlijk erg veel gehad aan zijn "lessen".
En dan de UFO's....ze worden wereldwijd door heel veel mensen gezien en ik kan me haast niet voorstellen dat er geen buitenaards leven is. Het zou arrogant zijn te denken dat wij de enigen zijn in dit heelal. Klopt het dan wat Johan Oldenkamp zegt en dat UFO's van aardse makelij zijn?
Ik moet gewoon nog wat meer onderzoek doen en hierbij is hulp altijd welkom!

De elite houdt ons in de materiele wereld (satan) waardoor wij niet kunnen groeien (verlichting, lucifer) en houden ons dus weg van ons creatiepotienteel. Begrijp ik dit goed?

JM, wat een mooie samenvatting, kort en krachtig!

Maar wat zou dan de drijfveer van Tolle moeten zijn? Is dit ook bewuste disinfo?

Zie onderstaand citaat van mijzelf. Zet 'Eckhart Tolle' i.p.v. 'Lange Frans' en 'New Age' i.p.v. 'aliens' en je hebt je antwoord:

Vanwege de geraffineerdheid van de misleiding is het zeer wel mogelijk dat iemand als bijv. Lange Frans volledig oprecht is en naast vele waarheden ook die aliens-verhalen naar buiten brengt. Hij kan ook ingehuurde gecontroleerde oppositie zijn. Ik weet het niet, maar sta niet meteen klaar om anderen hiervan te beschuldigen. De poortwachtersfunctie kun je ook onbewust toebedeeld krijgen, waarmee je een ‘useful idiot’ blijkt te zijn.

Dan over de ufo's:

En dan de UFO’s….ze worden wereldwijd door heel veel mensen gezien en ik kan me haast niet voorstellen dat er geen buitenaards leven is. Het zou arrogant zijn te denken dat wij de enigen zijn in dit heelal.

Hierover schreef ik:

De truc is om open-minded te blijven en altijd de mogelijkheid open te houden dat er buitenaards leven bestaat en zelfs dat er shape-shiftende reptilianen kunnen bestaan. Als het om creatie gaat is immers niets onmogelijk en liggen alle opties open.

Je kunt het nooit uitsluiten, maar het valt op dat bewuste of onbewuste disinformanten dit allemaal met elkaar gemeen hebben. De redenen hiervoor heb ik ook al beschreven:

Enerzijds gokt men erop dat door die buitenaardsen tussen de bedrijven door te vermelden de luisteraar hiermee aan de gang gaat en zichzelf verliest in dit dwaalspoor.

Anderzijds kan men altijd Frans wegzetten als ‘aluhoedje’ vanwege diezelfde aliens, mocht er al te veel consternatie ontstaan rondom dit nummer. Immers, als hij daarin gelooft, dan zal de rest ook wel een hersenspinsel van de beste man zijn.

Vul i.p.v. 'Lange Frans' een willekeurige naam in van anderen die over ufo's en aliens beginnen.

Klopt het dan wat Johan Oldenkamp zegt en dat UFO’s van aardse makelij zijn?

Alle bewijs dat ik tot nu toe heb gezien brengt mij eveneens tot deze conclusie. Het zijn vaak geheime militaire projecten, waarbij zelfs gebruik gemaakt wordt van anti-zwaartekrachttechnologie. De Nazi's en later de Amerikanen lijfden Viktor Schauberger in voor deze projecten en hij ontdekte dat de schijfvorm het beste werkt, de vliegende schotel dus:

http://www.bibliotecapleyades.net/ufo_aleman/rfz/schauberger.htm
http://discaircraft.greyfalcon.us/Viktor Schauberger.htm

Mike

Wat ik begrijp is niets tegen elkaar. God = creatiepotentieel. Lucifer is groei (spritueel) en satan is materie (het aardse).

In zeer beknopte zin:
De elite houdt ons in de materiele wereld (satan) waardoor wij niet kunnen groeien (verlichting, lucifer) en houden ons dus weg van ons creatiepotienteel.

Nu snap je misschien ook waarom het gnosticisme en andere mystieke scholen eveneens creaties van de elite zijn. In de gnostiek is er de godin Sophia (wijsheid), die uit de hemel valt en de aarde en alle aardbewoners creeert. Sophia heeft ook de archonten gecreeerd en deze zijn het die ons al zo lang het leven zuur maken. In de gnostiek wordt God afgeschilderd als de Demiurg, een wrede en straffende God. Interessant is ook dat vrouwelijke principe (Satan, Moeder Aarde, Moeder Natuur) dat verheerlijkt wordt en de afkeer ('val') van God. De Gaia-mythe van de New Age is rechtstreeks gebaseerd op de gnostische mythologie.

Mike

Wederom dank voor je reactie Mike. Ik zal e.e.a moeten laten bezinken.....

Als ik dan ook een poging doe om het kort samen te vatten dan zijn de poortwachters en/of disinformanten al dan niet bewust bezig om ons weg te houden van ons creatievermogen/potentieel. Hierdoor komen we niet in onze kracht.

Vinden van je passie en daarmee aan de slag gaan, creëren. Vanuit liefde, maar laat ook het kaas niet van je brood af eten (laat ze dan liever het brood pakken :P).

Goedemorgen.
Ik heb weer iets, waar ik even tegen aan loop.
Men hoort toch vaker van piramides die zodanig gebouwd zijn, dat ze eigenlijk onmogelijk door mensen gebouwd zouden kunnen zijn.

Is dit een leugen, of hoe is dit fenomeen verklaarbaar?

Dorothé

Ja, en dat is dus wat ik graag zou willen weten. Omdat het werkelijk ongelooflijk is wat er aan bouwwerken opgezet zijn geworden.

Niet alleen de pyramides, ook vele andere oude stenen bouwwerken over de hele wereld. Wat ze met elkaar gemeen hebben is dat ze de zwaartekracht weerstaan en gebouwd zijn zonder metselwerk. Dat laatste is interessant, want dit betekent dat deze oude hoogstaande beschavingen vrij-metselaars waren. Zij wisten dus iets wat nu uitsluitend nog occulte kennis is van geheime genootschappen! Deze willen ons laten geloven dat de mens zo nietig en onwetend is dat het wel buitenaardse beschavingen moeten zijn geweest die deze bouwwerken hebben vervaardigd of ons de hoogstaande kennis hebben verschaft voor dergelijke constructies.

Vast als we worden gehouden in materie schieten alle conventionele verklaringen tekort. Hoe kunnen gigantische rotsblokken duizenden kilometers zijn verplaatst en naadloos op elkaar zijn gestapeld (ze passen zo goed op elkaar dat er nog geen mensenhaar tussen past) zonder cement? Er lijkt wel een soort lasertechnologie te zijn gebruikt, maar waar zijn de werktuigen? We vinden alleen maar wat kippenbotjes, bij wijze van spreken, en daar bouw je geen pyramides of Stonehenge mee.

Voor wie out of the box denkt is er maar 1 verklaring mogelijk: men heeft een manier gevonden om de yin en yang (plus en min, elektro-magnetisme) van de dualistische materie om te polen, te manipuleren. Tegenover elke kracht staat een tegenkracht. Newton zou op het idee van zwaartekracht zijn gekomen omdat hij een appel uit een appelboom zag vallen. Hij vergat zich echter af te vragen waarom de boom naar de hemel rijkt en waarom die appel bovenin hing! Behalve zwaartekracht is er dus ook anti-zwaartekracht.

Ik noemde al eerder de anti-zwaartekrachttechnologie van Viktor Schauberger. Nikolai Tesla zat eveneens op dit spoor, een herontdekking van wat die volkeren en culturen van weleer al wisten. Dat dit vandaag de dag nog steeds mogelijk is bewijst de creatie van Coral Castle, nog vorige eeuw gebouwd door de Amerikaan Edward Leedskalnin in Florida. Er zijn vele conventionele verklaringen voor deze constructie. Leedskalnin zou met hefboom- en takelconstructies hebben gewerkt, maar dat lijkt erg onwaarschijnlijk, gezien het tengere postuur van deze man. We kunnen het hem ook niet meer vragen, want deze schuchtere en teruggetrokken man nam zijn geheim mee het graf in. Hij beweerde echter achter een eeuwenoud geheim te zijn gekomen!

Het voorbeeld van Schauberger illustreert dat de Nazi's en het Pentagon anti-zwaartekrachtechniek zeer serieus namen en wilden inzetten voor oorlogsdoeleinden. Het geheim van het leven zelf, ingezet om zich tegen het leven zelf te keren, satanisme ten top! Daarom ook moeten we wat Judy Wood te zeggen heeft over 9/11 niet onmiddellijk verwerpen. In de 911-truth community wordt ze niet serieus genomen, omdat daar uitsluitend wordt uitgegaan van conventionele verklaringen, zoals een gecontroleerde implosie met bommen. Helaas denken ze ook in die wereld te materialistisch.

Judy Wood sluit echter elke conventionele verklaring uit op basis van fysieke bewijzen en getuigenverklaringen, vooral van 'first responders', politiemensen en brandweerlui die als eersten ter plaatse waren. Deze beschrijven dat ze tientallen meters in de lucht warden geslingerd door een onverklaarbare kracht. Er zijn 'hot spots' onder het WTC-complex geweest die nog maandenlang enorm veel hitte afgaven, maar papier ontvlamde niet en de hulpverleners konden hier met rubberen laarzen overheen lopen. Auto's brandden niet volledig uit, alleen bepaalde materiaalsoorten, maar bijv. de rubberen banden niet. Er heeft moleculaire fusie van materialen (bijv. hout en staal) plaatsgevonden, iets wat normaal onmogelijk is. En hoe kan het dat gebouwen van beton en staal letterlijk verpulverd zijn nog voordat ze de grond raakten, incl. de mensen die erin zaten? Dat is moleculaire desintegratie!

Wood vergelijkt het met tornado's die alles op hun weg omhoog zuigen en tientallen of honderden meters verderop verplaatsen. Die vreemde fusie van materialen vindt ook bij tornado's plaats. Een tornado bewijst dat anti-zwaartekracht bestaat en dat er moleculaire desintegratie en herintegratie kan plaatsvinden a.g.v. deze kracht. Judy Wood wisjt erop dat de orkaan Erin daags ervoor op de kust van Manhattan afstevende en dat er geen waarschuwing is uitgegaan voor de bevolking of zelfs evacuatieplannen waren gemaakt. Erin stopte voor de kust van Manhattan en keerde na de tragische gebeurtenissen van 9/11 om, terug de ocean op, alsof de storm gemanipuleerd was. Heeft men de anti-zwaartekracht van deze orkaan gebruikt? Zou Hurricane Katrina ook iets dergelijks zijn geweest? Is men in staat om natuurkrachten te manipuleren en als wapen tegen de mensheid in te zetten? Was de tsunami van 2004 dan ook zo'n actie?

Als dergelijke manipulatie van energie gemilitariseerd wordt, kan het ook positief worden ingezet voor vrije energiedoeleinden en vele andere zaken. Die flauwekul van pyramides die d.m.v. slavenarbeid tot stand zijn gekomen strookt niet met de hoogstaande Egyptische cultuur. Denk je nu werkelijk dat een cultuur die tot zulke dingen in staat is zich verlaagt tot het houden van slaven? Dit is afkomstig van verhalen in het Oude Testament over de Israelieten (Hebreeuwen) die als slaven zouden zijn gehouden in het oude Egypte. Het kan niet anders dan dat 'joden' dit achteraf in de bijbel hebben geschreven, omdat ze altijd al de slachtofferrol hebben aangenomen om zo de creatie van een eigen staat te rechtvaardigen, een door God persoonlijk beloofd land voor zijn 'lievelingen'. En ondertussen alles doen wat God verboden heeft, zoals...slavenhandel. Opnieuw het satanisme ten top!

In die gedachtengang past natuurlijk ook perfect het spelen met de bouwstenen van het leven zelf. Waar oude culturen dit inzetten ten goede van de gemeenschap wordt dit nu tegen ons gebruikt. De creatie als anti-creatie, een satanische omkering. Deze kennis is nooit verloren gegaan, deze is zorgvuldig achter hermetisch gesloten deuren bewaard gebleven!

Mike

Weer een ontzettend interessant verhaal. Bedankt.

Het is toch allemaal ongelooflijk, maar fantastisch.
In deze 2 weken vakantie heb ik je zoveel gevraagd en zoveel ben ik te weten gekomen, wat ik anders misschien nooit te weten zou zijn gekomen.
Ik weet het niet, maar ik voel dat bij mij een soort van vragen aan het opkomen zijn die me steeds dichter bij de waarheid brengen. De vragen komen gewoonweg van alleen. En.....jij weet de antwoorden.
Heb jij zelf ook zo'n soort vragenweg afgelegd?

Trouwens, ik bekijk de video van D.Icke (die van 8 uren - ik heb hem nog niet af) nu met geheel andere ogen en ik snap hem nu op een geheel andere manier.
Het maakt van een sprookjesverhaal opeens een te begrijpen verhaal.

Tot de volgende ingeving van mij met desbetreffende vragen.

Dorothé

Volgens mij heb ik je eerder op onderstaande docu gewezen Godsgeschenk.

Maar nogmaals: Ancient Knowledge.
Behandelt o.a. Coral Castle, de kracht van frequenties etc.

Goeie van jou, Paradogma! Deze moet ik ook nog bekijken. Het is nu kerstvakantie, dus dan heb ik hier ook tijd voor!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan