Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
"Ze geven om alles wat leeft." En daarom eten ze levende planten die niet weg kunnen lopen. ALLES wat leeft, toch? Of leven planten niet echt?

Mike

Nog wat anders; dieren planten mineralen.

Wat is hun rol in het geheel?

Dat is gewoon de voedselketen. Mineralen vormen uiterst vaste materie (rotsen en gesteente), die bacterieel wordt afgebroken en bodem wordt. In deze mineraalrijke bodem groeien planten, die uitsluitend de mineralen in vloeibare vorm (opgelost door neerslag) tot zich kunnen nemen. Een woestijn is niet onvruchtbaar door gebrek aan mineralen in de bodem, maar door gebrek aan neerslag waardoor de mineralen niet beschikbaar zijn voor de plantenwortels. Plantenetende dieren eten de planten en deze worden weer bejaagd door vleesetende dieren. De mens is zowel een planteneter als een vleeseter.

Mike

Misschien na alle informatie even een rare vraag:

Zijn de Bijbel, de Koran en andere religieuze boeken
- compleet verzonnen door de Illuminatie om ons op een verkeerd spoor te zetten en ons religies te laten geloven waardoor wij brave burgers zijn
-symbolisch te begrijpen en zitten er waarheden in
-Ten dele overgenomen van andere oude tradities, zoals de geboorte van Jezus, wat ook in andere oude verhalen voorkomt- dus was er een Jezus of niet??
-Waar, maar moet men het omcoderen, zoals de illuminatie doen en moet men het compleet anders begrijpen.

Dorothé

Nee, had ik nog niet gezien. Ik moet zo weer naar het werk, ben gisteren weer begonnen. God, wat valt het me steeds zwaarder. Ik weet nu wat wij daar zijn, wij zijn hybriden (menselijk computers zonder enig eigen invullingsvermogen - wat haat ik dat).
Zo stop met klagen.
Ik kijk er vanavond naar.
Dat van de Afrikaanse oorsprong van de bijbel, dat was ook in die video's van Whited out. Daar ging het met name om het oude testament en de afstammelingen van Abraham en Esau en de kananieten etc....
Denk je dat het oude testament op meer waarheden berust dan het nieuwe?
Dorothé

Een zelfverklaard Gevoelig Mens is vooral bezig met de eigen gevoelens, niet die van een ander. Overgevoelige types zijn niet per se empathisch, zo leert jammer genoeg de ervaring. De dingen komen ‘erg bij hen binnen’, maar op wat ze uitzenden is de blik niet altijd even helder. Toch voelen ze zich verheven boven de botte, grofbesnaarde rest van de wereldbevolking. En dat is een fijn staaltje spiritueel snobisme.

Uitstekend verwoord!

Mike

En deze:

Zeggen ‘dat is mijn waarheid’ betekent: ‘Ik klamp me vast aan deze theorie, knappe kerel die mij er nog van af krijgt.’ Het betekent dat je er geen ander licht op geworpen wilt hebben, geen interesse hebt in andere mogelijkheden en je afsluit voor elke vorm van twijfel, wat altijd een slecht idee is want twijfel is het begin van alle kennis. Je sluit je op in je eigen illusies en projecties. Daarin zit geen glorie, inzicht en ontwikkeling; het is niets meer dan een halsstarrige weigering te groeien. En dat, beste mensen, is dan weer hoogst onspiritueel.

https://www.happinez.nl/homepage/al...en-als-dat-jouw-waarheid-is-dan-is-het-zo.htm

Mike

Met erop wijzen dat de dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn sla je dus soms de spijker op z’n kop. Maarrrr… zodra het wordt geplakt als een pleister op iets wat nou niet zozeer de ware aard van iets is, maar een ongelukkige toestand waar nog wel wat aan te redden valt, dan is het niet meer dan een opportunistische dooddoener. Handig om ervan af te zijn. ‘Het is zo, jammer joh, ik zou er heus nog wel wat aan kunnen doen en eigenlijk is het ook mijn schuld, maar we laten het lekker zo, doei.’

https://www.happinez.nl/homepage/algemeen-artikel/keuringsdienst-van-woorden-het-is-zoals-het-is.htm

IJzersterke rubriek dit!

Mike

Weet je nog wat ik schreef over imperfectie en dat je alleen vanuit imperfectie kunt groeien en dat perfectie statisch is? Lees dit:

Wijs mij iemand aan die voortdurend, de hele tijd, 24/7, in balans is. En als die persoon er al zou zijn dan wil je daar toch niet mee op vakantie? Het is de dood in de pot. Stilstand. En retensaai bovendien. Volgens mij is het ook bepaald niet de natuurlijke staat van de mens. Wij zijn niet bedoeld om een rimpelloos meer te zijn, wij moeten kringen maken, op golfjes drijven en heuse vloedgolven doorstaan. En dan weer heel even glad als een spiegel zijn.

https://www.happinez.nl/homepage/algemeen-artikel/keuringsdienst-van-woorden-in-balans-zijn.htm

Deze dame snapt het helemaal!

Mike

Susan Smit for president!

In Amerika noemen ze een mooiweerspeler een ‘positive bully’. Die kunnen net zo agressief zijn als notoire klagers en in ieder geval zijn ze minstens zo irritant. Ze belichten met parelwitte lach en opgestoken duim de upside van alle ellende en ontkennen de duistere kant gewoon keihard. Hyperpositieve types zijn de hele dag druk met het smeren van roze suikerlagen over grote hopen onwelriekende, toxische rotzooi. Als iemand probeert het laagje eraf te krabben smeren ze er simpelweg een nog dikkere roze laag op. En dan denken ze dat ze heel opbouwend en constructief bezig zijn.

Het is niet pessimistisch om de shit te benoemen die er nu eenmaal is alvorens je schouders eronder te zetten om er iets aan te verbeteren (als dat in je macht ligt). Eerlijk erkennen dat het even niet zo tof gaat is niet negatief, net zomin als de nacht negatief is en de dag positief, of de winter negatief en de zomer positief. Dat is een beperkte en dwaze kijk op alles wat het leven mooi en zinvol en belangwekkend maakt.

https://www.happinez.nl/homepage/algemeen-artikel/keuringsdienst-van-woorden-wees-positief.htm

Heerlijk om dergelijke nuchterheid eens van een vrouw te horen!

Mike

Mee eens, is ook mijn streven om kritisch te blijven :).

'Passive agressive' is wel een van de ergste inderdaad.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan