Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
En weer Big Brother
https://privacynieuws.nl/nieuwsoverzicht/lichamelijke-integriteit/biometrie/18416-bedrijven-testen-software-die-werknemers-dag-en-nacht-monitoren.html

Dorothé

En Big Data;
https://privacynieuws.nl/nieuwsoverzicht/internationaal-nieuws/betalingsverkeer/18411-het-gevaar-achter-cashloos-winkelen-krijgt-straks-iedereen-een-superid.html

Dorothé

Geweldig artikel van een vouw die de agenda volledig doorgrondt, complimenten! Als de veganisten ooit aan de macht komen, dan wordt het tijd om te emigreren! Valt het overigens niet op dat de vaandeldragers van het veganisme eveneens...vrouwen zijn? Maar niet deze vrouw gelukkig, God bless her soul!

Mike

Vrouwen vallen ook sneller voor het zielig argument en groepsdruk. Maar de dame die het artikel scheef gelukkig niet en dat met 10% minder neocortex hè ?.

Complotdenker

Dit is misschien niet het juiste topic, maar zijn er mensen die de film Arrival hebben gezien?

Zo nee; kijken.

Prachtige film!

Zo ja; wat vond je ervan?

Ik ben helemaal ondersteboven. Het gaat over het principe tijd.
Maar ik had bizarre Synchronosity ervaringen voor, tijdens en na de film.

De reden voor dit topic; is dit onderdeel agenda? Is het een dwaalspoor? "Ufo's" zijn meestal een signaal van "let op, dwaalspoor". Op een vreemde intuïtieve manier voelt dit als waarheid. Een soort weten.

Ik ken zat vrouwen als Eline Vedder van het hierboven genoemde artikel. Misschien omdat ik meer op het platteland vertoef dan in de stad. Nuchtere mensen, houden niet van flauwekul, bereid om hard te werken en hoeven niet met alle modes mee. Vaak familie in de agrarische sector of zelf boer/boerin.
Wat in een aantal topics geschetst wordt over vrouwen ben ik eens alleen niet met betrekking tot álle vrouwen. Hier worden vooral tutjes en aanstelsters getoond in veel van de filmpjes.

Gelukkig zijn er nog heel veel zoals Eline Vedder ook!

@muis
Ik wil Arrival ook nog gaan zien. Lijkt me wel interessant, voor een Hollywood productie ;-)

Gisteren eindelijk They Live gezien. Ook een aanrader, maar had voor mij nog wel een stuk dieper mogen gaan.

Mark

Ik zou zeggen; vanavond even popcorntime erbij pakken op de laptop, gij staat er op in goede kwaliteit. Het is een aanrader en ben heel benieuwd naar je mening!

Onderzoekers hebben een manier gevonden om mensen weer de officiële lezingen van overheden te laten geloven.

According to social psychologist Dr. Sander van der Linden, “Misinformation can be sticky, spreading and replicating like a virus.” Therefore, new research has found that treating it like an actual virus may do the trick.

So the solution would then be to introduce small amounts of misinformation together with the correct information. They would stand out obviously, and act not as distortion, but as something the mind could immediately compare with the correct information, preventing a shift of the resulting opinion to either side too strongly.

“We wanted to see if we could find a ‘vaccine’ by pre-emptively exposing people to a small amount of the type of misinformation they might experience. A warning that helps preserve the facts,” van der Linden went on.

The point was to create “a cognitive repertoire that helps build up resistance to misinformation,” thereby weakening its effect the next time around.

It was found that viewing the correct opinion on consensus led to a 20-percent increase in agreement. Those only shown the incorrect view (by way of a screenshot from the erroneous website poll) changed their views negatively by a total of nine percentage points. However, most surprisingly, the group shown the two views in succession was found to be exactly on the fence, figure-wise. Thus, the incorrect view evened things out.

https://www.rt.com/news/374799-study-fake-news-vaccine/

Dit is gewoon 1984 van Orwell.
[spoiler-alert!]
De hoofdpersoon moet de 'waarheid' van Big Brother geloven en na marteling geeft de hoofdpersoon uiteindelijk toe: 2 + 2 = 5.

Mark

https://speld.nl/2017/01/19/meteorologen-zaterdag-eerste-klimaatontkenning-op-natuurijs/

Over waarheid gesproken... als satire minder fake blijkt te zijn dan iedereen denk... ??

Complotdenker

Bij gebrek aan een beter topic -die ik niet speciaal hiervoor wilde aanmaken-, post ik hier mijn vraag: bij welke bank hebben jullie je geld ondergebracht? Ik al jaren bij de ABN-AMRO, maar ben nu aan het kijken naar iets anders, richting ASN, Triodos etc, omdat ik m'n geld niet wil lenen voor smerige praktijken. Nu is het waarschijnlijk kiezen tussen twee kwaden, maar misschien hebben jullie nog inzichten of zelfs alternatieven.

Jasper, ik heb zelf net de stap genomen om zowel m'n privé- als zakelijke rekening over te zetten naar ASN Bank. Precies om de reden die jij aangeeft.

Ik heb er nog geen transacties bij gedaan, maar tot dusver loopt de overstap soepel. Ik vind het wel jammer dat je (volgens mij) niet zelf je pincode kunt kiezen, wat ik destijds bij ABN wel kon.

Als je voor het eind van deze maand overstapt naar ASN, betaal je 6 maanden geen kosten overigens.

Mark

Jasper, ik heb zelf net de stap genomen om zowel m’n privé- als zakelijke rekening over te zetten naar ASN Bank. Precies om de reden die jij aangeeft.

Ik heb er nog geen transacties bij gedaan, maar tot dusver loopt de overstap soepel. Ik vind het wel jammer dat je (volgens mij) niet zelf je pincode kunt kiezen, wat ik destijds bij ABN wel kon.

Ik zit al meerdere jaren bij ASN en het bevalt uitstekend. Ik heb ook nog eea bij Rabo. Maar de app en het internetbankieren van ASN zijn veel makkelijker/overzichtelijker. De app vd Rabo is mij veel te druk. Veel info erin die ik niet wil zien.
Verder kun je met de app van ASN ook met Ideal betalen, iets wat met de Rabo app niet kan (maar wat Ideal steevast vraagt)

In mijn bank periode (lang geleden gelukkig) riepen een aantal collega's en ikzelf vaak dat we zelf een bank zouden oprichten, die wel het beste met de klanten voor had. Maar met alle regelgeving in dit land wordt het erg moeilijk gemaakt. Niet alleen in de financiële sector.

Medisch dossier van klokkenluider werd vervalst door Defensie http://politiek.tpo.nl/2017/01/25/ministerie-van-defensie-vervalste-medisch-rapport-klokkenluider-zei-dat-hij-gek-was/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan