Alternatief voor flesvoeding > WAPF Formula

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gait
  • Startdatum Startdatum
Goedemorgen mensen,

Ik ben wat vroeg op het forum omdat mijn dochtertje vroeg wakker was. Ik ging vanmorgen enthousiast naar de koelkast om de formule voor haar klaar te maken (prima gelukt gisteren!). Blijkt de gehele substantie volledig gestold te zijn. We hebben het in een grote sapfles geschonken. Nu heb ik weer de kunstvoeding moeten klaarmaken, want er is geen beweging in te krijgen. Is dit bij jullie ook het geval? Of ligt het aan de koelkast die te koud staat? Het wordt wel lastig plannen zo als het ruim van tevoren uit de koelkast moet, aangezien we geen vaste voedingstijden hanteren, en ook geen vaste hoeveelheden, dat laten we van ons meisje afhangen. Ik heb nog wel kolf-potjes staan waar ik hoeveelheden formule in kan doen, maar die zal ik dan au bain marie moeten opwarmen steeds, waardoor ik de formule dus opwarm in plastic (we gebruiken normaal een glazen fles).

Hebben jullie nog tips/adviezen?

 
Hoi San,

Hier hebben wij geen last van hoor. Wellicht dat de koelkast te koud staat ? Af en toe komen er wel eens een paar klontjes in voor maar dat komt door de kokosolie. Wij warmen de fles met voeding op door deze in een bakje warm water te zetten en af en toe te schudden. De klontjes zijn dan ook verdwenen. Iedere avond maak ik nieuwe voeding en schenk dit ook direct in flessen die ik vervolgens in de koelkast zet. Vervolgens is het alleen een kwestie van opwarmen in warm water. Ik zou dus de koelkast iets minder koud zetten en de voeding alvast zoveel mogelijk in flessen overschenken en wegzetten. Over het opwarmen in plastic maak ik me niet zo heel veel zorgen. Babyflessen van goede kwaliteit zijn BPA-vrij.

 
Hoi Satfat,

Gelukkig, dan is het toch te vermijden, die stolling. Ik denk inderdaad dat dan de koelkast te koud stond, mijn vriend heeft deze gisteren hoger gezet. Staat inmiddels op een lagere stand, hoop dat dat werkt. Om plastic te vermijden kan ik wel jampotjes gebruiken. Greenjump heeft inderdaad goede producten, en Puur Hip is wellicht ook een aanrader voor jou Satfat.

 
Inmiddels is de eerste fles formule (150 cc) leeg! Meisje keek me wel wat bedenkelijk aan bij de eerste slokken, maar daarna dronk ze in rustig doch gestaag tempo door :)

Hoera! Weg met de kunstvoeding.

 
Hoi Mack,

Thanks! Kun je je vrouw echt niet overhalen om over te stappen op de formule? Mijn vriend moest ook even wennen aan het feit dat we onze dochter rauwe melk gingen geven, maar na wat meer informatie vond hij het toch een goed plan. Hoop voor je dat het alsnog lukt!

 
Nee helaas maar ik moet zeggen dat de Nanny Care geitenmelkpoeder prima mixt met haar afgekolfde melk en dat ons zoontje er heel goed op reageert. Alle problemen lijken vandaag al weg te zijn. Misschien met behulp van de kamillethee die we als water gebruiken om te mengen. Zoals ik al zei doen we er een beetje kokosolie bij en ik hoop volgende maand levertraan/boterolie te hebben.

Ik heb trouwens een afspraak met de osteopaat gemaakt, dit haalde me direct over:

http://www.makkink.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=65

 
Mack, een goeie osteopaat kan echt heel veel doen. Mijn kinderen hadden geen echte problemen maar ik heb ze toch allebei na laten kijken door de osteopaat. Wel zorgen dat je er een hebt die gewend is om hele jonge kinderen te behandelen want het is natuurlijk wel heel teer allemaal. Een kind kan gemakkelijk een trauma hebben door geboorte, tegenwoordig mogen kinderen niet meer gewoon geboren worden, er moet aan getrokken, gewrongen etc worden, vrouwen mogen niet bewegen zoals ze willen tijdens de bevalling en dat is gewoon echt allemaal heel gevaarlijk.

Ik ben benieuwd of er bij jullie iets uit komt!

 
Heb de rooibosthee van Annique nu in huis, maar zie nu pas dat er aparte rooibosthee voor babies is van hetzelfde merk. Kan ik de gekochte thee wel gebruiken ?

 
Ja dat kan. Als je leest op de onderkant van het pak, ergens in hele kleine lettertjes (rechtsonder meen ik), zie je staan dat je het ook kunt gebruiken voor baby's. Wij hebben deze thee ook gebruikt voor ons dochtertje.

 
Bij de bevalling heeft mijn vrouw haar bekken gekneusd, het ging dus maar net. Ons zoontje heeft vast wel wat werk nodig van de osteopaat.

Ik heb net z'n flesje gegeven, echt ik zie nu al een hele andere baby, hij lijkt wel gedrogeerd zo rustig. En dat is dan van de geitenmelkpoeder ipv koemelkpoeder en het gebruik van kamillethee. Misschien iets te veel kamillethee zaten we te bedenken :)

Ik drink het nu zelf met een beetje honing, lekker!

 
Mack,je moet de thee wel heel licht laten trekken voor babies he,of heb ik dat mis.

 
Ik zou het niet precies weten Danielle, vandaag is toch de laatste dag want dan schakelen we over op druppels.

 
Hoe maken jullie de Annique rooibosthee eigenlijk klaar voor gebruik in de fles ? Ik ben normaal gewend om water te koken en daar een theezakje in te doen :D Hier staat een heel verhaal bij om water aan de kook te brengen samen met het theezakje en dat vervolgens enkele minuten door te laten koken 8O Ben wel even benieuwd. Juist ook omdat het de bedoeling is om slappe thee te maken.

 
Ik deed zelf een zakje in een grote beker, dan kokend water erbij, en 2 minuten laten staan. Rooibosthee wordt niet heel snel te sterk. Je kan het bijna niet fout doen :)

 
Maken de formule hier momenteel met rooisbosthee (1 zakje 2 minuten laten trekken). Mag niet baten. Nog steeds last van obstipatie. Gaat er ook slechter door drinken op het moment. Er blijven steeds minder opties over. Wellicht rooibosthee langer laten trekken ?

 
@San, bij ons is de formule in de koelkast ook gestold, hoor! Ik giet het in glazen flesjes (met schroefdop) en laat het dan au bain marie warm worden. Als het goed op temperatuur is wordt het weer vloeibaar. Meestal kantel ik het flesje een aantal keer zodat het weer goed mengt. Ook heb ik idd medela kolf flesjes gebruik. Heeft jullie meisje het al gedronken? Liefs!

 
@Satfat: ik zou je toch aanraden naar de osteopaat te gaan, en in ieder geval de rooibosthee te blijven proberen. Het kan even duren voor het werkt. Ik heb zelf hele goede ervaringen met deze ostepaat: http://www.hjnettenosteopathie.nl/bij-babys.html Ik weet niet waar je woont, maar deze osteopaat in Emmeloord heeft al veel baby's behandeld (waaronder mijn dochter). Hij is zeer kindgericht, legt alles goed uit, en "kraakt" niet, haalt alleen spanning weg. Mocht dit te ver voor je zijn kun je wellicht ook bellen naar de praktijk en advies inwinnen of zij een goede osteopaat in jouw buurt weten? Het is zo sneu, een baby'tje met pijn.

@Frida: Ik had alles in een grote fles gedaan, niet zo handig ;) Inmiddels stolt het niet meer nu de koelkast lager staat. Ja ons meisje vindt het heerlijk! Ik ga zo weer een batch maken, ik heb er plezier in. Las trouwens dat je in Arnhem woont, daar kom ik vandaan, ben net 2 jaar weg. Anders hadden we onze baby's misschien eens naast elkaar kunnen zetten :) Liefs

 
Bedankt voor het advies. Heb vanmiddag direct een osteopaat gebeld en kon vanavond al met de kleine langskomen. Zij kon echter geen bijzonderheden ontdekken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.901
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan