Alternatief voor flesvoeding > WAPF Formula

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gait
  • Startdatum Startdatum
Op het Amerikaanse Weston Price baby forum zie ik ook vaak de tip voorbij komen om grade b maple syrup (ahornsiroop) aan de fles toe te voegen (1/2 tsp per 120 ml). Daar morgen maar eens achteraan.

 
Zojuist de Maple Syrup Grade B besteld bij Iherb, via DHL Express zal het binnen enkele dagen binnen zijn. Dan kijken of dit iets doet bij het oplossen van de obstipatie. Voor de overbrugging morgen inderdaad maar wat lactulose gebruiken. Het toevoegen van de Maple Syrup is wel het laatste dat we willen proberen. Wellicht heeft ze wel een koemelkallergie. Dan maar kijken naar andere voeding als dit niet helpt. Het houdt een keer op.

 
@Tanja: vit.C zit al in de formule, van acerolabes poeder.

@Satfat: ik hoop voor je dat dit helpt. Wellicht biedt kort gebruik van lactulose al uitkomst, dat alles er gewoon even uit moet.

Die darmpjes zijn nog zo in ontwikkeling. En anders misschien de formule maken met geitenmelk? Ik heb zelf ook de rooibosthee toegevoegd a/d formule, hier werkt het wel, dus mis. wat langer proberen. Succes.

 
@San

Vervang jij alle water uit de formule (1 7/8 cup) door de rooibosthee ?

 
Ik heb 7/8 cup water gedaan en 1 cup rooibosthee (dochterlief had ook maar lichte obstipatie).

Ik heb trouwens de 1ste optie op het pak gekozen: pannetje water laten koken, zakje er in, en 2 min. doorkoken.

Wilde het eens proberen.

 
@Frida (als je dit binnenkort leest): hoe is het trouwens met het eczeem van je dochtertje? Las toevallig je topic. Mijn kleine meid heeft een ontzettend droge huid, volg ook al wat tips op uit dat topic.

 
Droge huid, elke keer bij verschonen dik insmeren met koudgeperste kokosolie!

Maar uiteindelijk moet een normale huid van binnenuit komen, maar in tussentijd kun je bovenstaande toepassen.

 
@Gerrit

Is de maltodextrine in de acidophilus (en in de acerolabespoeder van NOW) niet slecht voor kindjes? Ik maak de formula niet, want mijn zoontje is al dik twee, maar wilde hem wel acidophilus geven voor zijn darmen aangezien hij niet altijd vaste ontlasting heeft.

 
Hee San, altijd leuk om onze mollige schatjes eens naast elkaar te zetten! Ook leuk om eens een mede-formulemaakster te ontmoeten :-)

Eczeem gelukkig helemaal verdwenen! We hebben haar lekker vaak grondig ingesmeerd met kokosolie. Als ze in bad gaat smeer ik het ook een beetje als bescherming op haar huidje en laat ik wat smelten in het water. Leve de kokosolie! Ze heeft nog wel een beetje droog huidje op haar buikje, maar that's it, gelukkig! Ik las dat je de hele formule in een grote fles had gedaan, aha, nee dan is het idd niet handig. Heb je al glazen flesjes gevonden? Liefs

 
@Lay, als je geen betere versie / pure acerolabespoeder kunt krijgen dan is dit de enige oplossing, beter dit dan niets.... ik zou me eerder zorgen maken om andere dingen. Wat denk je van alles wat hij/zij nog gaat krijgen als ze paar jaar ouder is?

 
@Lay: ik bestel mijn probiotica bij De Groene Vrouw. Het betreft: http://winkel.groenevrouw.nl/children-s-synbiotic.html#.USuEsh2N7Ic

In deze zit geen maltodextrine, of allergenen zoals soya. Ik gebruik het ook in de formule. Misschien heb je er iets aan.

 
@Frida: Lijkt mij ook erg leuk! Alleen woon ik nu in het hoge noorden (mis. las je daar overheen :) ). Maar er zijn wel plannen om over een tijdje terug naar GLD te gaan, want daar woon ik toch het liefst! Dan zijn de dames inmiddels peuters, kunnen ze spelen met elkaar ;)

Ik gebruikte sowieso al een glazen fles, en doe de rest nu in jampotjes tot ik iets anders heb. Fijn dat het eczeem over is bij je dochter! Zou dat door de voeding komen? Ik ben nu ook flink aan het smeren met kokosolie bij mijn meisje, vooral haar wangetjes zijn droog. Ook een goed idee om dat in het badwater op te lossen trouwens. Ik doe er nu al een schep keltisch zeezout in v/d mineralen :) (Vandaag trouwens voor het eerst bottenbouillon gegeven aan de kleine, ze vond het heerlijk!)

Liefs

 
dit las ik bij Superfoodme:

Quote:
Bewezen effect

Tien gram chlorella in de vorm van tabletten per dag liet bij mensen met fibromyalgie, hoge bloeddruk, of colitis ulcerosa een afname van pijn zien en een verbetering van de kwaliteit van leven. Daarnaast liet de studie zien dat het cholesterolgehalte omlaag ging, wondheling versnelde en het immuunsysteem beter functioneerde.

Voor zwangere vrouwen en de allerkleinsten

Chlorella is zeer veilig, ook zwangere vrouwen kunnen gerust chlorella nemen. Uit een Japanse studie bleek dat 6 gram chlorella per dag de hoeveelheid dioxine in moedermelk significant liet afnemen. Vergeleken met de controlegroep bevatte de moedermelk 40% minder dioxine. Daarnaast kwam uit de studie dat de hoeveelheid immunoglobulinen, van het type IgA, hoger was. IgA beschermd de pasgeborene tegen infecties zolang het eigen immuunsysteem nog niet goed genoeg is ontwikkeld.

Ook voor uw huisdieren

Ook voor dieren is chlorella heel gezond en veilig. Zo wordt het gebruikt voor honden, katten, paarden, koi karpers (voor pigment vorming), duiven en zangvogels.


ik neem aan dat de melk die wij hier gebruiken (en zogende moeders) geen dioxine inzit en anders kunnen we altijd nog een chlorellaatje nemen

 
Vandaag met onze dochter bij een mesoloog geweest die door middel van diverse metingen heeft geconstateerd dat ze enorme moeite heeft met het verteren van de eiwitten in de rauwmelkse formule die we nu 7 weken geven. Dit verklaart dus veel (uitslag in gezicht, obstipatie en soms erge onrust). Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van dit vakgebied en had er nog nooit van gehoord. We gaan hier nu eerst over op de Nannycare (voeding op basis van geitenmelk) ter overbrugging naar de rauwmelkse geitenmelkformule die we dan zelf willen gaan maken.

Ik heb al gelezen dat geitenmelk minder B12 en foliumzuur bevat dan koemelk en dat daarom het ingredient nutritional yeast in de formule erg belangrijk is. Om te compenseren voor de B12 adviseert de WAPF om gemalen rauwe kippenlever toe te voegen 8O. Ik ben momenteel op zoek naar een eventueel alternatief zoals B(12) druppels. Wellicht hebben jullie een idee, ook wat betreft dosering.

 
Dit betekent dat je kind zwakke bijnieren heeft en gebrek aan maagzuur, met reflux tot gevolg. Dit is degeneratie, doorgegeven tekorten. Tegenover degeneratie staat echter regeneratie. Zorg ervoor dat je kind geen gedwongen vegetarier wordt!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan