Alternatief voor flesvoeding > WAPF Formula

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gait
  • Startdatum Startdatum
Hee San! Onderwerp 9 mei gevonden! Gezellig, ik ben dr bij! Tot dan, x.

 
Ha Tanja, ja, gezellig om jullie te ontmoeten én lekker te eten uiteraard! Tot dan! Liefs.

 
Leuk dat je ook komt eten Frida! Hoe meer zielen hoe meer vreugd :-D Ons meisje is ook een lekker mollig kind, maar het is niet alleen babyspek, ze is sowieso een grote dame! Ik ben maar klein, maar haar vader is lang, dus die zal ze wel achterna gaan. Ik heb een vriendin met een dochtertje van 11 maanden, en de dames zijn nu ongeveer even groot en zwaar haha. Jullie kleintje eet al goed zo te lezen, mooi! Maak je zelf kombucha? Leuk zeg! Dat wil ik ook nog gaan proberen, maak nu nog alleen kefir.

Fijn dat het eczeem helemaal weg is. Ik smeer hier inderdaad ook veel met kokosolie, hoop dat die droogte wat wegtrekt. Ze gaat nu nog maar 2x p/week in bad voor haar huid. Eerst had ze dat helemaal niet zo erg eigenlijk, pas sinds de laatste maanden. Inderdaad onverklaarbaar die ziektes! Maar ik las dat het goed is als kinderen soms eens flink ziek zijn, dan krijgt de weerstand een boost! Het is voor ons 35 minuten rijden, maar er zit ook een biowinkel bij die boerderij, dus naast de melk kunnen we ook een groot deel v.d boodschappen direct doen! Ik drink de melk zelf ook, jij?! Liefs

 
Mijn dochter werd enorm gespannen van de draagdoek. Ze begon afschuwelijk te krijsen als ik haar er in deed, en hield niet meer op. Ze had inderdaad verborgen reflux, en ik vermoed ook wel zwakke bijnieren. Later een Mei Tai aangeschaft, dat ging wel goed. Toen was ze al wat ouder en nauwelijks last meer v/d reflux. Ik heb haar altijd veel bij me gehad, ze sliep (en nergens anders) op mijn buik, en zat vaak op schoot. Waardoor ik dus geen kant meer op kan als ze sliep: niet eten, drinken, naar de wc. T.z.t gaat Baby 2.0 heeel snel na de geboorte in de doek, zodat ik me vrij kan bewegen in de kraamtijd.

 
Ik weet niet hoe je gedragen hebt maar als je zo´n rekbare doek koopt en je volgt de gebruiksaanwijzing en je draagt in kommahouding (liggend) of met het gezicht naar buiten dan kan ik me wel voorstellen dat dat spanning geeft (been there done that helaas). Jammer genoeg zijn die gebruiksaanwijzingen van doeken die je in de winkel koopt gewoon fout. Gelukkig dta het met de mei tai beter ging! Normaal gezien is dragen juist heel goed voor reflux omdat ze zo rechtop kunnen slapen. Ik ken het helemaal, mijn zoon heeft een paar weken gehad dat hij niet wou slapen overdag, alleen als ik met hem in de schommelstoel ging zitten. Gelukkig slaapt hij nu heel goed, 12 uur aan een stuk en als hij smorgens wakker wordt wil hij liefst nog even blijven liggen :-)

 
Ik had een tricot slen, en wel gedragen met het gezichtje naar mij toe. Maar ze wilde echt niet. Ik denk ook omdat ik zelf gespannen was. Ik kon niet met de kinderwagen naar buiten, woon op flat met trapje en ivm die keizersnede kon ik echt niet tillen. Draagdoek was enige optie, maar dat wilde dus niet. Heb het ding snel verkocht.

Fijn dat je zoon nu goed slaapt! Heerlijk, 12 u achter elkaar. Dochter is ook een veel betere slaper geworden, mede door tijdelijk inbakeren. Je kan er een hoop over zeggen, maar hier was het een gouden greep. Zodra het kon ook mee gestopt trouwens.

 
Helaas bleef onze dochter het slecht doen op alle varianten van de homemade formula. Daardoor heb ik nu nog wel veel ingredienten over, zoals: 11 zakken lactose, 4 zakken beef gelatine, 2 potten Solgar dophilus, 2 flesjes zonnebloemolie en 1 zak yeast.

Wellicht heeft iemand interesse om het tegen een vriendenprijsje over te nemen.

 
Zou het eigenlijk mogelijk zijn baby's bijnierextract te geven,zeg 1/4 van de capsule inhoud?

 
@satfat ik vroeg mij al af waar je was gebleven, alles goed met de kefir, is hij wel aangekomen? zou je je email willen checken?

ratel

 
Ik ben op dit moment zwanger en wil heeeeel graag borstvoeding gaan geven. Ga er ook vanuit dat dit gaat lukken, maar mocht het niet lukken dan wil ik het beste voor onze kleine dus wil ik de warf formule gaan maken. Alleen baal ik ervan dat wanneer ik die formule wil gaan maken, ik niet aan rauwe melk kan komen. Wil ik het beste en dan lukt het niet omdat het niet in de buurt verkrijgbaar is. Ik ben al even aan het zoeken geweest in dit onderwerp of iemand anders dat probleem ook heeft, maar kan het niet vinden, want er is al zoveel gezegd. Ooit heb ik ook ergens gelezen dat demeter melk, zonder homogenisatie dan nog het beste is. Baal echt dat wanneer je het beste wil, het dan niet lukt. Ik hoop dat demeter melk dan nog een goede tweede keus is?

In iedergeval is denk ik de hele formule met demeter melk 10 000 keer beter dan nutrilon......

 
Je kan rauwe melk ook invriezen zonder dat er veel kwaliteitsverlies optreed.

Misschien is dat nog een optie?

 
@Petrah: ik wil niet belerend doen, maar zoek nu alvast een goede lactatiekundige op die jou kan begeleiden als het nodig is. Ik heb er na mijn bevalling op tijd een ingeschakeld, maar zij heeft mij niet goed geholpen. Als zij dat wel had gedaan was dochter en mij een hoop ellende bespaard gebleven, en was de borstvoeding waarschijnlijk succesvol geworden... De WAPF-formule is een prima alternatief, maar moedermelk blijft nummer 1: compleet geschikt voor baby's op alle gebieden, inclusief alle afweerstoffen etc. Het kan best zijn dat de borstvoeding prima gaat vanaf het begin, maar als je tegen problemen aanloopt kan ik je zeggen: ze gaan over, en met goede hulp kan het allemaal lukken (heb dat bij vriendinnen gezien). Ik spreek hier uit ervaring, en vanuit mijn verdriet over hoe het allemaal is gelopen. Als je al teveel aan alternatieven denkt stop je wellicht makkelijker met de borstvoeding, terwijl dat helemaal niet hoeft. Hopelijk kun je er iets mee.

 
@San: u heeft helemaal gelijk!! We zijn naar een borstvoedingsbijeenkomst geweest, gegeven door een lactatiedeskundige. Wat zei vertelde sprak me erg aan ( ze was zo pro borstvoeding, ze sprak er vol passie over) en inderdaad o.a. dat je niet moet opgeven en dat de problemen door dat soort mensen kunnen worden opgelost. De kraamverzorgster weet er vaak ook te weinig van en daarom zijn die deskundigen er. Vaak stoppen mensen met borstvoeding terwijl het probleem misschien makkelijk verholpen kon worden door een deskundige, maar dit hebben zij dus niet gedaan. Ik ben dat dus zeker wel van plan!! en ik ga er vol goede moed tegen aan, want ik heb er gewoon zin in om mijn kleintje op die manier te voeden!! en een bijkomend voordeel: ik ben ook nog verzekerd voor lactatiedeskundig advies.

 
En als je nu al de wapf formule in huis gaat halen zul je daar straks na de bevalling veel te makkelijk naar grijpen als de bv niet gaat zoals je wilt.

 
Help! De levertraan voor de formule is op. Ik heb voor mijn vakantie een nieuwe fles besteld, en op de dag dat ik weg zou gaan kwam ik er achter dat deze met kaneelsmaak is (niet besteld). Nu zie ik dat de normale variant overal uitverkocht is. Heb nu al 1 fles moeten maken met de kaneelsmaak, want ben helemaal door de voorraad in de vriezer heen. Kan dit kwaad? Dochter is nu 10 maanden oud.

 
Weet iemand wat de goede hoeveelheid levertraan is voor een baby van een paar weken oud?

Ik krijg mijn zusje (nog) niet zover om de complete formule te maken (zucht), maar ze was wel overtuigd van de levertraan als toevoeging aan de biologische babyvoeding (ik weet het, niet supergezond, maar ben al blij dat ze überhaupt over dit soort dingen nadenkt).

Dus hoeveel levertraan per dag? Ik heb dit topic een beetje doorgespit, maar begrijp niet hoeveel nou een "batch" is. Dus hoeveel per dag mag ze haar baby geven?

Ze geeft nu ook dagelijks vitamine D druppels (geen idee welk merk), maar kan ze hier helemaal mee stoppen als ze de levertraan gaat geven?

 
Hi Janse,

Lukte de borstvoeding niet? Jammer. Hopelijk krijg je haar nog zover dat ze overstapt op de formule. Ik vind de formule voor zo'n jonge baby wel heftig, natuurlijk veel beter dan de gewone flesvoeding (waar fluoride inzit, misschien kun je haar daarmee overtuigen? En ja, dat zit ook in de bio-varianten), dat staat buiten kijf.

Wat je kunt aanraden is om eerst een paar druppels FCLO op het huidje te smeren 's avonds. En dan opbouwen naar 1/4de teaspoon volgens het spuitje op de huid. Zolang ze de formule niet geeft zou ik dat doen, laatst gelezen over een WAPF-moeder die dat bij haar kindjes ook deed (dan wel vanaf een half jaar). Na een paar weken kan er 1/4de TS in de flesvoeding 1 keer per dag, 's avonds is het beste. Ik zal voor je opzoeken wanneer de dosis verhoogd kan worden naar 1/2de TS, maar dat duurt nog wel even, pas bij een jaar dacht ik (moet even een boek opgraven, doe ik morgen). Een batch is trouwens ongeveer 1 liter voeding.

Vit. D zeker mee stoppen als ze de levertraan gaat geven!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan